شناسهٔ خبر: 22390923 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

جذاب‌ ترین خودروهای ژاپنی در نمایشگاه SEMA 2017

میلاد زنگانه / speedhunters speedhunters / میلاد زنگانه / speedhunters speedhunters

صاحب‌خبر -

نمایشگاه سما (SEMA) یکی از معدود نمایشگاه‌های خودرو دنیا است که پیدا کردن یک خودروی برتر در آن مشکل است؛ به دلیل حجم بالای خودروهای به نمایش درآمده و مساحت بزرگ نمایشگاه، احتمالا در طی مدت‌زمان چهار روز نمی‌توان از تمام غرفه‌ها بازدید کرد. در ادامه چند مورد از جذاب‌ترین خودروهای ژاپنی موجود در نمایشگاه سما ۲۰۱۷ را معرفی می‌کنیم.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

یکی از متفاوت‌ترین خودروهای ژاپنی نمایشگاه امسال، پروژه‌ی جون ایمای است. ایمای یکی از طراحان خوش‌ذوق شرکت هات ویلز (Hot Wheels) است که مدت‌ها به بهینه‌سازی داتسون 260Z اشتغال دارد. این خودروی اسپرت کوپه که به نام‌های مختلفی چون نیسان S30، نیسان فیرلیدی (Fairlady) و داتسون (Datsun) در مناطق مختلف دنیا شناخته می‌شود، محصول سال ۱۹۷۴ است.

جالب‌ترین و باارزش‌ترین مورد در این خودرو، پیشرانه‌ی آن است. شاید عجیب برسد؛ ولی به قدری تعویض پیشرانه‌های مختلف در خودروها مد شده است که اگر خودرویی با نمونه‌ی کارخانه‌ای بهینه‌سازی شود، بیشتر جلب توجه می‌کند. 260Z ایمای هم به پیشرانه‌ی L26 نیسان وفادار مانده است. در نمای بیرونی رینگ‌های زیبا و ۱۶ اینچی برند CCW، کیت بدنه‌ی راکت بانی (Rocket Bunny) به همراه چرخ‌های عقب عریض‌ترشده، ظاهر جذابی به این اسپرت ژاپنی ۵۰ ساله داده است.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

هوندا S2000 با مالیکت جیزس ریس که پیش از این خودروی برتر همایش تیونینگ و سیستم‌های صوتی در کانادا شده بود، در سما ۲۰۱۷ هم خوش درخشید. شاید در نگاه اول کیت بدنه و گلگیرهای برجسته‌ی آن توجه شما را جلب کند؛ ولی یکی از جالب‌ترین بخش‌های این S2000 کاملا شخصی‌سازی شده، زیر درب کاپوت آن است.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

بخش پیشرانه و قطعات آن به قدری با سلیقه رنگ‌آمیزی شده است که اصلا متوجه سوپرشارژ نصب‌شده نمی‌شویم. البته احتمالا این هوندا S2000 با سلیقه‌ی ژاپنی‌ها سازگار نباشد؛ چرا که معمولا آن‌ها پیشرانه‌ی تنفس طبیعی را ترجیح می‌دهد. اما ریس برای گرفتن قدرت بیشتر از پیشرانه‌ی سری F هوندا، سوپرشارژ رنگارنگ مخصوص به خود را نصب کرده است.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

اولین مزدا RX-8 آمریکا با کیت بدنه‌ی راکت بانی، دیگر خودروی ژاپنی سما ۲۰۱۷ بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده بود. کیت‌های بدنه‌ی راکت بانی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. زبان طراحی کی میورا (Kei Miura)، مؤسس و طراح این شرکت، در کیت مخصوص RX-8 نیز حفظ شده است. گلگیرهای برجسته و زیبای آن با رینگ‌های برند RAYS نمای کاملا متفاوتی به این اسپرت ژاپنی داده است. شاید بهتر بود که یک نمونه‌ از این کیت فقط با اسپویلر عقب کوچک هم نمایش داده می‌شد.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

نیسان فیرلیدی Z یکی از محبوب‌ترین خودروهای ژاپنی در نظر تیونرها است؛ بنابراین معمولا در هر نمایشگاه نمونه‌های مختلفی از این خودروی افسانه‌ای مشاهده می‌شود. نسخه‌ای که در غرفه‌ی شرکت تایر تویو (TOYO TIRES) به نمایش گذاشته شده بود، پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی OHC استاندارد خود را با نمونه‌ی SR20DET نیسان تعویض کرده است. این پیشرانه روی مدل‌های نیسان 180SX یا سیلویا وجود داشت. رینگ‌های جدید برند WORK نمای کلاسیک و دوست‌داشتنی فیرلیدی را حفظ کرده است.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

معمولا پیشرانه‌ی RB26 نیسان روی خودروهای مخصوص دریفت که با بودجه‌ی کم سرهم می‌شوند، استفاده می‌شود؛ ولی نیسان S15 سیلویا محصول تیونر آتلانتیک موتوراسپرتز (Atlantic Motorsports) در بخش بودجه کاملا بدون محدودیت بوده است. این سیلویای زیبا، پیشرانه‌ی ۶۰۰ اسب بخاری خود را از مدل نیسان اسکای‌لاین GT-R R33 برداشته که نصب و محل قرارگیری پایین‌تر این پیشرانه کاملا سفارشی و وقت‌گیر بوده است.

