شناسهٔ خبر: 22446557 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساماندهی فاضلاب شهر درگهان قشم نیازمند اعتبار 600 میلیارد ریالی

قشم - ایرنا - فرماندار قشم گفت: در حال حاضر دفع فاضلاب در محله های مختلف شهر درگهان مشکلات بسیاری دارد و طبق برآورد انجام شده، ساماندهی فاضلاب این شهر و اجرای تصفیه خانه نیازمند تامین اعتباری معادل 600 میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا نصری غروب شنبه در پایان بازدید یک روزه از شهر درگهان افزود: مطالعات و نقشه ها برای اجرای شبکه، خطوط انتقال و مکان یابی تصفیه خانه توسط مشاور طرح به انجام رسیده است و با مشارکت مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد و نیز اداره آب و فاضلاب شهری اجرا می شود.
وی ادامه داد: در این بازدید ها برای خاکریزی، اجرای مبلمان شهری، ایجاد پارکینگ و فضای سبز در بلوار وحدت توسط شهرداری و با مشارکت مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد تصمیماتی اتخاذ شد.
نصری همچنین از حفر چاه، زهکشی و نصب لوله در مسیر کانال های طراحی شده برای هدایت آب های روان محله های شهر درگهان به ویژه خور وحدت به سمت دریا خبر داد.
وی همچنین به بازدید از پارک دلبری اشاره و تصریح کرد: این پارک با 2 هزار و 500 متر مربع وسعت شامل فضای سبز، المان شهری، وسایل بازی کودکان و 600 متر مربع زمین چمن فوتسال است.
فرماندار قشم افزود: این پارک با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال تا کنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید میرود تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.
**مرکز بهداشتی-درمانی کوثر در سطح بیمارستان 40 تخت خوابی
نصری به بازدید از مرکز بهداشتی-درمانی کوثر شهر درگهان اشاره و تصریح کرد: این مرکز دارای پنج پزشک، چهار ماما، سه کارشناس بهداشت محیط، چهار کارشناس آزمایشگاه و یک کارشناس سلامت روان است که به صورت شبانه روزی به شهروندان درگهان خدمت رسانی می کنند.
فرماندار قشم افزود: در سال جاری سه دستگاه آزمایشگاهی سلکانتر، اوتو آنالیز و الیزاریدر به مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی این مرکز اضافه شد که این امر باعث شد مرکز بهداشتی ذکر شده با یک بیمارستان 40 تختخوابی در یک سطح قرار بگیرد.
وی به انجام تمام آزمایش های هورمونی و شیمیایی سطح یک و 2 در این مرکز اشاره و اذعان کرد: واحد دندانپزشکی این مرکز نیز فعال است و با توجه به نیاز شهر درگهان رایزنی ها برای اضافه شدن یک دندانپزشک دیگر انجام شده است.
**رشد 100 درصدی امانت کتاب در کتابخانه درگهان
نصری در ادامه به بازدید از مجموعه شهرداری و کتابخانه شهر درگهان اشاره و تصریح کرد: در سال جاری اعضای کتابخانه درگهان 64 درصد و امانت کتاب در این کتابخانه 100 درصد رشد داشته است که پاسخگویی به نیاز مردم در حوزه فرهنگ و کتابخانه مورد توجه ویژه قرار می گیرد.
فرماندار شهرستان قشم گفت: تفاهم و همراهی شهرداری و مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم، مسیر حرکت امور شهری این بندر تجاری استراتژیک را در مسیر اصلی توسعه و پیشرفت قرار داده است.
وی تحقق برخی شاخص های شهری در درگهان را نیازمند برنامه ریزی و هدف گذاری دانست و افزود: استفاده از نظرات کارشناسانه در حوزه مدیریت شهری، نهادینه کردن مشورت در اداره شهر و مشارکت دادن شهروندان فعال در انجام امور برای رسیدن به استانداردهای شهری ضروری است.
بازدید از دبستان زینبیه شهر درگهان و دبستان نبی اکرم (ص) روستای هُلُر نیز توسط فرماندار و هیأت همراه انجام شد که رفع کمبود فضای آموزشی مدرسه زینبیه و تسریع روند توسعه مدرسه نبی اکرم(ص) مورد تاکید قرار گرفت.
انتشار: حسین آزادمنجیری
7500

انتهای پیام /*

نظر شما