شناسهٔ خبر: 22486388 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پیروزی در روز آزمون و خطای کارلوس کی‌روش

ایران 1 - ونزوئلا 0؛ برد تقدیم به غرب عزادار ایران

تیم ملی ایران در دومین دیدار اروپایی خود در اردوی آبان‌ماه موفق شد ونزوئلا را با گل علیرضا جهانبخش از پیش رو بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کی‌روش بعد از پیروزی مقابل پاناما در اتریش، اینبار در هلند برابر ونزوئلا قرار گرفتند و توانستند این حریف از آمریکای جنوبی خود را با یک گل شکست دهند و اینچنین اردوی خود را در آبان ماه خاتمه دهند.


کارلوس کی‌روش در این دیدار با تغییراتی گسترده در ترکیب تیم ملی آخرین متدهای خود برای دستیابی به شرایط تاکتیکی ایده آل را پشت سر می‌گذارد.


ترکیب تیم ملی ایران:

 

علیرضا بیرانوند( دقیقه 46، رشید مظاهری)، رامین رضائیان،مرتضی پورعلی گنجی ،سیدجلال حسینی ( 60، امید ابراهیمی) ،احسان حاج صفی ،سعید عزت اللهی ( دقیقه 46، اکبر ایمانی)،علی کریمی، اشکان دژآگه ( دقیقه 46، سامان قدوس) ،علیرضا جهانبخش (دقیقه 60، کاوه رضایی) ،وحید امیری و رضا قوچان نژاد ( دقیقه 60، سردار آزمون)
سرمربی: کارلوس کی‌روش


ترکیب تیم ملی ونزوئلا:

 

فارینز – چانکلور، آنخل، کویجادا، هرناندز، فیگوئرا، هررا، ماکیس، آنور، موریلو و روندون
سرمربی: رافائل دودامل

 

شرح گل:

 

ایران 1 ونزوئلا 0: ( دقیقه 56، علیرضا جهانبخش): یک ضدحمله فوق العاده برای ایران و در حالی که دروازه بان ونزوئلا هم در خروج اشتباه داشت، وحید امیری ارسال زمینی خوبی را درون هجده قدم برای جهانبخش مهیا کرد و این بازیکن در زمینی که بارها در آن گلزنی کرده بود، اینبار با پیراهن ایران موفق به ثبت گل شد.

 

شرح بازی:

 

تیم ملی ایران که در مسیر آماده سازی خود برای جام جهانی روسیه در اروپا دو دیدار تدارکاتی در نظر گرفته بود، اینبار در استادیومی که علیرضا جهانبخش توانست به عنوان پدیده جدید فوتبال ایران در هلند خود را بشناساند در مقابل ونزوئلا به برتری دست یابد و اینچنین اردویش را خاتمه داد.
تیم ملی در نیمه اول این دیدار دو فرصت ایده آل توسط رضا قوچان نژاد و وحید امیری به دست آورد که با بی دقتی از دست دادند. سیدجلال حسینی نیز در این نیمه یک فرصت فوق العاده را از روی خط دروازه برگشت داد تا دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.
در نیمه دوم با چند تغییر که از سوی کارلوس کی روش ترتیب داده شد بازی هجومی تری را به جا گذاشت و در نهایت با حرکات هجومی قدوس، سردار آزمون و کاوه رضایی شانس های زیادی روی دروازه ونزوئلا شکل دادند اما هر دو تیم بعد از گل جهانبخش در باز کردن مجدد دروازه ناکام ماندند تا بازی با حساب یک بر صفر به سود ایران خاتمه یابد.

 

اتفاق ویژه


بازیکنان تیم ملی در روزی که ایران عزادار حادثه زلزله در غرب کشور بودند، بازی را با یک دقیقه سکوت آغاز کردند و با بازوبندهای مشکی خود ابراز همدردی با هموطنان آسیب دیده در این زلزله را به نمایش گذاشتند. یک پیروزی مقابل حریف آمریکای جنوبی که در نهایت تقدیم مردم عزادار غرب کشور شد.

 

دقایق حساس:


دقیقه یک: رضا قوچان نژاد در همان ثانیه‌های ابتدایی صاحب فرصت شد که نتوانست از ارسال جهانبخش در آستانه دروازه سود ببرد.
دقیقه 23: شوت از پشت محوطه جریمه توسط پابلو در اختیار علیرضا بیرانوند قرار گرفت تا خطری دروازه تیم ملی ایران را تهدید نکند.
دقیقه 35: ارسال روی شش قدم دروازه ایران و اشتباه علیرضا بیرانوند در خروج از دروازه، فرصت گلزنی خوبی را در اختیار بازیکن ونزوئلا قرار داد که ضربه او را سیدجلال حسینی روی خط دروازه برگشت داد تا اشتباه بزرگ علیرضا بیرانوند را جبران کند.
دقیقه 45: اینبار ارسال رامین رضاییان فرصت خوبی را نصیب وحید امیری در شش قدم و در حالت تک به تک کرد که کنترل نامناسب توپ توسط این بازیکن موقعیت گلزنی را از ایران گرفت.

دقیقه 48: ضربه از پشت محوطه جریمه توسط بازیکن شماره هفت ونزوئلا را مظاهری از آن خود کرد و بازی را به سود ایران آغاز کرد.

دقیقه 55: ارسال کرنر برای ایران با ضربه سر مرتضی پورعلی را دروازه بان ونزوئلا با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد.

دقیقه 56: ارسال علیرضا جهانبخش را قوچان نژاد وارد دروازه حریف کرد که داور به نشانه آفساید آن را قبول نکرد.

دقیقه 60: ارسال سوتلدو با ضربه دقیقی از بازیکن هم‌تیمی‌اش همراه نشد و از شش قدم توپ را راهی اوت کرد.

دقیقه 62: سردار آزمون در اولین حرکت خود توپی که پشت محوطه جریمه نصیبش شده بود را با شوتی تک ضربه روانه دروازه ونزوئلا کرد که با اختلاف کمی راهی اوت کرد.

دقیقه 70: ارسال از سمت چپ دروازه ایران اینبار با ضربه سر سالومون راهی اوت شد تا ونزوئلا همچنان در دستیابی به گل ناکام بماند.

دقیقه 73: ارسال چند باره از دو سمت دروازه ایران موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه مظاهری شکل داد که در نهایت توپ توسط گلر نیمه دوم ایران مهار شد.

دقیقه 86: ضربه ایستگاهی از سوی لوسینا با واکنش خوب رشید مظاهری راهی کرنر شد.

دقیقه 89: ضربه سوتلدو از پشت محوطه جریمه با واکنش رشید مظاهری دفع شد و مدافعان ایران آن را راهی اوت کردند.


حاشیه:


* در شرایطی که گفته می‌شد این بازی بدون حضور تماشاگر خواهد بود، حدود 200 هوادار ایرانی روی سکوهای استادیوم نایمخن حاضر شده اند.
* امیر هاشمی مقدم، مربی ایرانی تیم نایمخن نیز از مهمانان ویژه این دیدار است که روی سکوها حاضر شده  و بازی را از نزدیک تماشا می کند.

نظر شما