شناسهٔ خبر: 22474925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

پزشکیان: با حصر، مشکل وحدت حل نمی‌شود| یک نماینده اصولگرا: با فتنه‎گرها وحدت نمی‎کنیم

مسعود پزشکیان در نطق میان دستور خود وقتی صحبت از عدالت و وحدت شد، گریزی به محدودیت‌های ایجاد شده برای رئیس دولت اصلاحات زد و از نبود عدالت برای قومیت‌ها گله کرد و گفت: با حصر،گرفتن، بستن و هر روز بر طبل اختلاف کوبیدن مشکل وحدت حل نخواهد شد.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و آذرشهر در نطق میان دستور خود با تکیه بر آیات قرآن به بحث عدالت و وحدت در کشور پرداخت.

او ضمن عرض تسلیت به مردم حادثه دیده در زلزله شب گذشته و رهبر انقلاب،‌ گفت: امروز می‎خواهم دو مسئله را مطرح کنم یک بحث عدالت و دیگر وحدت است. در قرآن آمده است که پیامبران با عدالت رفتار کنند و برای هر امتی پیامبر فرستاده شد.

پزشکیان افزود: قرآن از این آیه ها پر است، تمام بیان قرآن براساس عدالت است. سئوال اینجاست در وضعیت کنونی عدالت را برپایه آنچه که امام حسین بر اساسش شهید شده و ‌خدا دستور داده است، اجرا می کنیم؟ آیا حقوق قومیت ها را براساس عدالت می دهیم؟ پرداخت‌ها بر اساس عدالت است؟ آموزش و پرورش،‌ اقتصاد،‌ رفتار و حتی استخدام ها براساس عدالت است؟ اگر ما راه امام حسین را می رویم،‌ آیا براساس عدالت اینگونه کار می کنیم؟

این نماینده اصلاح طلب با انتقاد از این موضوع که «گویا آیات قرآن را فقط برای مرده‌ها می خوانیم»، ادامه داد: قرآن می گوید که با عدالت رفتار کنیم اما وقتی فردی فوت کرد، آیات عدالت را برایش می خوانیم! آیا قومیت هایی که در مملکت ما هستند،‌ پست می گیرند و ما صدایشان را می شنویم؟ ما حتی اجازه نمی‌دهیم قومیت ها براساس قانون با زبان خودشان بنویسند و حرف بزنند!

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع وحدت پرداخت و با صراحت خاص خود گفت: الان بیش از هر موقع، کشور به وحدت نیاز دارد، بیش از هر زمان نیاز است دست به دست هم بدهیم و روی پای خود بایستیم. بپذیریم در مملکت مشکل وحدت داریم. وحدت بین مسلمان ها از سال‌ها نماز و روزه، مهم تر است. در کشور وحدت داریم؟ راحت اجازه بیرون آمدن از خانه و حرف زدن به رئیس جمهور اسبق مملکت نمی‌دهیم. ما عقده‌های ناگشوده داریم! باید این عقده را باز کرد وگرنه مشکل حل نمی شود.

پزشکیان با اشاره به مشکلات خاورمیانه، اظهار کرد: نگاه کنید! در خاورمیانه فقط مسلمانان با هم دعوا می کنند، در حالیکه حضرت علی می‌فرمودند،‌ شما باید به هم وصل شوید، مبادا با هم قطع رابطه کنید.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش تأکید کرد: راحت پشت تریبون، بزرگان را تخریب می‌کنیم و هر روز داد می‌زنیم که فتنه است! با حصر، گرفتن، بستن و هر روز بر طبل اختلاف کوبیدن مشکل حل نخواهد شد. برای حل مشکل باید لاجرم دست به دست هم دهیم.

این صحبت‌های پزشکیان با واکنش حسینعلی حاجی دلیگانی همراه شد. او بدون نام بردن از پزشکیان در بخشی از نطق میان دستورش گفت: امام حسین گفتند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید،! ما با کسانی که سران فتنه بودند و فتنه گران را به خیابان کشاندند و تا کنون هم توبه نکرده اند،‌ نمی توانیم وحدت کنیم.

 

نظر شما