شناسهٔ خبر: 22454504 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

اطلاع رسانی تبلیغاتی

تایلند؛ هم‌نشینی زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت با هنر

صاحب‌خبر -

سرزمین طلایی در شرق دنیا که پر است از معبدهای رنگ‌به‌رنگ، زیبا و چشم‌گیر در میان جزیره‌ها، جنگل‌ و کوه‌های سبز و آبی که در همین روزهای سرد پاییزی آب و هوایی آرام، معتدل و دلنشین بهاری دارد حالا سال‌هاست نامی آشنا برای گردشگران پاییزی است. اینجا سرزمینی دیدنی به نام تایلند است.

آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان بعد از بررسی‌های دقیق تور تایلند را به مسافران خوش‌سفر خود پیشنهاد می‌کند که از میان فصل زرد و نارنجی به دنیای آرام سبز و آبی سرزمین شرق بروند و تجربه‌ای جذاب از این سفر داشته باشند. اگر برای رفتن به این نقطه‌از دنیا برنامه‌ریزی و یا هماهنگی هم سخت باشد این امکان وجود دارد که به‌ محض فراهم آمدن فرصت با تور لحظه آخری تایلند عازم این سرزمین شوند.

بانکوک؛ بانک موزه‌ها و گالری‌های هنری

برای رسیدن به این دنیای زیبا و یا همان مهد هنر و موزه‌های زیبای تور بانکوک بهترین انتخاب است. در قرن هجدهم میلادی، موزه ملی بانکوک، بزرگ‌ترین مجموعه هنر و مصنوعات تایلندی ساخته شد. این موزه پربازدید، توسط پادشاه راما پنجم افتتاح شد که در آن عتیقه‌جات و هدایایی که از پدر خود دریافت کرده بود را به نمایش گذاشت. در بین آثار و اشیای این موزه می‌توان به مجموعه‌های جالب در هنرهای تزئینی و مجموعه‌ی قومی شامل سلاح‌های چینی، گنجینه‌های طلا، سنگ‌های قیمتی، ماسک‌های خون، عروسک‌ها، سرامیک، لباس و منسوجات، صنایع‌دستی و آلات موسیقی سنتی از جنوب آسیا اشاره کرد.

تایلند؛ هم‌نشینی زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت با هنر

همان‌طور که موزه‌ها و آثار هنری این شهر بسیار جذاب و دیدنی است، کاخ‌های سلطنتی هم معماری ویژه‌ای دارد که دیدن آنها مهم است. کاخ سلطنتی ویمانمک، بزرگ‌ترین ساختمان جهان است که به‌طور کامل از تیکه‌های طلایی ساخته شده است. این ساختمان در پشت مجلس ملی واقع شده است. کاخ ویمانمک ابتدا در کوه سیچنگ در استان چنبوری قرار داشت اما در سال ۱۹۰۰ به دستور پادشاه راما پنجم، در کاخ دسیت و اخیراً هم توسط ملکه بازسازی شد . در این کاخ علاوه بر مبلمان عتیقه، ظروف، ظروف چینی، عکس‌های قدیمی و خاطراتی از آخرین سلسله‌ی پادشاهان (۱۸۶۸ - ۱۹۱۰) نیز وجود دارد. نکته‌ی مهم هم این است که بسیاری از اتاق‌ها همچنان فضای گذشته را حفظ کرده‌اند .

سرزمین مشتری‌مدارترین هتل‌های دنیا

در این شهر علاوه بر همان معماری سنتی که سال‌هاست به بهترین شکل حفظ و نگهداری شده است، بهترین و مدرن‌ترین هتل‌های دنیا هم وجود دارد. مردم از سراسر دنیا که در این شهر اقامت کرده‌اند ویژه‌ترین هتل‌ها دنیا را به‌دلیل دکوراسیون داخلی متفاوت، خدمات مناسب و مشتری‌مداری منحصربه فرد در بانکوک دیده‌اند و به آن رای داده‌اند. به‌طوریکه بیش از ۱۰ هتل این شهر در فهرست بهترین هتل‌های ساتل ۲۰۱۷ دیده می‌شود.

تایلند؛ هم‌نشینی زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت با هنر

هتل Oriental Residence یکی از مشهورترین هتل‌های بانکوک است. اگر به دنبال یک اقامتگاه فرح‌بخش و عالی هستید این هتل با نزدیکی به دو مرکز خرید تجاری Siam و Silom انتخاب فوق‌العاده‌ای است. دور تا دور استخر شیک آن تخت‌های استراحت و آلاچیق‌های رویایی قرار داده شده است، علاوه بر اینها در این هتل دو رستوران شیک با آشپزهای بین‌المللی وجود دارد تا غذای باب میل همه‌ی گردشگران دنیا را آماده کنند.

