شناسهٔ خبر: 22344297 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انجمن پزشکان عمومی | لینک خبر

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت: طرح پزشک خانواده باید اجرا شود

صاحب‌خبر -

سایت انجمن پزشکان عمومی ایران: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح پزشک خانواده با عنوان تکلیف برنامه چهارم و پنجم توسعه باید با همکاری سازمان‌های بیمه گر به صورت کامل اجرایی شود.82043266-70666360

به گزارش ایرنا، محمدجواد کبیر روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک روسای سازمان‌های بیمه گر و رفاه اجتماعی در بیمارستان میلاد افزود: ما برای برون رفت از سلامت، امروز در کشور راهی نداریم به جز اینکه خدمات سلامت اولیه را در مناطق شهری توسعه دهیم و طرح پزشک خانواده را به عنوان نماد تقویت خدمات سلامت اولیه در ترکیب ارائه دهندگان سلامت قرار دهیم.
وی تصریح کرد: اگر پیشگیری لازم در این زمینه صورت نگیرد منابع کشور به هدر می‌رود به همین منظور توسعه و تقویت برنامه پزشک خانواده از برنامه‌های ما است.
وی ادامه داد: برنامه پزشک خانواده قرار است در شهرهای ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر و ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر با همکاری وزارت بهداشت اجرایی شود و اکنون اقداماتی برای این کار در حال انجام است.

تصویب ۵۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات هدفمندی به سازمان بیمه سلامت
کبیر در ادامه با بیان اینکه از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته‌ایم گفت: این اعتبار در شرف تخصیص است تا برای بیمه شدگان جدید هزینه شود.
وی تصریح کرد: برای سال جاری نیز بیش از این رقم پیش بینی شده بود که در اصل همین رقم به سازمان بیمه سلامت ایران داده شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: به همین خاطر ما از دولت طلب داریم اما اقداماتی برای پرداخت آن در حال انجام است.

شکل گیری کمیته‌های تحلیل هزینه در سطح ملی و استانی
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از شکل گیری کمیته‌های تحلیل هزینه در سطح ملی و استانی در حوزه خدمات درمانی خبر داد و گفت: در سال ۹۴ یکی از استراتژی‌های این سازمان این موضوع است.
وی تصریح کرد: در استان‌ها در سال گذشته با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی خدماتی که از بار مراجعه زیادی مواجه است، شناسایی کنند تا مشخص شود که چه درصدی از آن‌ها نیاز و چند درصد براساس نیاز کاذب و القایی است.
کبیر با بیان اینکه در هر استان ۵۰ اولویت خدمات درمانی را شناسایی کرده‌ایم، افزود: ما باید به این برونداد برسیم که استراتژی نظام خدمات در طرح تحول سلامت، خدمات ارزان و ساده و قابل دسترسی باشد.

۸۵ درصد منابع بیمه سلامت از محل درآمد عمومی است
وی در ادامه با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد از منابع سازمان بیمه سلامت ایران از محل درآمد عمومی است، اظهار داشت: در سال گذشته گام‌های خوبی برای اینکه بتوانیم مطالبات موسسات را انجام دهیم برداشتیم، اما چون منابع ما تخصیص داده نشده است به برخی از اهداف خود نرسیدیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: به عنوان نمونه پرداختی به داروخانه‌ها و پزشکان بخش خصوصی تا شهریور و خدمات بیمارستان‌ها کمی عقب‌تر و تا ماههای خرداد و تیر پرداخت شده است.
به گفته وی اکنون ۱۱ میلیون نفر در راستای اجرای طرح تحول سلامت از بیمه بهره‌مند هستند، اگرچه در بیمه سلامت در چند سال اخیر گام‌های خوبی برداشته شده و ۲۳ میلیون نفر نیز بیمه شده روستایی هستند.
وی سرانه تعریف شده برای این جمعیت را از ۲۱ هزار و ۵۳۲ تومان عنوان کرد و گفت: این سرانه اکنون به ۹۶ هزار و ۵۲۰ تومان رسیده است و با رشد ۴ و ۶ دهم برابری همراه است.

(Visited 99 times, 1 visits today)

برچسب‌ها:

نظر شما