شناسهٔ خبر: 22485864 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

"ناصر میکائیلی" رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی خبر داد:

هفت درصد تصادفات کشور در تبریز رخ می دهد/ فوت 464 نفر در تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی/ چهارشنبه ها روز پرحادثه رانندگی در تبریز

نصر: رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی، گفت: طبق آمار به دست آمده، هفت درصد از تصادفات کشور به تصادفات رخ داده در تبریز، اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، "ناصر میکائیلی" رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی قبل از امروز در نشست خبری پلیس راهور آذربایجان شرقی با بیان اینکه مجموع تصادفات درون و برون شهری آذربایجان شرقی از آغاز سال تا 18 آبان ماه امسال ، 464 نفر متوفی و 485 نفر مجروح بوده، اظهار کرد: براساس آمار بدست آمده آمار فوتی تصادفات برون شهری  آذربایجان شرقی در سال جاری، 348 نفر متوفی، 6 هزار و 93 نفر مجروح  است که این آمار حاکی از سرعت بالای خودرو ها در جاده های برون شهری است.

وی ادامه داد: مجموع آمار تصادفات درون شهری آذربایجان شرقی در سال جاری، 116 نفر متوفی و هشت هزار و 752 نفر مجروح است که علی رغم کاهش 15 درصدی نسبت به سال گذشته بسیار آمار بالایی است.

میکائیلی با اشاره بر آمار بدست آمده از پزشکی قانونی، اذعان داشت: بیشترین متوفیان تصادفات برون شهری مربوط به شهر سراب است؛ چراکه آمار متوفیان مربوط به این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 نفر افزایش داشته است.

وی در خصوص تصادفات برون شهری متذکر شد: از تعداد 348 نفر متوفی در سال جاری، 183 نفر در صحنه تصادف و 165 نفر در بیمارستان فوت کرده اند؛ در ارتباط با اعزام مجروحین به بیمارستان ها قابل ذکر است که باتوجه به علم پزشکی موجود و امکانات پزشکی لازم است تا بیشتر به این موضوع پرداخته شود و زمان ورود مجروح به بیمارستان ها حضور تیم پزشکی بر بالین مجروحین الزامی  شود.

میکائیلی تاکید کرد: متاسفانه روز های جمعه بالاترین آمار تصادفات را در تحقیقات به ثبت رسانده است که  اتفاق به سبب تردد خودروها در محورهای مختلف استان می باشد، لذا برنامه ریزی برای روز جمعه اهمیت ویژه ای دارد، این تحقیق در خصوص تبریز نیز صادق است و روز چهارشنبه را برای تبریز، روزی پر ترافیک و همراه تصادف به ثبت رسانده است.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی  با تاکید بر اینکه آمار تعداد کشته شدگان تصادفات در کشور از تعداد جان باختگان سقوط یک هواپیما بیشتر است، افزود:  اهمیت این موضوع مورد توجه و تاکید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته و رسیدگی به این موضوع را ضروری اعام کرده است، در همین راستا حدود 34 سازمان در امر ترافیک دخیل بوده و فعالیت های خود را بطور جدی پیگیر هستند، همچنین اهالی رسانه نیز باید در راستای آگاهی دهی و اصلاح فرهنگ ترافیک مردم به منظور کاهش تصادفات بیش از پیش تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه راکبان موتورسیکلت نیز سهم بیشتری در جراحت های تصادفات دارند، ادامه داد: 34 درصد از رانندگان ذکر شده در بخش فوتی و مجروحین را در تصادفات برون شهری، رانندگانی با سن بالای 45 سال و در تصادفات درون شهری رانندگانی با سن 25 الی 34 ساله تشکیل داده است.

میکائیلی با بیان اینکه در سال جاری شاهد افزایش 33 درصدی برخورد با متخلفان قانون راهنمایی رانندگی بوده ایم، افزود: در هشت ماهه سال جاری 74 هزار برگ در راستای اعمال قانون در برخورد با تخلفات حادثه ساز صادر شده است

 وی ادامه داد:در سطح شهر تبریز 19 دوربین کنترل ترافیک وجود دارد که متاسفانه این میزان از دوربین ها پاسخگوی نیازهای ترافیکی تبریز با وجود 900 هزار دستگاه خودرو نیست و امید است توجه بیشتری به سیستم حمل و نقل هوشمند و افزایش دوربین در سطح شهر شود.

