شناسهٔ خبر: 22477997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار مرکزی

بسیج و آماده باش امکانات استان مرکزی برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه

اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: امکانات و نیروهای تخصصی این استان در آماده باش کامل برای کمک احتمالی به زلزله زدگان کرمانشاه هستند و در تمامی زمینه های تخصصی پیش بینی اعزام با بهترین نیروها و تجهیزات صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد بحران استان مرکزی در ساعات اولیه وقوع زلزله با تشکیل نشست اضطراری برنامه ریزی و پیش آمادگی، بسیج نیرو و امکانات را انجام داد و در صورت تقاضای کمک از مناطق زلزله زده آمادگی کامل برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان وجود دارد.
وی گفت: بامداد روز دوشنبه سه دستگاه خودروی کمک دار، آمبولانس، تیم های واکنش سریع، اسکان اضطراری و آواربرداری از سوی هلال احمر استان مرکزی به مناطق زلزله زده اعزام شد و سگ های جستجوگر و زنده یاب و سایر امکانات امدادی نیز به همراه این کاروان به نواحی زلزله زده اعزام شده است.
وی اظهار کرد: 2 هزار تخته پتو و یک هزار تخته چادر از استان مرکزی برای اعزام به مناطق زلزله زده بارگیری شده و تا ساعاتی دیگر به این مناطق ارسال می شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به شدت زلزله و خساراتی که به تاسیسات برق استان های غربی کشور وارد شده است، دو تیم تخصصی اصلاح خرابی شبکه با تجهیزات فنی کامل به همراه یک دستگاه جرثقیل از این استان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
آقازاده گفت: یک دستگاه تانکر آبرسانی 10 هزار متر مکعبی نیز توسط شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی برای خدمات رسانی به زلزله زدگان راهی مناطق زلزله زده شده است.
وی توضیح داد: ستاد هدایت بحران در دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز از شامگاه دوشنبه تشکیل شده و ضمن ارسال یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه تکنسین به مناطق زلزله زده، شماری تخت بستری به صورت آماده باش برای مواقع اضطراری در مراکز درمانی استان پیش بینی شده و امکانات و نیروهای بهداشت محیط نیز آماده هستند که در صورت نیاز در مناطق بحران زده حاضر شوند.
استاندار مرکزی همچنین از آمادگی کامل حوزه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین استان برای کمک رسانی احتمالی به استان های زلزله زده خبر داد.
آقازاده ضمن تسلیت برای کشته و زخمی شدن شماری از هموطنان در زلزله اخیر، گفت: این حادثه دردناک در سایه برنامه هدفمند، نظم و انسجام دستگاه های متولی و همراهی و وحدت همه بخش ها قابل مدیریت است و استان مرکزی برای هرگونه کمک در این زمینه اعلام آمادگی کامل دارد.
وی گفت: مقاوم سازی سازه های مسکونی، تجاری و عمومی شعار نیست بلکه سرمایه ای ایمن در برابر حوادث قهری نظیر زلزله است و در این راستا باید برنامه ها با قاطعیت و جدیت در استان و کشور دنبال شود.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه کرمانشاه را لرزاند و شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.
6013/3075/ خبرنگار: مژگان حیدری *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*

نظر شما