شناسهٔ خبر: 22415728 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

پیام استکبار ستیزی دانشگاهیان از لانه جاسوسی آمریکا به کربلا رسید

دانشگاهیان کشورمان مانند سایر اقشار در روز ۱۳ آبان در راهپیمایی استکبارستیزی شرکت کردند و در روزهای پس از آن راهی پیاده‌روی نجف تا کربلا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، شنبه هفته گذشته 13 آبان‌ماه بود و ملت ایران امسال نیز پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی 13 آبان شرکت کردند تا تداوم بی‌اعتمادی‌شان به شیطان بزرگ را بیش از پیش به جهانیان نشان دهند.

دانشگاهیان نیز مانند هر سال در این حضور پیشرو بودند، آنها پس از برگزاری مراسم 13 آبان برای پیاده روی نجف تا کربلا نیز عازم شدند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام 11 هزار و 200 نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات در هفدهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد و افزود: هفدهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از 16 مرداد ماه آغاز شده و این اعزام ها تا 6 آبان ماه96ادامه یافت و آخرین کاروان دانشگاهی روز جمعه 12 آبان ماه به ایران اسلامی بازگشت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: این 11 هزار و 200 دانشگاهی در قالب 297 کاروان به عتبات عالیات سفر کردند که از این تعداد 237 کاروان هوایی و 60 کاروان زمینی اعزام شدند.

* تمدید ثبت‌نام دانشگاه‌ها در نمایشگاه هفته پژوهش تا 25آبان ماه

مجید متقی‌طلب دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار آیین هفته پژوهش سال 1396 گفت: بنا به تقاضای دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و موسسات پژوهشی، ثبت نام برای شرکت در نمایشگاه هفته پژوهش و ارائه دستاوردهای فناورانه امسال تا 25 آبان تمدید شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی www.irantechhub.ir نسبت به ثبت‌نام در سامانه ارزیابی فناوری«سافا» اقدام کنند.

* انتصابات آموزش عالی

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی اکبر اشرفی را به سمت رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی منصوب کرد.

در حکمی از سوی سورنا ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان، حسن سالاریه به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان منصوب شد.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در احکامی جداگانه، رئیس، دبیر و اعضای کمیته شهریه دانشگاه آزاد را منصوب کرد.

رضا همدانچی نیز با حکم فرهاد رهبر به عنوان مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد منصوب شد.

بر اساس این احکام عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس و حسین بدیعی مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دبیر کمیته شهریه این دانشگاه منصوب شدند.

همچنین براساس این احکام و از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، محمدصادق ضیائی مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی، امین قاسم بگلو مدیرکل توسعه خدمات سلامت و علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اعضای کمیته شهریه دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند.

پس از انصراف سجاد نراقی از شورای مرکزی، محمدامین سرخی با رای اعضای شورای مرکزی دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف شد.

منصور غلامی وزیر علوم در نامه‌ای خطاب به عبدالحسین فریدون مدیرکل سابق دفتر وزارتی وزارت علوم از زحمات بی شائبه وی در دوران تصدی مسئولیت اداره کل دفتر وزارتی قدردانی کرد.

غلامی همچنین خطاب به فریدون تأکید کرد: مسئولیت جنابعالی در مرکز امور هیأت علمی وزارت علوم همچنان به قوت خود باقی است.

* پوستر سومین جشنواره فرهنگی و هنری «ققنوس» رونمایی شد

از پوستر سومین جشنواره فرهنگی و هنری «ققنوس» بسیج دانشجویی استان تهران در خبرگزاری فارس و با حضور امیر امیری، مدیر فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی و پوریا پورضیایی معاون فرهنگی بسیج دانشجویی استان تهران رونمایی شد.

بنابراین گزارش این جشنواره در محور هنرهای تجسمی (پوستر، عکس و کاریکاتور) با موضوعات سبک زندگی بومی و محلی منطبق براحکام دینی، رسم‌ها و آئین‌های برگرفته از اندیشه اسلامی، اشرافی‌گری و مصرف‌گرایی، رابطه دانشگاه و بازار کار و کالای ایرانی بخریم، برگزار می‌شود.

همچنین بخش ویژه خوشنویسی هم با موضوع « صلوات خاصه» و جملات برگرفته از کتاب «خدمات متقابل ایران و اسلام» برگزار خواهد شد.

این جشنواره در بخش ادبیات با محور «شعر، کلاسیک، شعر نو و داستان کوتاه» و با موضوعات ایران پایگاه تمدن اسلامی، حجاب و عفاف نماز، طنز اجتماعی و معضل بیکاری برگزار می‌شود.

در محور « ادبیات نمایشی» هم این جشنواره با موضوعات پدیده تکفیری‌گری، و داعش، شهدای مدافع حرم، انتظار فرج، اقتصادمقاومتی و آسیب های اجتماعی برگزار خواهد شد.

«فیلم کوتاه، استندآپ کمدی و تئاترخیابانی» محور بعدی این جشنواره است که با موضوعات اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال، معضل بیکاری، اعتیاد و مطالبات صنفی برگزار می‌شود.

آخرین محور این جشنواره «موسیقی» است که با موضوعات رسم‌ها و آئین‌های برگرفته از اندیشه‌های دینی آوازها و موسیقی های آیینی- بومی ویژه اعیاد مذهبی و ملی، سبک زندگی بومی-محلی، شهدای مدافع حرم و جریان مقاومت اسلامی برگزار خواهد شد.

دانشجویان برای شرکت در سومین جشنواره ققنوس می‌توانند تا پایان اسفند 96 آثار خود را به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران تحویل دهند.

* مراسم تشییع استاد دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

پیکر استاد نیک‌آذر پس از تشییع باشکوهی که با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از استادان، دانشجویان و دوستداران وی برگزار شد، برای خاکسپاری به بهشت زهرا (س) انتقال یافت.
زنده یاد منوچهر نیک آذر علاوه بر فعالیت‌های درخشان آموزشی و تحقیقاتی دارای کتاب‌ها و تالیفات متعدد در زمینه‌های مختلف مهندسی شیمی از جمله کاربرد ریاضیات و مبانی کنترل فرآیند در حوزه مهندسی شیمی بود.

* 9 رویداد علمی کشور در بسته حمایتی بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو پس از برگزاری هشت دوره موفق، به عنوان رویداد مورد تائید بنیاد ملی نخبگان پذیرفته شد و بر این اساس برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی نانو از دوره ششم به بعد می‌توانند از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

بنیاد ملی نخبگان در آخرین اطلاعیه خود 9 رویداد مهم علمی کشور را که در حوزه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود در بسته‌ حمایتی خود معرفی کرد که جشنواره بین‌المللی خوارزمی، جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی، جشنواره بین‌المللی فارابی نیز از جمله این رویدادها هستند. 

برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو علاوه بر دریافت لوح تقدیر، همانند برندگان بخش دانش‌آموزی جشنواره‌ خوارزمی و طبق شیوه نامه‌ بنیاد ملی نخبگان از امتیاز فعالیت‌های نخبگانی و جوایز نقدی نیز برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما