شناسهٔ خبر: 22355912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر از اربعین حسینی؛

عشق و علاقه اهل سنت به سالار شهدا/راه اندازی موکب های حسینی

بندرعباس - موکب های پارسیان در غربی ترین نقطه هرمزگان این روزها میزبان زائرانی از استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و شهرهای هرمزگان است که خود را مهیای پیاده روی اربعین حسینی کرده اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استانها، هر چه به اربعین نزدیک می شویم، حال و هوای دیگری بر شهر و مردم حاکم می شود. شور و حرارت خاصی میان مردم بوجود آمده است. عده ای بار سفر به کربلا بسته اند و عده ای در مسیر کاروان های اربعین خدمت رسانی می کنند. این حال و هوا دیدن دارد.

اربعین حسینی، به نماد وحدت و یکپارچگی مسلمانان تبدیل شده است، شیعه و سنی با عشق به امام حسین(ع) یا قدم در راه رفتن به حرم مطهر می گذارند و یا هر انچه در توان دارند برای زائر حرم امام حسین(ع) پیش کش می کنند.

پارسیان به عنوان یکی از شهرستان های استان هرمزگان که اکثر ساکنان آن از برادران اهل سنت هستند هر ساله با آغاز سفرهای زائران به کربلا یکی از مقاصدی است که مردم این شهرستان با ایجاد موکب های اربعین خدمات مختلفی را ارائه می کنند. 

با وجود تبلیغات و توطئه های شوم دشمنان در جهت ایجاد شکاف و اختلاف بین مسلمانان، جامعه اهل سنت و شیعه در ایران اسلامی همواره با احترام متقابل به عقاید همدیگر و با حضور در صحنه، نقشه های دشمنان را خنثی کرده اند.

اهل سنت شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان نیز شب گذشته با پذیرایی و اسکان کاروان پیاده روی زائران اربعین حسینی(ع) ارادت خود به اهل بیت (ع) را نشان دادند.

اهل سنت ایران اسلامی به ویژه استان هرمزگان ارادت خاصی نسبت به خاندان رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم) دارند و استقبال اهل سنت شهرستان پارسیان از کاروان های زائران اربعین حسینی گواه این مدعاست.

برپایی ایستگاه صلواتی، پذیرایی و اسکان زائران حسینی که در قالب کاروان های پیاده عازم کربلای معلی هستند یکی از برنامه های مهم این روزهای مدرسه علوم قرآنی محمد رسول الله(ص) برادران اهل سنت شهر پارسیان است.

قریب به ۱۰۰ اتوبوس و صدها خودرو از مسیر پارسیان تا به امروز در موکب های شهدای گمنام و امام حسن مجتبی(ع) در پارسیان پذیرایی شده اند و مسیر خود را به سمت کربلا و پیاده روی اربعین در پیش گرفته اند.

از نکات جالب توجه در این موکب ها این است که خدمت رسانی وعشق به امام حسین(ع)، کوچک و بزرگ و زن و مرد نمی شناسد، برخی از کودکان کفش زوار را واکس می زنند و در گوشه ای دیگر بانوان، نانوایی راه انداخته و با پختن نان گرم محلی، به نوعی خدمت خود را به اباعبدالله الحسین(ع) نشان می دهند.

گوشه ای دیگر فردی در کنار خیابان اتوبوس ها و خودروها را برای توقف در موکب راهنمایی می کند و در نقطه ای دیگر از موکب، مسئولی (نخواست نامش فاش شود) نشسته و ظرف غذای زائرین را می شوید، جایی دیگر نیز، شخصی جارو به دست، زباله های موکب را جمع آوری می کند.

این تنها گوشه ای از خدمت رسانی به زائرین بود، کسانی که خود را وقف امام حسین (ع) کرده اند تا زائر ابا عبدالله، سال های بعد نیز مشتاقانه و پرشورتر به سوی کربلا گام بردارد و نائب الزیاره همگان باشد.

سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در حاشیه بازدید از موکب خدمت‌رسانی زائرین اربعین‌حسینی بسیجیان اهل‌سنت روستای دیوان بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه در جمع خبرنگاران بیان داشت: امام حسین(ع) با تمام وجود و توان مقابل دشمنان ایستادگی کرد و با نثار خون خود و ۷۲ تن از یاران باوفایش در کربلا، دین اسلام را برای همیشه از گزند دشمنان بیمه کرد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) اضافه کرد: در بین اهل‌بیت پیامبر(ص) محبت به سبط ایشان، یعنی اباعبدالله‌الحسین، صبغه و رنگ و بویی دیگر در میان اکثر مسلمانان عالم دارد، همه مسلمانان در ابراز علاقه به آستان مقدس حضرت ابی‌عبدالله الحسین از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) ایام اربعین را از لحاظ فرهنگی دارای غنا و عامل وحدت و برادری دانست و تصریح کرد: یکی از عرصه‌های مهم نمایش این عرض ارادت‌ها، عرصه زیارت اربعین و پیاده‌روی بین‌المللی هر ساله به این مناسبت است.

سردار ترابی گفت: آن‌چیزی که در این همایش عظیم جهان‌اسلام خودنمایی می‌کند همین برپایی موکب‌ها و حضور فعال برادران اهل سنت است و آنان نیز دوشادوش شیعیان ساعت‌ها خستگی راهپیمایی و طی مسیر تا کربلای معلا را به جان می‌خرند.

نظر شما