شناسهٔ خبر: 22340832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گشت هوایی در مناطق مرزی ایران وعراق / صدها خودرو رها شده زائران در جوار مرزها

چذابه - ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین ایران در عراق به همراه تعدادی از فرماندهان مرزی کشورمان دیروز(شنبه) و امروز یکشنبه با گشت هوایی با بالگرد نیروی انتظامی (ناجا) از مرزهای ایران و عراق بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'ایرج مسجدی' از طریق این گشت هوایی همچنین از روند حرکت زائران ایرانی اربعین حسینی در حین عبور از گذرگاه های مرزی در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه و ورود به داخل اراضی عراق و اوضاع عمومی مرزهای کشورمان با جمهوری عراق اطلاع حاصل کرد.
مسجدی همچنین طی دیروز و امروز از نزدیک از روند تلاش های صورت گرفته در گذرگاه های مرزی مهران و چذابه برای انجام سریع تشریفات ورود زائران ایرانی جهت عبور از مرز و ورود به داخل عراق اطلاع حاصل کرد.
رئیس ستاد اربعین ایران در عراق در ادامه قرار است از مرز شلمچه بازدید کند.
نکته قابل توجه در این گشت هوایی و زمینی مشاهده توقف صدها دستگاه خودرو زائران ایرانی است که در جوار گذرگاه های مرزی ایران با عراق به حال خود رها شده و مالکان این خودروها برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به عراق عزیمت کرده اند.
براساس تصاویر و فیلم های ارسالی خبرنگار اعزامی ایرنا، بسیاری از ساکن نقاط مرزی به صورت داوطلبانه خودروهای زائران اربعین حسینی را در حیاط منازل خود متوقف کرده تا زائران با آسودگی خاطر به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شوند.
بخشی از این خودروها که به دلیل کثرت آنها امکان توقف در حیاط منازل ندارند در پیاده روها و فضاهای باز متوقف شده و برخی از مردم به صورت داوطلبانه از آنها محافظت می کنند تا زائران اربعین حسینی نگرانی نسبت به خودروهای خود نداشته باشند.
خاورم *1770*353*380* 1324

انتهای پیام /*

نظر شما