پاتایا؛ مهد مراقبه و مدیتیشن

اگر موزه‌ها و آثار هنری بی‌نظیر بانکوک روحیه‌ی هنری شما را تکمیل کرده، راهی پاتایا شوید. این شهر در نزدیکی بانکوک است با اتوبوس ۲ ساعت بیشتر راه نیست. اینجا علاوه بر اینکه دنیای فستیوال‌ها و جشن‌های تایلند است از نگاه اهالی مراقبه و مدیتیشن بهشت آرامش هم هست. معبد «وانسانگ وارارام» که گرداگردش را فضاهای سبز، باغچه‌ها و باغ‌ها، دریاچه‌های بزرگ و کوچک و ساختمان‌هایی با معماری‌های چشم‌نواز و دل‌نواز فراگرفته یکی از این مکان‌های مقدس است که اهل مراقبه، مدیتیشن و یوگا از میهمانان همیشگی اینجا هستند. واقعیت این است که این معبد از مهمترین مراکز مدیتیشن تایلند است و در اینجا هر روز هم دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت مدیتیشن برای علاقه‌مندان و توریست‌ها برگزار می‌شود.

با اینکه اهالی مراقبه و مدیتیشن پاتایا را بهشت روی زمین می‌دانند، اما در کنار این مکان‌های آرام، فستیوال‌ها و جشن‌های آن هم بسیار مشهور و شگفت‌انگیز است. معمولا گردشگران با شناخت از این برنامه‌ها در فصل‌های ویژه‌ی فستیوال‌ها برای سفر به اینجا برنامه‌ریزی می‌کنند. فستیوال رنگ‌ها یکی از مشهورترین جشن‌های این شهر است که آدم‌ها روی هم رنگ می‌پاشند و همدیگر را رنگارنگ می‌کنند .

پوکت؛ جزیره‌ای سبز با شن‌های سفید

یکی دیگر از انتخاب‌های شما در سفر به تایلند می‌تواند تور پوکت باشد. پوکت جادوی خوش رنگ آسیا، با رنگ‌های دلنواز و آرامش بخش است. مردم پوکت، همرنگ سرزمینشان هستند، جنس آفتاب و باد و ابرهای آن را می‌شناسند و سوغاتشان لبخندی است که در دل همه به یادگار می‌ماند. بهتر است مسافر اینجا شوید تا رنگ دریاها و مزه‌ی غذاهای دریایی با ادویه‌های تند و بازی نور و آفتاب را تجربه کنید .

تایلند؛ هم‌نشینی زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت با هنر

در اینجا شما فقط درختان سبز و دریایی سبزآبی، تمیز و زلال می‌بینید. بنابراین برنامه‌های ویژه‌ای برای لذت بردن شما از همه‌ی این زیبایی‌ها پیش‌بینی شده است. می‌توانید با تورهای یک یا چند روزه و یا حتی کرایه‌ی ماشین، خط ساحلی پوکت را ببینید و یا اصلا به‌جای ماشین با قایق خود میهمان جزیره‌های آرام و ناشناخته‌ی کنار پوکت شوید. مثلا ناخانای جزیره‌ای در شمال شرق پوکت، جزیره‌ی پرورش مروارید است. با سفر به این جزیره می‌توانید از باغ پرورش مروارید آن دیدن کنید و اگر علاقه‌مند بودید مروارید بخرید. همچین ساحل این جزیره یکی از سواحل بی‌نظیر است که در آب‌های شفافش می‌توانید غواصی کنید درحالیکه شنای ماهی‌ها و دیگر آبزیان را با چشمانتان به راحتی می‌توانید ببینید.

کرابی؛ بندر ورزش‌های آبی

جزیره‌های زیبا و منظره‌های به‌ یادماندنی در این سرزمین خیلی زیاد است اما بعد از پوکت، کرابی هم یکی از دیدنی‌ترین آنها است. کرابی شهر بندری تایلند است که نزدیک به ۱۳۰ جزیره را در خود جای داده است. این شهر، شهر تجربه کردن ناشناخته‌هاست. شهر ماجراجویی‌ها. در کرابی می‌توانید سوار قایق شوید و دل به دریا بزنید، می‌توانید غواصی کنید، می‌توانید صخره‌نوردی را تجربه کنید، می‌توانید موج‌سواری کنید البته که همه‌ی امکانات ورزش‌های آبی در این شهر بندری فراهم است. در کرابی محال است حوصله‌تان سر برود و یا زمان دیر بگذرد! در این شهر همه‌چیز برایتان آنقدر زود می‌گذرد که دست آخر برای انجام همه‌ی تفریح‌ها و دیدن جزیره‌های بکرش وقت کم می‌آورید .

زیبایی شگفت‌انگیز تایلند در کنار آب و هوای معتدل و همیشه بهاری آن که کیفیت سفر شما متفاوت‌تر از سفرهای دیگر است. سفر به این نقطه به شما این امکان را می‌دهد که هم در کنار بازدید از بهترین و زیباترین موزه‌های هنری و یا مکان‌های مقدس با طراحی و معماری‌های منحصر به فرد در آب‌های زلال آبی اقیانوس و یا شن‌های سفید و داغ زیر آفتاب آرام باشید و به‌دور از فکر و یا برنامه‌های روزانه استراحت کنید. این شرایط بی‌مثال شاید در کمتر جایی به اندازه‌ی تایلند اینقدر در دسترس باشد. برای همین انتخاب بسیاری از ایرانی‌ها برای تعطیلات عید تور تایلند نوروز 97 است که بعد از جشن شروع سال نو، با روحیه‌ای سرزنده و شاد به پیشواز روزهای پیش‌روی خود بروند.

نظر شما