شناسهٔ خبر: 22429566 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

اظهارات عجیب پدر و مادر بنیتا! + واکنش دادسرای امور جنایی تهران

پدر و مادر بنیتا دختر بچه هشت ماهه در پایان جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده در جمع خبرنگاران اظهارات عجیبی را مطرح کردند.

صاحب‌خبر -

العالم _ ایران / اجتماعی

امروز دومین جلسه رسیدگی به اتهامات عاملان قتل بنیتا دختر بچه هشت ماهه در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

جزئیات جلسه دوم محاکمه متهمان پرونده بنیتا را اینجا بخوانید.

رئیس دادگاه پس از حدود 3 ساعت رسیدگی به این پرونده و در مجموع برگزاری دو جلسه دادگاه ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد و قرار شد تا یک شنبه هفته آینده احکام صادر شود.

دادگاه امروز حواشی خاصی داشت که می‌توان به داد و فریاد مادربزرگ بنیتای هشت ماهه و برهم زدن نظم دادگاه و نهایتا اخراج وی از دادگاه اشاره کرد.

این حواشی به همین جا ختم نشد زیرا پس از پایان جلسه حسن قلعه‌نویی پدر بنیتا در جمع خبرنگاران لب به سخن گشوده و اظهارات عجیبی را مطرح کرد.

وی گفت: ما از روز اول قصاص هر دو متهم را می‌خواستیم، اما آقای شهریاری -سرپرست دادسرای امور جنایی و نماینده دادستان تهران- به ما گفت نمی‌شود.

وی افزود: نماینده دادستان عنوان کرده که ما برگه منع تعقیب متهم ردیف دوم در موضوع قتل را امضا کرده‌ایم و این موضوع به ما ابلاغ شده، در حالی‌که به هیچ عنوان این صحبت‌ها صحت ندارد.

اما اظهارات پدر بنیتا به همین جا ختم نشد و وی مدعی شد آنها (مسئولان دادسرا) برگه‌هایی را به ما نشان دادند و گفتند این برگه‌ها حاوی عناوین اتهامی متهمان پرونده است و در صورتی‌ که ما امضا کنیم سرعت رسیدگی به پرونده بیشتر می‌شود.

این در حالی است که مادر بنیتا هم در اظهار نظر دیگری ادعا کرد که نماینده دادستان با فریب از او امضا گرفته است.

هرچند پدر و مادر بنیتا در شرایط مناسب روحی نبوده و به واسطه فوت فرزند دلبندشان دچار ناراحتی و تألم خاطر شده اند و احتمال دارد این سخنان از سر ناراحتی عنوان شده است؛ اما کمی دور از واقع است که دستگاه قضایی کشور که دستور رسیدگی فوری به این پرونده را صادر کرده و در رسیدگی به اتهامات متهمان مصر است چنین اقداماتی را انجام داده باشد. 

این در حالی است که قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: برخلاف اظهار نظر پدر و مادر بنیتا مبنی بر بی خبری از منع تعقیب متهم ردیف دوم این موضوع به آنها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به این مطلب که اظهارات انها فاقد ارزش قضایی است گفت: این خانواده در فضایی احساسی و تحت تأثیر القائات دیگران به دروغ گفته‌اند که این موضوع به آنها ابلاغ نشده است.

شهریاری افزود: این در حالی است که دستخطی از پدر و مادر بنیتا در پرونده وجود دارد که به خط خود نوشته‌‌اند نسبت به قرار منع تعقیب متهم ردیف دوم از اتهام قتل اعتراضی ندارند.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تصریح کرد: برخلاف آنکه این افراد ادعا کرده اند من از آنها امضایی گرفته ام و برگه های منع تعقیب را من به آنها داده ام باید بگویم که آخرین دیدار من با مادر و پدر متهم در تاریخ 12 مرداد بوده در حالی که قرار منع تعقیب 14 مرداد صادر شده است.

وی افزود: فارغ از اینکه ابلاغ چنین احکامی به شاکی از وظایف نماینده دادستان یا سرپرست مجتمع نبوده است باید بگویم که بازپرس پرونده این موضوع را به آنها ابلاغ کرده و از آنها دستخط گرفته است.

نماینده دادستان تهران گفت: به خانواده بنیتا توصیه می‌کنیم که چنین جنجال آفرینی‌ها و هیاهوها کمکی به آنها نمی‌کند و باید بدانند که چنین اظهاراتی می‌تواند موجب آن شود که آنها تعقیب قضایی شوند.

فارس

نظر شما