شناسهٔ خبر: 22482009 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استکی: شش سال بدون حقوق کار کردم/ نیاز بوکس به انتخابات بی طرفانه

تهران- ایرنا- «علیرضا استکی» مربی پیشین تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران، با بیان اینکه در شش سال حضور در کادر فنی بزرگسالان، یک ریال حقوق نگرفتم و هیچگاه به دنبال منفعت نبودم، اظهار داشت: بوکس نیاز به انتخاباتی بیطرفانه دارد.

صاحب‌خبر -

دارنده مدال نقره قهرمانی آسیا که طی 12 سال اخیر همواره یکی از اعضای کادر فنی تیم های ملی بوکس ایران در رده های سنی مختلف بوده است، روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، تصریح کرد: در این مدت بیشترین آورده را برای فدراسیون بوکس من و دوستانم داشتیم، چراکه هدفمان کمک به این رشته المپیکی است. خانواده بوکس مشکلات این رشته را می داند و مانند برخی دوستان میهمان چند روزه نیستند.
استکی با اشاره به مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا که به میزبانی چین برگزار شد، گفت: پس از آن مسابقات «احمد ناطق نوری» رئیس وقت فدراسیون در حضور سه تن از اعضای فدراسیون به من گفت که به دلیل مشکلات عدیده مالی، فدراسیون نتوانست امکاناتی از قبیل اردو و مسابقات بین المللی را فراهم کرده و به بازیکنان و مربیان حقوق پرداخت کند، چراکه بیشتر بودجه به تیم حرفه ای اختصاص یافته بود.
وی تصریح کرد: با این حال پس از این جلسه، حضورم در تیم ملی پایان یافت و «عبدالرضا انصاری» جایگزین شد که این مساله را بدون مشکلی پذیرفتم و با اینکه بیشترین اجحاف به من شد، کوچکترین حرفی نزدم.
وی در مورد صحبت های «افشین داوری» سرپرست فدراسیون بوکس که اعلام کرده است: تیم ملی در زمان سرمربیگری استکی تنها یک برنز کسب کرد، توضیح داد: زمانی که ایشان به فدراسیون دو و میدانی رفت، چند روز پس از آن «احسان حدادی» مدال نقره المپیک 2012 لندن را کسب کرد که وی در صحبتی عجیب مدعی شد که مدال ثمره برنامه هایش بوده است. جالب این که دو سال بعد و پس از عملی شدن برنامه های وی، بدترین نتیجه تاریخ دو و میدانی ایران در بازی های آسیایی اینچئون رقم خورد.
مربی پیشین تیم ملی گفت: به هیچ عنوان دنبال حضور در کادر فنی تیم ملی نبوده ام و آینده این مساله را مشخص می کند. حتی چندی پیش پیشنهاد هدایت تیم جوانان را نپذیرفتم.
وی با تاکید براینکه انتقادها و رهنمودهای خانواده بوکس را با جان و دل می پذیرد، اذعان کرد: «با این حال سرپرست فدراسیون که قوانین بوکس را نمی داند، نباید در مورد مربیان و پیشکسوتان این رشته حرف بزند».
استکی در ادامه با اشاره به شرایط نابرابر موجود برای برگزاری انتخابات فدراسیون بوکس توضیح داد: چگونه می شود سرپرست فدراسیون کاندیدای ریاست و هیات ها و بودجه را در اختیار داشته باشد.
وی افزود: اگر او خودش را ورزشی می داند باید کنار برود تا در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا برگزاری مجمع شرایط برای همه یکسان شود.
ورزشی**3783**1368
خبرنگار: امیر میرزاییان** انتشار: خیراله شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما