شناسهٔ خبر: 22468978 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بازتاب توقیف کیهان در فضای مجازی

حافظ امنیت ملی ؛ کیهان و اربعین یا ریاض و شاپینگ فستیوال دوبی؟

صاحب‌خبر -

 
 خبر توقیف کیهان موجی از واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت.
نگرانی مضحک آشوبگران 88 برای امنیت ملی، فاجعه برجام و مدال دادن به دست‌اندرکارانش، تحلیل‌های روشنگرانه کیهان، دیالوگ هوشمندانه حاج کاظم در فیلم به یادماندنی آژانس شیشه‌ای، توقیف عبدالملک الحوثی در صورت توان! و تیتر امضای کری تضمین است! از جمله مسائلی است که کاربران توییتر در واکنش به توقیف کیهان به آنها ‌اشاره کردند.
بخشی از نظرات کاربران در حمایت از رویکرد انقلابی کیهان و نقد توقیف 2 روزه آن در ادامه می‌آید.
طرف تا دیروز داشت اتوبوس و سطل آشغال آتیش میزد برا پژاک هشتگ فری و سیو میزد امروز داره تز امنیت ملی میده.
«بی‌سرزمین»
طرف منافع ملی رو با برجام برای ۱۵ سال و حتی بیشتر بر باد داده بهش مدال می‌دهند، اونوقت تیتر کیهان از بیانیه ‌گروهی مظلوم میشه خلاف منافع ملی!
«علی نادری»
نمی‌دونم چرا اونی که به ملت ایران توهین میکنه و میگه صنعتمون درحد بزباشه یا اونی که به سپاه و امنیت ما حمله و توهین میکنه یا اونی که میگه آمریکا با یه بمب ما رو از بین می‌بره یا اونی که به دشمن گرا میده از طرف اینا تذکر نمی‌گیره و توقیف نمی‌شه ولی کیهان که تیتر خبری رو ترجمه کرده باید توقیف بشه.
«مهتا شین‏»
یمن و موشک بهانه است. بنفشها از تیترهای روشنگرانه و افشاگرانه و ضداستکباری کیهان کینه دارند.                                    «مسعود فدك»
خبر توقیف کیهان به بهانه تهدید امنیت ملی آدم رو یاد دیالوگ حاج کاظم میندازه «حافظ امنیت ملی برای من امثال عباسه! اگه امنیت ملی اونا رو BBC تعیین میکنه، هرکی قبله خودش رو بچسبه!»
«علی ترابی»
کیهان چقدر قدرت داشته خبر نداشتیم. یعنی با یک تیتر تونسته امنیت ملی کشورمونو تحت تاثیر قرار بده. ایول حاج حسین شریعتمداری!
«سید‌مصطفی موسوی‌نژاد»
‏حافظ امنیت_ملی برای ما امثال کیهان و راهپیمایی اربعینه اگه امنیت ملی شما رو ریاض و شاپینگ فستیوال دوبی تعیین می‌کنه، هرکی قبله خودش رو بچسبه.
«سیدامیر سیاح»
روزگاری بزرگی فرموده بود: در جنگ رسانه‌ای با معاندان، اگر دیگر نشریات با مسلسل و تفنگ به دشمن شلیک می‌کنند کیهان نقش یک گردان توپخانه را به عهده ‌دارد.
«محمدرضا سرشار(رهگذر)»
يكى از رجال دولت گفته بود ما دست رسانه‌اى كه فساد را افشا كند مى‌بوسيم... پنج سالم بود زنبور گاوى نيشم زد، صورتم از فُرم افتاد و تب كردم، مرحوم پدرم با لبخند مى‌گفت ابوالقاسم را زن بور بوسش كرده از اون روز تا الان هر جا خانه زنبورگاوى ديدم خراب كردم، تيتر كيهان دوشنبه ديدن داره.
«ابوالقاسم طالبی»
آقایان دستشان نمی‌رسد وگرنه به جای کیهان شریعتمداری خود عبدالملک_حوثی را توقیف می‌کردند به جهت رضایت شیوخ.
«مازیار بیژنی»
وقتی کیهان کنار روزنامه‌ها نباشه، انگار بیشه روزنامه‌نگاری ایران شیر و سلطان نداره؛ کاملا بدون وزن و بی‌اعتبار.
«حسین کازرونی»
بعضی از مهم‌ترین افشاگری‌های کیهان: - تحصیل مقامات در دانشگاه غیر‌قانونی هاوایی در تهران(دوره خاتمی) - فساد ۳۰۰۰ میلیاردی(دوره احمدی_نژاد) - حقوق‌های نجومی(دوره روحانی) ‌ به هیچ تخلفی از هر طیفی رحم نکرده. توقیف_کیهان طبیعیه
«کیوان ساعدی»
بچه‌ها قرار بذاریم دوشنبه همه با هم کیهان بخریم یاعلی
«درد نامه»
تیتر خلاف امنیت ملی فقط «امضای کری تضمین است»... بقیه دیگه سوءتفاهمند...
«سیدسجاد»
دفاعی از کیهان نمی‌کنم اما خیلی از کسانی که دارند به عشق توقیف_کیهان سنگ «امنیت ملی» رو به سینه می‌زنند خودشون بارها امنیت ملی رو به خطر انداختند.
«پریچهر»
کیهان را تعطیل کردید به دلیل امنیت ملی ولی امنیت ملی را کسانی به خطر انداختند که ناوگروه کمک به مردم یمن را با ایمیل آمریکایی برگرداندند.
«محمدعلی علوی»
وقتی چاره‌ای جز توقیف_کیهان ندارند یعنی کیهان حق_مطلب را ادا و چشم_فتنه را هدف گرفته!!!‌تیرش_به_قلب_دشمن_نشسته!!! تقبل_الله حاجی
«ساز ناکوک»
یمنی‌ها خویشتنداری کنند تا تمامی کودکان توسط سعودی و امارات تکه پاره شده و جنگ پایان ‌پذیرد. یمن تدبیر کند و کودکان خود را زنده به گور کند [تیترهای پیشنهادی برای روزنامه‌ها جهت پیشگیری از توقیف]
«ساسان سروش»
ای کاش همان اندازه که به تیتر کیهان اصولگرا گیر می‌دادند، به تیتر روزنامه شرق اصلاح‌طلب هم گیر می‌دادند که نوشت: امضای کری تضمین است.
«علی حسینی»
انسان گاهی از ترسو بودن برخی مسئولین مملکت حالش بهم میخوره کیهان را توقیف می‌کنند به بهونه امنیت ملی ولی یه کم که فکر میکنی احساس میکنی انگار امنیت فریدون در خطره راستی نکنه سرمایه‌شون تو دوبی باشه پس چی شد فضای آزاد که لاف می‌زدید؟
«علیرضا قندچی»
اگه عربستان براساس تیتر کیهان در مورد ایران تصمیم میگیره پس بنازم کیهان که کشورای دیگه تیترش رو از دیپلماسی دولت روحانی معتبرتر و مرجعتر میدونن.                           «برگ پاییز»
خلاف امنیت ملی فقط این «ظریف: آمریکا با یک بمبش کل سیستم دفاعی مارو از کار میندازه!»
«سیدمهدی حاجی‌آبادی»
این‌طور که معلومه تیترهای کیهان بیشتر از موشک‌های قاهر و قیام بعضیا رو سوزونده برید یه جای سرد پیداکنید تا نسوزید ما چکار کنیم؟
بی‌صبرانه منتظر روز دوشنبه و تیترِ دشمن‌شکنِ کیهانِ عزیز هستم تا دوباره خریدشو شروع
کنم.
«مسعود فدك»
اروپایی‌ها که از دید دولت، مثلا مدافع حقوق ما بودند، حالا معترض برنامه موشکی و خواهان تحریم هستند... البته همه‌اش تقصیر کیهان است.
«محمد امین سلیمی»
بالاخره نیروهای سوری و عراقی در مرز دو کشور به یکدیگر ملحق شدند. یمنی‌ها فرودگاه ریاض را با دقت زدند. دفع فتنه بارزانی پوزه آمریکا و اسرائیل را به خاک مالید. نصرالله مقتدر در لبنان نفس اسرائیل را بند آورده. کیهان اقتدار یمنی‌ها را توصیف کرد و توقیف شد. پرتقال‌فروش کجاست؟
«منصور امينی»
تیتر کیهان و توقیفش به کنار ولی خیلی از حملات اخیر اصلاح‌طلبان به کیهان، نه به خاطر تیتر، بلکه از کینه‌ای بود که از این روزنامه داشتن.
«علی حسینی»
کیهان تهدید یک ماه پیش سیدالحوثی را تیتر کرده و بالایش هم گفته که تهدید یمنی‌هاست غربگرایان حامی قبیله_آل_سعود هجمه کرده‌اند که شما جنگ‌طلبید.
«جواد نیکی ملکی»
اگه کیهان تیتر میزد به جای دبی، هدف بعدی صنعا یا بغداد یا کابل بود، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد ولی انگار آقایون تو دبی خاطره زیاد دارن.
«محمد علی جبرئیلی»
‏روزنامه قانون از داعش حمایت کرد و هیچ اتفاقی نیفتاد. کیهان از یمن حمایت کرد و توقیف شد انقلاب دست نا اهلان افتاده یا نااهلان ادای انقلابی‌ها رو در میارن این روزا؟
«ساسان سروش»
کیهان فقط هزینه نقدهایش را داد، و لاغیر...
«ریحان حسینی»
‏دولت من دولتی است که به آمدنیوز به خاطر اقدام علیه رهبری، سپاه، امنیت ملی، مدافعان حرم و غیره، فقط تذکر می‌دهد...! اما کیهان را به خاطر تیتر ضد سعودی، توقیف می‌کند!!!
«اینم شد زندگی؟»
توقیف کیهان ربطی به آزادی بیان داره؟ نه! کیهان انتقاد یا حتی نظر مخالفی ارائه نداده، کیهان تیتری زده که باعث تشدید اختلافات منطقه‌ای میشه.
«سید محمدمهدی»
منم اگه تو دبی بیست تا شرکت و ده تا آپارتمان تو برجای رنگارنگ و سوئیت دائمی تو برج العرب داشتم الان مشغول فحش دادن به کیهان بودم
«توحید شاد‏»
می‌دونم که می‌دونید که عربستان میدونه‌ باید روزنامه عکاظ رو به خاطر تیتر اعلام جنگش علیه ایران ببنده. پ.ن: مثلا دیگه
«سید مرتضی موسوی‌نژاد»
هارت و پورت را برای داخلی‌ها بلد هستند. اما اگر آمریکا به روح و متن برجام تجاوز کند، خیلی نایس باز هم گفت‌وگو می‌کنند برای موشکی!
«علی نادری»
کیهان چه شلیک موشک به عربستان رو تیتر کنه چه مال‌باختگان موسسات مالی رو، در هر صورت از نظر دولت روحانی خلاف مصالح ملیه‌!
«سودا یالان»
‏قشنگ معلومه تحریریه کیهان همه کربلان خودشون گفتن توقیف کنن یه دو روز زیارت کنن.( وگرنه آخه اون تیتر رو چطوری میشه توقیف ازش درآورد!)
«مصطفی عیوضی»
کیهان جمله الحوثی رو تیتر میکنه میشه خلاف امنیت_ملی و توقیف اما امثال احمد نقیب‌زاده در روزنامه_آرمان می‌نویسند مذاکره_موشکی رو شروع کنیم میشه صلاح کشور! عجب زمانه‌ای شده؛ اصلاح_طلبان دلواپس شده‌اند دلواپسان اصلاح‌طلب.
«اف.ام»
آقا ما حاضریم سر توقیف روزنامه کیهان با ظریف و عراقچی مذاکره کنیم.
«رسول»
شما تیتر بزن که شهادت محسن حججی تقصیر سپاه بوده نامردم اگه کسی بهت چیزی بگه ولی بیانیه انصارالله رو تیتر بزن توقیفت می‌کنن چرا؟ چون برخلاف منافع ملیه!!!
«میثم»
سعودی جان، عشقم هر کاری دوست داری با مردم یمن بکن + از جمله تیتر‌های مورد نظر جهت توقیف نشدن.
«داگلاس»
به جایی میگن جهان_سوم که اگر بر خلاف بقیه دشمن رو ببینی، زمزمه توطئه‌گران رو بشنوی و علیه دشمن و فتنه‌گران صحبت کنی، صدای تو را خفه خواهند کرد!
«حمید سعیدفیروزه»
روزنامه_شرق و اعتماد و ایران و چند مزد‌بگیر دولتی‌نویس، بارها علیه نظام و ‌انقلاب لجن‌پراکنی می‌کنند اما کیهان توقیف می‌شود!
«حسین حاتمی»
 کیهان به خاطر تیتر ضدسعودی و «ضد منافع ملی» توقیف شد دولت روحانی علاوه ‌بر تحریف تاریخ اسلام؛ مفهوم منافع ملی رو هم داره تحریف میکنه... خدا قوت.
«رفیقِ خُـدا...‏»
آمدنيوز فيلتر نميشه چون بازوي توانمند دولت_انفعال براي انحراف اذهان از مسائل اصلي كشور است.                          
 «یاسر ابراهیمی»

نظر شما