شناسهٔ خبر: 22401148 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه: رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان را پیگیری می کنم

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه تاکید کرد که رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را پیگیری می کنم و مشکل واحدهایی که نیاز به نقدینگی دارند را از طریق تسهیلات بانکی برطرف خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های صنعتی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران از مجموعه تولیدی صنعتی 'شکری' به عنوان یکی از مجموعه های نمونه اشتغالزایی در استان نام برد و افزود: این مجموعه مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی و الگوی بسیار خوبی برای سرمایه گذاران است.
وی با بیان یانکه این مجموعه در سه مرحله اجرا می شود، اظهار کرد: در این مجموعه برای هزار و 500 نفر شغل ایجاد می شود و مرحله اول آن نیز تا حدود چهار ماه دیگر افتتاح خواهد شد.
او به مشکلات کارخانه کاغذ سازی در این مجموعه شهرک صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: با استفاده از تسهیلات بانکی مشکلات این واحد را نیز پیگیری و برطرف خواهیم کرد.
مجموعه تولیدی صنعتی شکری شامل کارخانه های ذوب آهن بیستون، جهان فولاد غرب، جهان صنعت کرمانشاه و سیمان فولاد جهان است که بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای ایجاد آن سرمایه گذاری شده است.
استاندار کرمانشاه در بازدید از شهرک صنعتی هرسین از واحدهای کارخانه قوطی سازی کرمانشاه با 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری بازدید کرد که تا هفت ماه آینده با اشتغال زایی 140 نفر به بهره برداری می رسد.
بازوند همچنین از کارخانه دنیش نان شهرک صنعتی درود فرامان کرمانشاه با اشتغال زایی 75 نفر و تولید انواع نان های حجمی که سال گذشته به بهره‌برداری رسید، بازدید کرد.
کارخانه کاغذ سازی و بسته بندی بیستون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر واحدهایی بود که استاندار از آن بازدید کرد که برای این کارخانه هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که 400 میلیارد ریال آن تامین شده و اگر به بهره‌برداری برسد برای 180 نفر مستقیم و یک هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد داشت.
این واحدها در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه که 22 هزار متر مربع مساحت دارد، واقع شده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.

**بازدید استاندار از مناطق محروم و حاشیه شهر کرمانشاه
استاندار کرمانشاه امروز همچنین از مناطق کرناچی، جعفرآباد و پردیس شهر کرمانشاه به اتفاق فرماندار، شهردار و دیگر مسئولان استان از نزدیک بازدید کرد و به درد دل مردم این مناطق گوش داد.
هوشنگ بازوند در این بازدید ها از مسئولان مربوطه خواست که در اولین فرصت ممکن نسبت به تعریض گلوگاه شهرک کرناچی، آسفالت معابر، تعمیر و انتقال خطوط آب و فاضلاب این منطقه اهتمام کنند.
در ادامه این بازدیدها فرماندار و شهردار کرمانشاه به ارائه گزارش از وضعیت مناطق حاشیه ای پرداختند و از استانداری برای انجام طرح های عمرانی این شهرک ها مساعدت خواستند.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 300 هزار نفر آنها در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند
3209/8066 عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما