شناسهٔ خبر: 22450876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

10 هزار نفر عضو جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان هستند

زنجان - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هم اکنون 10 هزار و 877 جوان عضو جمعیت هلال احمر این استان هستند که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شهرام میرزایی روز شنبه در دیدار با استاندار زنجان افزود: توسعه و مشارکت جوانان در تصمیم گیری ها، تربیت و اموزش جوانان به منظور آماده ساختن انها در انجام خدمات امدادی و عام المنفعه بوده از اهداف تشکیل سازمان جوانان هلال احمر است.
وی اظهار کرد: از مجموع اعضای جوانان هلال احمر این استان، سه هزار و 294 نفر از آنها فعال هستند که در 199 کانون متشکل از غنچه های انقلاب، کانون های دانش آموزی ،دانشجویی ، جوانان طلاب و روستایی را شامل می شود.
میرزایی افزود: در بحث کانون های غنچه ها نونهالان از مقطع مهد کودک با فعالیت های این جمعیت آشنا می شوند و تا سن 29 سالگی در بخش جوانان این جمعیت ساماندهی شده و پس از این سن نیز سازمان داوطلبان عهده دار مسئولیت انها است.
به گفته وی، در بحث سیاستگذاری ها ،ترویج بحث نوعدوستی، بشردوستی از این داوطلبان استفاده می شود.
وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان نیز به تبعیت از جمعیت هلال احمر در سطح کشور ترویج آموزه های خدمات داوطلبانه و نوعدوستانه ، صلح دوستی، مهر روزی و بشردوستی را در سطح این استان پوشش می دهد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با توجه به نشست برگزار شده با اداره کل ورزش و جوانان این استان مقرر شد تا هر 2 مجموعه از ظرفیت ها و پتاسیل های برای خدمت به جوانان استفاده کنند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز ادامه داد: مهم ترین برنامه این سازمان اجرای طرح ایمنی مسافران نوروزی است که هر سال با برنامه و قوای بیشتری برگزار می شود که در سال جاری طرح جدیدی نیز در سطح کشور برای اولین بار از این استان با عنوان همیار امداد اجرا شد که در این طرح نوجوانان مقطع ابتدائی با فراگیری مطالب لازم نسبت به آگاهسازی خانواده ها مبادرت می کنند.
فاطمه جمشیدی افزود: برنامه ملی دادس رس (آمادگی دانش آموازان در شرایط سخت ) از دیگر برنامه های مهم این سازمان به شمار می رود که امسال 100 مدرسه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که گروههای هدف در قالب تیم های 14 نفره،هشت مهارت امدادی را فرا می گیرند.
وی اظهار کرد: هم اکنون یکهزار و 400 دانش آموز این اموزش های لازم را فرا گرفته اند که در المپیادهای شهرستانی، استانی و کشوری حضور پیدا می کنند و امسال هم عنوان هایی را نیز کسب کردند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطر نشان کرد: اجرای برنامه شوق رویش یا اوقات فراغت جوانان نیز از دیگر برنامه های این سازمان بوده که امسال 11 هزار و 906 نفر تحت پوشش برنامه های بشردوستانه، اردوهای فرهنگی، اجتماعی و آموزشی قرار گرفتند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش

نظر شما