شناسهٔ خبر: 22448206 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

برپايي 50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه سراسر کشور

مديركل فرهنگي هنري، اردوها و فضاهاي پرورشي وزارت آموزش و پرورش؛ از بر پايي 50 هزار نمايشگاه كتاب در50 هزار مدرسه سراسرکشور در هفته كتاب خبرداد .

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، علي رمضاني در مصاحبه با خبرنگار اين مركز با اشاره به اهميت كتاب و كتابخواني، اظهاركرد: بيست و پنجمين دوره هفته كتاب از امروز بيستم تا بيست وهشتم آبان ماه ، با شعار «آينده روشن با خانواده كتاب خوان» در سراسر كشور برگزار مي شود .

وي از برگزاري 50  هزار نمايشگاه كتاب در50 هزارمدرسه در28 استان كشوراز اواخر این هفته خبر داد و خاطر نشان كرد: امسال با هدف تشويق و ترغيب دانش آموزان در موضوع مطالعه، مسابقات كتاب خواني در 4 مرحله برگزار مي شود .

رمضاني تصريح كرد: در مرحله اول دانش آموزان تنها يك عنوان كتاب را مطالعه و سپس درآزمون آن شركت مي‌كنند اما د ر مراحل بعد ، در منطقه 2 عنوان كتاب در مرحله استاني 3 عنوان و در مرحله كشوري نیز 4 عنوان كتاب را مطالعه و درآزمون هاي مربوطه شرکت مي كنند ، البته در مرحله كشوري دانش آموز بايد آنچه از مطالعه 4 عنوان كتاب فرا گرفته است به صورت كتاب پژوهش و شفاهي براي ديگر دانش آموزان ارائه دهد .

وي ادامه داد: انتخاب عناوين كتب مسابقه براساس شاخص هايي از جمله ظاهر كتاب كه شامل جلد، متن، قطع و فونت؛ ويژگي هاي ساختاري مانند نوع نثر كه بايد متناسب با سن دانش آموزان باشد؛ و محتواي كتب كه می بایست اخلاقي، ديني و تربيتي باشد، صورت مي گيرد .

مديركل فرهنگي و هنري ، اردوها و فضاهاي پرورشي اظهاركرد: تلاش مي‌كنيم موضوعاتي براي مطالعه دانش آموزان انتخاب شوند كه در جشنواره ها به عنوان كتاب برگزيده انتخاب شده اند .

رمضاني از تلاش براي افزايش كيفيت وكاهش قيمت كتاب‌ها با هدف دسترسی آسان دانش آموزان به کتاب خبرداد و افزود: در راستاي تحقق سياست‌هاي تفويض اختيار و تمركززدايي، از سال آينده برنامه‌اي را در دستور كار قرارمي‌دهيم كه طي آن موضوع كتاب مسابقه را اولياي مدرسه خود انتخاب كنند .

وي گفت: انتظار مي رود خانواده در نهادينه كردن فرهنگ مطالعه و كتاب خواني بيش از پيش تلاش كنند و شرايط را براي دسترسي فرزندانشان به كتاب‌هاي مناسب مسائل مورد نياز و روزجامعه فراهم كنند .

مديركل فرهنگي و هنري، اردوها و فضاهاي پرورش تقويت و توسعه فرهنگ مطالعه را ضروري دانست و تصريح كرد: انتظار مي رود خيرين مدرسه ساز، در كنار كار خدا پسندانه ساخت و تجهيز مدارس، براي تجهيز كتابخانه هاي مدارس،کتابخانه‌های کلاسی و نهادينه كردن فرهنگ مطالعه بیش از پيش با آموزش و پرورش همكاري كنند .

وي از بر پايي همايش دانايي وتوانايي با حضور وزيرآموزش و پرورش درسه شنبه هفته جاري خبرداد وافزود: دراين همايش از 300 نفر از برگزيدگان حوزه كتاب و كتاب خواني با حضور سيد محمد بطحايي تجليل مي‌شود .

رمضاني گفت: معرفی دانش آموزان موفق در موضوع کتاب خوانی ،استفاده از نويسندگان مشهور براي سخنراني درجمع دانش آموزان وبازدید ازکتابخانه های عمومی سطح شهر، در هفته كتاب خواني از جمله برنامه هاي مدارس دراين هفته خواهد بود.

نظر شما