شناسهٔ خبر: 22485984 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۴۳۰ کشته در زلزله کرمانشاه/ قطع آب و برق مشکل زلزله زدگان

خبرگزاری شبستان: ۴۳۰کشته و ۷ هزار و ۴۶۰ مجروح آخرین آماری است که از زلزله کرمانشاه در دست داریم و با ادامه آواربرداری بر تعداد مصدومان زلزله افزوده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، ۴۳۰کشته و ۷هزار و ۴۶۰ مجروح آخرین آماری است که از زلزله کرمانشاه در دست داریم و با ادامه آواربرداری بر تعداد مصدومان زلزله افزوده می شود.

یکشنبه شب ( 21 آبان) زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر، ازگله کرمانشاه را تکان داد به طوریکه بسیاری از استان های غربی، جنوبی و مرکزی زمین لرزه را احساس کردند.

امدادرسانی از دقایق اولیه وقوع زلزله آغاز شده است. عمق خسارت های وارد شده و حجم کشته ها و مجروحان زلزله بسیار زیاد گزارش شده به طوریکه علی رغم بسیج عمومی سازمان ها و نهادهای امدادرسان و حضور گسترده برای آواربرداری و امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله، همچنان روستاهایی وجود دارد که فرصت امدارسانی به آنها فراهم نشده است.

 

قطع آب و برق و مشکل اسکان زلزله زدگان از جمله مسائلی است که در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مشهود است و شهروندان این منطقه را دچار مشکل کرده است.

 

بنا به اعلام پیرحسین کولیوند، رییس اورژانس کشور تا کنون 2 هزار مصدوم زلزله زده با اتوبوس آمبولانس و 600 مصدوم نیز از طریق اورژانس هوایی به بیمارستان منتقل شده اند.

 

احداث یک بیمارستان سیار در منطقه ثلاث باباجانی و یک بیمارستان سیار نیز در سرپل ذهاب از دیگر اقداماتی است که برای امدادرسانی بهتر به مصدومان زلزله انجام شده است.

 

اعزام اکیپ امدادی شهرداری تهران به مناطق زلزله زده در قالب کمک رسانی و اهدای مواد غذایی و بهداشتی، ارسال 40 هزار تخته پتو و 3 کانتینر مواد غذایی به سرپل ذهاب، اعزام 10 دستگاه آمبولانس، 4 دستگاه آمبولانس شهر سالم، چادر امدادی، دارو، بیل های مکانیکی و 160 چشمه سرویس بهداشتی است.

 

اعزام 40 روانشناس در قالب تیم های سلامت روان توسط معاونت دفتر سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت برای ارائه مشاوره های روانی و اجتماعی به مصدومان و مصيبت زدگان، ارسال دارو و اقلام و تجهیزات پزشکی از تهران و استان های معین کرمانشاه به مناطق زلزله زده از دیگر اقداماتی است که تاکنون برای امدادرسانی به هموطنانمان انجام شده است.

 

همچنین داروهای ضروری تروما، لوازم مصرفی مورد نیاز اتاق عمل، انواع سرم ها و آنتی بیوتیک های تزریقی و لوازم پزشکی مورد نیاز برای جراحی و اتاق عمل از تهران به استان کرمانشاه ارسال شده است.

 

بنا به اعلام معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو، در حال حاضر دیگر نیاز به ارسال محموله جدید به مناطق زلزله زده نیست و داروهای موجود در استان کافی بوده و با توجه به این که حجم آسیب ها مشخص شده به نظر می رسد به وضعیت پایداری رسیده ایم.

 

ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز که در استان کرمانشاه حضور دارد، از بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان بازدید می کند و در جریان خدمات رسانی به مصدومان زلزله قرار می گیرد.

 

حریرچی در جریان بازدید از بیمارستان ها و مراکز درمانی استان کرمانشاه اظهارداشته است که تیم درمانی بدون وقفه مشغول خدمت رسانی به مصدومین هستند.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ویژه مقام معظم رهبری برای بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و بررسی روند امدادرسانی به زلزله زدگان به استان کرمانشاه سفر می کند.

 

طبق اعلام اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری، حسن روحانی روز سه شنبه (23 آبان) به مناطق زلزله زده کرمانشاه سفر می کند.

 

 

 

نظر شما