توربوی برند گرت (Garrett) به همراه اتصالات تیتانیومی عملکرد و نمای خوش‌رنگ این S15 متفاوت را تکمیل کرده‌اند. برخلاف نمای بیرونی، ظاهر کابین با کمترین تغییرات، حس ژاپنی بودن خود را حفظ شده است؛ البته صندلی‌های برند ریکارو (RECARO) شاید زردترین صندلی‌هایی باشد که تابه‌حال دیده‌ایم. در نمای بیرونی کیت بدنه‌ی آیرودینامیک T&E Vertex در کنار رینگ‌های برند RAYS که به‌صورت سفارشی با رنگ زد تزئین شده‌اند، جلب توجه می‌کند.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

یکی دیگر از محصولات کی میورا که بدون شک جزو زیباترین خودروهای ژاپنی نمایشگاه سما ۲۰۱۷ است، هوندا سیویک هاچبک نسل پنجم است. برخلاف دیگر کیت‌های کی میورا، طرح استفاده‌شده در سیویک کمی متفاوت است. معمولا در کیت‌های کی میورا خطوط برجسته به دنبال انحناها و خطوط اصلی بدنه هستند؛ ولی در این مدل، خطوط جدید خلاف جهت طرح استاندارد بدنه استفاده شده‌اند که نتیجه‌ی کار بسیار خوب بوده است.

سیویک به نمایش درآمده فقط یک خودروی نمایشی نیست و با نگاهی کوتاه به کابین و می‌توان مشاهده کرد که کاملا با هدف عملکرد بالا طراحی شده است. اما زیر کاپوت این هاچیک زیبا، پیشرانه‌ی K24 قرار دارد که مسلما اصلا انتظار آن را نداشتیم. این پیشرانه‌ی هوندا در مدل‌هایی چون آکورد، اودیسه (Odyssey) و CR-V استفاده شده است. پلاک این سیویک منحصربه‌فرد که نشان‌دهنده‌ی شهر اوساکای ژاپن است، یکی دیگر از نشانه‌های دخالت کی میورا در این پروژه است.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

در نمایشگاه سما ۲۰۱۶، کریس فورزبرگ، قهرمان فرمول دریفت آمریکایی، در غرفه‌ی برند AEM خودروی مخصوص نیسان فیرلیدی با پیشرانه‌ی RB26 را به نمایش گذاشته بود. اما امسال فورزبرگ پروژه‎ی جدید و متفاوت خود را رونمایی کرده است. استیشن داتسون 510 در تمام بخش‌ها کاملا سفارشی بهینه و بازسازی شده است. گلگیرهای برجسته‌ی سفارشی آن محصول شرکت کربن سیگنال (CarbonSignal) دوبی است.

پیشرانه‌ی SR20DET نیسان به همراه جعبه‌دنده‌ی خودکار در این استیشن متفاوت استفاده شده است. فورزبرگ این خودرو را برای همسر خود بازسازی کرده است که به همین منظور، مواردی چون سیستم تهویه و رهیاب ماهواره‌ای نیز در آن وجود دارد. سیستم تعلیق آن کاملا قابل تنظیم است؛ رینگ‌های برند SSR و حذف سپر عقب نمای کلاسیک این استیشن را دست‌نخورده باقی گذاشته است.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

شاید بااصالت‌ترین خودروی ژاپنی موجود در نمایشگاه سما ۲۰۱۷، نیسان R32 مدیر گروه دریفت A-Bo-Moon ژاپن باشد که در بخش رینگ و لاستیک به نمایش گذاشته شده بود. ساتسوکاوا بیش از ۱۷ سال است که با این خودرو در جاده‌های کوهستانی و پر پیچ‌وخم ژاپن به همراه تیم خود، مشغول دریفت است.

نمایشگاه سما / SEMA 2017

جدیدترین محصول شرکت لیبرتی واک (Libery Walk) زینت‌بخش هوندا NSX است. با یک نگاه کوتاه می‌توان درک کرد که کیت‌های بدنه‌ی عریض، برای خودروهای مدرن هم قابل استفاده هستند. این NSX زیبا در کالیفرنیا و با همکاری متخصص‌های شرکت لیبرتی واک ساخته شده است؛ سیستم تعلیق بادی برند Air Lift Performance، تنظیم ارتفاع این NSX زیبا را بر عهده دارد.

نمایشگاه سما ۲۰۱۷ پس از چهار روز به کار خود پایان داد. خودروهای برتر بخش‌های مختلف این نمایشگاه به‌زودی اعلام خواهند شد.

برچسب‌ها:

نظر شما