شناسهٔ خبر: 22466369 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شرکت های هواپیمایی به تعهداتشان عمل کردند

اقتصاد > صنعت - فرودگاه نجف یک فرودگاه خصوصی است اما امیدواریم مذاکره مسئولان دولت ایران با مسئولان دولت عراق در زمینه عدم تغییر نرخ ها در این فرودگاه به نتیجه برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتق تهران، افزایش نرخ عوارض گمرکی در فرودگاه نجف  به کشمکش بین فرودگاه نجف و ایرلاین های ایرانی منجر شد چراکه نرخ سوخت در فرودگاه نجف 3 برابر گران تر از نرخ فروش سوخت در فرودگاه های اروپایی بود. قیمت سوخت در فرودگاه نجف در ایام نزدیک به آغاز سفر ایرانیان برای شرکت در مراسم اربعین از 98 سنت در هر یک لیتر به یک دلار و 42 سنت افزایش پیدا کرد و این مسئله باعث اعتراض ایرلاین های ایرانی شد. به دلیل این اقدام فرودگاه نجف حتی احتمال لغو یا انجام پروازها از فرودگاه بغداد و دیگر شهرهای عراق در ایام اربعین قوت گرفت.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت وگو با سایت خبری اتاق تهران در این باره گفت: با وجود اما و اگرها درباره برقراری پروازها به نجف با توجه به افزایش نرخ ها در این فرودگاه، شرکت های هواپیمایی مسافران را براساس توافقی که انجام شده بود و بر مبنای نرخ تعیین شده به نجف اعزام کردند. عمده مشکل شرکت های هواپیمایی ایرانی در اعزام مسافران به مراسم اربعین در عراق مربوط به افزایش نرخ سوخت در فرودگاه نجف است. هزینه هندلینگ و خدمات فرودگاهی نجف گران شده است و این مسئله مورد اعتراض شرکت های هواپیمایی قرار گرفت.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: فرودگاه نجف یک فرودگاه خصوصی است اما امیدواریم مذاکره مسئولان دولت ایران با مسئولان دولت عراق در زمینه عدم تغییر نرخ ها در این فرودگاه به نتیجه برسد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در ادامه با اشاره به همکاری مثبت شرکت پخش با شرکت های هواپیمایی و تسویه بدهی های شرکت ها از رفع مشکل تامین سوخت هواپیماها خبر داد. اسعدی سامانی گفت: تنش هایی که اخیرا به دلیل اظهارنظر ترامپ درباره برجام رخ داد فرایند تحویل هواپیما را به تاخیر یا تعویق نینداخته است. شرکت های هواپیمایی براساس توافق سازنده های هواپیما از جمله ایرباس و بویینگ طبق برنامه عمل می کنند هرچند آمار تحویل هواپیمای جدید به ایران تغییر نکرده است.

 

35224

نظر شما