شناسهٔ خبر: 22438678 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاره فوتبال زنان آمریکا، بلاتر را به سوء رفتار متهم کرد

تهران - ایرنا - دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، سپ بلاتر رئیس سابق فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) را متهم کرد که در مراسم اعطای جوایز بهترین های فوتبال 2013 او را مورد آزار جنسی قرار داده است. بلاتر این اتهام را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه تارنمای خبری گل، هوپ سولو گفت: بلاتر در مراسم اعطای جوایز بهترین های فوتبال سال 2013 او را مورد آزار قرار داده است.
سولو در مراسم اعطای جایزه بهترین بازیکن زن فوتبال جهان حضور داشت که این جایزه نصیب ابی وامباک شد.
وی گفت: من از این رفتار بلاتر شوکه شده بودم. باید خودم را کنترل می کردم تا در آن لحظه در کنار هم تیمی ام باشم. به همین علت تمام تمرکزم را به هم تیمی ام معطوف کردم.
بر اساس گزارش گاردین، بلاتر این ادعاها را رد کرد و آنها را مضحک خواند.
در طول ماه گذشته چهره های معروف در مورد آزار خود توسط افراد صاحب قدرت سخن گفتند.
سولو اذعان کرد: در چند سال گذشته من در مورد شرایط ناراحت کننده ای که خودم یا هم تیمی هایم در طول این سال ها از طرف مربیان، پزشکان، مسئولان یا حتی هم تیمی ها تجربه کرده ایم، فکر کرده ام.
سولو گفت: این گونه بداخلاقی ها در دنیای ورزش شایع و گسترده است.
وی گفت این وضع باید تغییر کند. سکوت دنیا را عوض نمی کند. من در چنین موقعیت هایی از خودم دفاع کرده ام، اما متخلفان هیچ گاه با پیامدی روبرو نشده اند.
این نخستین بار نیست چنین مسائلی در مورد بلاتر در خصوص بازیکنان زن مطرح می شود. بلاتر در ژانویه 2004 نیز گفته بود بازیکنان زن باید لباس های تنگ تر بپوشند.
بلاتر 81 ساله در طول سال های 1998 تا 2015 میلادی، پنج دوره به ریاست فیفا انتخاب شد، اما به علت افشای تخلفات گسترده برکنار شد.
سولو در سال 2000 به تیم ملی آمریکا پیوست، اما از بازی های المپیک 2016 ریو تاکنون برای این تیم بازی نکرده است. این بازیکن 36 ساله به علت توهین به بازیکنان سوئد به مدت شش ماه محروم شد و از آن زمان دیگر به تیم آمریکا ملحق نشده است. او با تیم آمریکا دو مدال طلای المپیک و قهرمانی جام جهانی 2015 را تصاحب کرد.
اظهارات ستاره فوتبال آمریکا در حالی است که در هفته های اخیر شماری از زنان هنرپیشه معروف هالیوود، هاروی واینستین تهیه کننده قدرتمند صنعت سینمای آمریکا را به آزار جنسی خود متهم کرده اند.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما