شناسهٔ خبر: 22374488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گری لوئیس:

توسعه سلامت در ایران از اهداف سازمان ملل متحد است

خبرگزاری شبستان: هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به توسعه سلامت در ایران به عنوان یکی از اهداف سازمان ملل متحد گفت: تجربه بسیار خوبی را از کار در ایران کسب کردم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در مراسم بزرگداشت روز ملل متحد در کتابخانه ملی با بیان اینکه این پنجمین سال از برگزاری مراسم روز سازمان ملل است، گفت: افتخار دارم که این مراسم را در ایران برگزار می کنم و برای من جالب بود که چه کسانی و چه تعداد افراد در این میهمانی حضور می یابند هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران اظهار کرد: سازمان ملل متحد براساس تصویب همه اعضاء کوشش می کند به اهداف پایدار خود دست یابند در ایران هدف سازمان ملل متحد اجرای طرح توسعه است که به تصویب مجلس رسیده است. اجرای این طرح به بهبود برابری و ساخت جامعه ای منعطف برای نسلهای ایران و خارج از این کشور کمک خواهد کرد ایران هم می تواند طرح های خود را در این زمینه ارایه دهد.

 

گری لوئیس با بیان اینکه طرح سازمان ملل در حضور آقای عراقچی امضا و یکسال طول کشید تا اجرا شود، تصریح کرد: در مورد محیط زیست بهداشت و اقتصاد توافق هایی انجام شده است امروز در روز سازمان ملل متحد از مشارکت های دولت ایران و دوستانمان در رسانه ها قدردانی می کنیم. ما از طریق اهداف سازمان ملل می توانیم برای افرادی که به دنبال امنیت وارد شدن به ایران هستند شرایط مناسبی را فراهم کنیم.

 

گری لوئیس با اشاره به دستاوردهای 5 ساله گذشته سازمان ملل متحد و فعالیتهای این سازمان در ایران گفت: برای من افتخار بزرگی است که این دستاوردها را بیان کنم.

 

وی ضمن قدردانی از فعالیت اعضای سازمان ملل متحد که در نمایندگی این سازمان در ایران هستند، اظهار کرد: 400 نفر پرسنل سازمان ملل در ایران فعالیت می کنند که تلاش می کنند برای ایرانیان زندگی بهتر و سالم تری فراهم کنند.

 

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در مورد فعالیتهای این افراد در کرمان، اصفهان، مشهد تصریح کرد: 90 درصد این افراد ایرانی هستند و با فعالیتهای انها و اقداماتشان می توانیم دنیای بهتری را بسازیم.

 

وی گفت: تا چند هفته آینده دوره 5 ساله خدمت من در ایران به پایان می رسد و خدمت در ایران از سوی سازمان ملل متحد برای من یکی از بهترین تجربه های حرفه ای من محسوب می شود و برای من مشکل خواهد بود که تجربه ای بهتر از این را کسب کنم.

 

گری لوئیس در مورد خاطرات خود در ایران اظهار کرد: هر جا که بروم ایران و فارس با من خواهند بود روزی در شهر کویری کرمان در هنگام غروب با صدای اذان دو کوه بزرگ در مقابل من بود در همان زمان در حال گوش کردن به اشعار حافظ بودم. روز دیگر در بهشت زهرا مادران و خواهرانی را دیدم که بر سر مزار شهدایی که در سه دهه پیش در جنگ تحمیلی بودم ایستاده بودند.

 

وی اظهار کرد: صحنه دیگر در ارومیه و جایی بود که اب در حال از دست رفتن بود و ما تلاش کردیم این اتفاق رخ ندهد صحنه دیگر جذب انرژی خورشیدی در شیراز و دیگری در صحنه رستم بود من حس خوبی را در مورد اولین حاکمان ایران مانند کوروش که به صلح علاقه مند بودند داشتم.

 

وی اظهار کرد: شناختن دوستانم در موزه صلح به من و همسرم لطف زیادی داشتند و ما توانستیم با مشقات قربانیان استفاده از سلاح شیمیایی بیشتر آشنا شویم و دوستانم در موزه صلح این مشقات را به ما نشان دادند.

 

در پایان این مراسم از کتاب گزارش عملکرد سازمان ملل متحد از 2012تا 2016 رونمایی شد.

 

نظر شما