میکائیلی در خصوص انتظارات پلیس راهور آذربایجان شرقی از سازمانها و ادارات دخیل در امر ترافیک استان در حوزه درون شهری، بیان کرد: کنترل های دستی و سنتی دیگر جوابگوی نیاز های ترافیکی معابر درون شهری استان نمی باشد، لذا لزوم تجهیز تقاطع به دوربین های پلاک خوان و دوربین های کنترل سرعت در معابر درون شهری ضروری است. با عنایت به اینکه این موضوع برابر قانون از وظایف شهرداری هاست، لذا انتظار است شورای محترم کلانشهر تبریز شهردار را ملزم به نصب سیستم های هوشمند در اکثر تقاطع های شهر نمایتد تا همانند سایر کلانشهر های ایران و جهان ترافیک به صورت سیستمی و الکترونیکی کنترل گردد.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه احداث مجتمع های بزرگ در معابر شهری باعث بروز معضلات ترافیکی و تصادفات می گردد لذا انتظار داریم از ساخت آنها جلوگیری گردد و در ماده 100 به هیچ عنوان برای کسر پارکینگ مساعدت نشود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی  خواستار انتقال صنوف مزاحم ترافیکی مثل نمایشگاه های خودرو، گاراژ های کامیون به خارج از شهر جهت جلوگیری از تراکم ترافیک وآلودگی هوا و کنترل تصادفات شد و افزود: در شهر تهران  تهیه تجهیزات و احداث مقر راهورها بر عهده شهرداری تهران بوده و برای استفاده بیشتر از عوامل در سطح معابر اضافه کاری نیز توسط شهرداری پرداخت می شود لذا پیشنهاد می گردد این موضوع در کلانشهر تبریز نیز اجرایی گردد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می گردد در صورت امکان شهرداری هزینه جذب بازرسان افتخاری و نامحسوس را بر عهده بگیرد و بعد از جذب در امورات راهور بکارگیری و در اختیار راهور قرار داده شوند.

میکائیلی با تاکید بر اینکه جهت اجرای عملیات روانی برای رعایت قوانین و مقررات نیاز است در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تبریز استودیو خبر راه اندازی شود، اظهار کرد: هر ارگان حسب وظایف خود اقدام به آموزش جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک می نماید. در این راستا نیاز است  که کمیسیون آموزش در شهرداری ها به صورت متمرکز تشکیل، کلیه اقدامات آموزشی از قبیل نصب بنر ها، آموزش در مدارس  ، آموزش ناوگان حمل و نقل عمومی ، استفاده از تلویزیون های شهری در معابر با نظارت سازمان های دخیل در ترافیک از جمله پلیس راهور، صدا و سیما و.... از طریق آن کمیسیون اجرایی گردد.

 

وی ادامه داد: شورای ترافیک در هیچ یک از شهرستان ها و مرکز استان ضمانت اجرایی نداشته و به صورت جزیره ای عمل می نمایند. لذا انتظار است در  مرکز استان شخص آقای استاندار یا معاون فنی و عمرانی استانداری و در شهرستان های تابعه شخص فرماندار  متولی و ناظر مسئولان پاسخگو در مسائل و مشکلات پیش آمده باشد.

میکائیلی تاکید کرد: با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی و سواره محور بودن فعالیت های سازمان ترافیک شهرداری در کلانشهر تبریز در سال های اخیر، انتظار است به انسان محور بودن شهرها و نیز توسعه حمل و نقل عمومی توجه ویژه ای شود

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی  ادامه داد: نظر به اینکه در تصادفات استان آذربایجان شرقی، عابرین پیاده بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند، لذا انتظار است نسبت به مکانیزه نمودن پل ها و ایمنی سازی گذرگاه های عابرین پیاده، اقدامات لازم

وی در خصوص تاخیر پرداخت های بیمه به رانندگان، تاکید کرد: با توجه به اینکه پرداخت حق بیمه در تصادفات (بدون کروکی) تا سقف 63 میلیون ریال است، متاسفانه مراحل اداری پرداخت این حق بیمه به رانندگان بسیار طولانی می باشد که موجبات نارضایتی بیمه شدگان را فراهم می کندف لذا انتظارداریم با تسهیل مراحل پرداخت حق بیمه مذکور، نسبت به جلب رضایت بیمه شدگان اقدامات لازم انجام پذیرد  .

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی  در ادامه سخنان خود بر لزوم برگزاری جلسات شورای ترافیک تاکید کرد و گفت: انتظار داریم جلسات شورای ترافیک هر شهرستان به صورت مرتب برگزار و نقاط حادثه خیز شناسایی شده در آن حوزه، طرح و راهکار های مناسب در این زمینه ارائه گردد.

ناصر میکائیلی در پایان سخنان خود از شورای ترافیک استان خواستار شد تا طرح نصب دوربین های کنترل سرعت را با توجه به اینکه بیشترین علت تامه تصادفات مربوط به این عامل می باشد، با جدیت پیگیری نماید.

انتهای پیام/

نظر شما