شناسهٔ خبر: 22486059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کاهش زمان رسیدگی به پرونده های سایبری به 14 روز در آذربایجان شرقی

به گزارش ایرنا، سرهنگ محسن محمودی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش یک درصدی وقوع جرائم سایبری در استان، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون تمامی

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سرهنگ محسن محمودی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش یک درصدی وقوع جرائم سایبری در استان، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون تمامی جرائم سایبری و فضای مجازی در استان کشف و پرونده ها مختومه شده است.
وی افزود: با تلاش پلیس فتا، باند بزرگ قماربازی، ربایندگان کودک و سه باند بزرگ مدلینگ در استان کشف و منهدم شده است.
وی با بیان اینکه پلیس حتی در فضای مجازی نیز با اقدامات مجرمانه مقابله می کند اضافه کرد: عمده ترین جرائم در حوزه سایبری بر اساس پرونده های تشکیل شده، نشر اکاذیب، برداشت های اینترنتی و مزاحمت ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بوده است.
سرهنگ محمودی گفت: پیشگیری از وقوع جرائم در فضاهای مجازی مستلزم هوشیاری، آگاهسازی و نیز ورود دستگاه های متولی امر در این زمینه است.
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در فضای مجازی ترویج شود افزود: فرهنگ سازی و اخلاق مداری در کنار آگاه سازی همراه با احترام به دیگران مهمترین راهکار برای سالم سازی فضای مجازی است.
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی در زمینه آگاهسازی در خصوص آسیب های فضای مجازی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آسیب شناسی تخصصی در شهرستان های استان با حضور مدیران، مسئولان، دانشجویان، اساتید، اصناف و نیز رسانه ها، از سوی پلیس فتای استان انجام می شود.
وی از شهروندان خواست با هوشیاری و آگاهی از خطرات موجود در فضای مجازی و رعایت نکات ایمنی در دام سودجویان و مجرمان سایبری گرفتار نشوند.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز مروز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487

نظر شما