شناسهٔ خبر: 22366948 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

صوفی: کار جهانگیری در انتخابات خودزنی بود

علی صوفی وزیر دولت اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه بهار، حضور جهانگیری در دولت را تشریفاتی خواند.

صاحب‌خبر -
روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت: عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید جهانگیری در انتخابات به خاطر روحانی خودزنی کرد (!)


علی صوفی وزیر دولت اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه بهار، حضور جهانگیری در دولت را تشریفاتی خواند و گفت: اگر روحانی قائل به کم‌رنگ شدن نقش جهانگیری باشد، حضور او در سمت معاونت اول فایده‌ای ندارد.


علی صوفی افزود: «کاری که جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ کرد یک خودزنی سیاسی بود. او برای روحانی سنگ تمام گذاشت و سپر روحانی در برابر حملات سازماندهی شده جریان مقابل شد. او بدون حضور جهانگیری تاب و توان این حملات را نداشت. انتظار می‌رفت جهانگیری به عنوان یار غار روحانی، چشم و دست راست روحانی باشد. اما دیدیم که روحانی تغییر جهت داد و همراه با این تغییر جهت نقش جهانگیری در دولت کمرنگ شد.»


وی در ادامه گفت: «به ویژه با رفتن واعظی در ریاست دفتر رئیس جمهور می‌شود حضور کنونی جهانگیری را تشریفاتی خواند.


صوفی حضور واعظی در دفتر روحانی را قابل پیش‌بینی دانست و گفت: «واعظی نقش متفاوت از نهاوندیان ایفا می‌کند. این هم پیش‌بینی نمی‌شد که روحانی تسلیم این جریان شود. ضمن اینکه در بدو امر جهانگیری نقش تعیین‌کننده و محوری داشت. اما ناگهان یک دفعه همه چیز تغییر کرد. کنار گذاشته شدن جهانگیری را می‌توانیم حاصل یک تصمیم بدانیم نه روندی که بگوییم واعظی به تدریج جهانگیری را کنار گذاشته است. روحانی یک دفعه چرخید.»


وی احتمال استعفای جهانگیری را ضعیف دانست و افزود: «جهانگیری در صحنه حضور دارد. ممکن است برخورد‌هایی با ایشان شود و روحانی باید درباره جهانگیری تصمیم بگیرد.


اگر جهانگیری ببیند اختیاراتش در دولت به گونه‌ای نیست که بتواند تأثیرگذار باشد قطعاً باید با روحانی اتمام حجت کند و اگر روحانی قائل به کم شدن نقش جهانگیری باشد، حضور او در سمت معاونت اول خیلی فایده‌ای ندارد.»


صوفی درباره بازداشت برادر جهانگیری و تأثیر آن در نگاه افکار عمومی نسبت به معاون اول رئیس جمهور گفت: «به نظرم این دو نفر به هم ارتباطی ندارند.»

نظر شما