شناسهٔ خبر: 22320457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم روز ملی استکبار جهانی:

شاهد افول مستمر نقش و جایگاه آمریکا در منطقه خواهیم بود

صاحب‌خبر -
 

مراسم راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تهران همزمان با سایر استان‌ها صبح دیروز با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، در این راهپیمایی اقشار مختلف مردم با فریاد مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و محکوم کردن اظهارات و اقدامات خصمانه مقامات آمریکایی علیه کشورمان حضوری حماسی و پرشور را به نمایش گذاشتند.
طبق اعلام دست اندرکاران این مراسم، راهپیمایی ضد استکباری ۱۳ آبان در ۱۰۰۰ شهر و بخش کشور با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
نصب ماکت موشک دوربرد
در مراسم راهپیمایی تهران ، ماکت موشک بالستیک دوربرد سپاه پاسداران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا نصب شد که توجه راهپیمایان را به خود جلب می کرد.
راهپیمایان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها تصاویر امام خمینی(ره) نقش بسته بود و در برخی دیگر از آنها شعارهای “من سپاهی هستم”، “آمریکا به معنای واقعی کلمه دشمن خبیث است” و همچنین در دست داشتن پرچم‌های ایران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا گردهم آمدند .
با توجه به برگزاری این راهپیمایی در آستانه اربعین حسینی، راهپیمایان شعار لبیک یا حسین را هم سرمی دادند و این مراسم توسط شمارزیادی از خبرنگاران داخلی و همچنین تعدادی از رسانه های خارجی پوشش داده و بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی قرائت شد.
نماینده تشکل‌های دانش‌آموزی مراسم ۱۳ آبان در بیانیه‌ای تاکید کرد که در ۳۸ سالی که از اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی می گذرد، سیاست‌های خصمانه آمریکا هیچ تغییری نکرده است.
در این بیانیه اعلام شد که آمریکا از هر ابزاری مانند تحریم‌های ظالمانه برای رسیدن به اهدافش استفاده می کند و هر جا منافع آمریکایی ایجاب کند، منافع مردم سایر کشورها را نادیده می گیرد.
در این بیانیه به مذاکره با آمریکا و عهدشکنی آنها در قبال مذاکره با ایران هم اشاره شد.
سخنان شمخانی
دبیر شورای عالی امنیت ملی دراین مراسم استفاده آمریکا از ابزارهای شکست خورده تهدید و تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران را فاقد تاثیر گذاری بر اراده آن دانست و گفت: مسیر حفظ و ارتقای قدرت دفاعی ایران وبالندگی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و بسیج و تداوم ایفای نقش منطقه‌ای ‌فعال در مبارزه با تروریسم و دفاع از ملت مظلوم منطقه غیر قابل تغییر است.
علی شمخانی افزود: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برپایه ظرفیت های بومی و تجربیات هشت سال دفاع مقدس و در اوج تحریم های ظالمانه علیه کشور ایجاد شده است و دانشمندان انقلابی ایران اسلامی نشان داده اند که هرگز پشت سد تحریم ها متوقف نخواهند شد و آن را به فرصتی برای جهش به سطوح بالاتری از توانمندی و اقتدار تبدیل خواهند کرد.وی تاکید کرد:در حالی که جامعه جهانی بر غیر قابل
‌مذاکره بودن توافق چند جانبه برجام اجماع داشته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کرات پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است ،رئیس جمهوری آمریکا مسیری متفاوت را در پیش گرفته و با بی اعتنایی به همه قواعد و توافقات بین المللی در مسیر اجرای برجام کارشکنی می کند.نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: با وجود چهار دهه دشمنی آمریکا علیه ایران و استفاده از ابزارهای مختلف تهدید و تحریم، به دلیل مقاومت جانانه مردم ایران در برابر سیاست های خصمانه نظام سلطه مجموعه دشمنان اعتراف کرده اند که ایران از قبل قدرتمندتر شده است.
شمخانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که ملت ایران حسینی و ایرانی بماند و به هویت ملی واعتقادی خود پایبند و وفادار باشد، دشمنان قسم خورده و در راس آن آمریکای جنایتکار دست از این شرارت ها و دخالت ها بر نخواهند داشت.
وی همچنین گفت: ابزارهای ناکارآمد آمریکا برای مقابله با ایران با اراده شکست ناپذیر ملت ایران و رهبری بی مثال امام (ره)
‌و رهبر معظم انقلاب اسلامی در آوردگاه های متعددی چون حمله به طبس، کودتای نوژه، هشت سال دفاع مقدس، پیشرفت های شگرف ایران دربخش های دفاعی، موشکی، فضایی و صنعت صلح آمیز هسته ای و اقتدار روز افزون در منطقه وعرصه دیپلماسی فعال بین المللی همگی با شکست و هزیمت مواجه شده است، اما مسیر دشمنی آمریکا با ایران به دلیل ذات کینه توزانه سردمداران آن همچنان ادامه دارد.وی اظهارنظرکرد: اتحاد و اجماع در مسئولین جمهوری اسلامی ایران و ارتباط وثیق حاکمیت با مردم ضامن حفظ استقلال و تمرکز بیش از پیش بر پیگیری اولویت های اصلی کشور در ابعاد اقتصادی و بهینه سازی معیشت جامعه و ارتقای توان دفاعی و اقتدار منطقه ای است.دبیر شورای عالی امنیت ملی حضور گسترده و پرشور مردم مسلمان و انقلابی ایران در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سال جاری را پاسخی معنادار به
عربده‌جویی‌های ترامپ بیان کرد و افزود: به طور قطع با توجه به سیاست های غیر معقول آغاز شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا در فاصله ۱۳ آبان ماه سال ۹۶ تا ۱۳ آبان ماه سال ۹۷ شاهد افول بیش از پیش جایگاه و نقش آمریکا در منطقه خواهیم بود.
قطعنامه پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان قطعنامه پایانی این مراسم قرائت شد.
متن قطعنامه تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سال ۱۳۹۶ به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمدی حضرت روح الله، دمنده روح جهاد و استکبارستیزی در کالبد امت انقلابی ایران، اینک در پایان تظاهرات پر شور یوم الله ۱۳ آبان، روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی، ملت استکبارستیز ایران اسلامی با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر ظلم و جهاد علیه مستکبران و طاغوت‌ها و اشغالگران، یک تکلیف دینی و رسالت انسانی است، مواضع خود را با ندای ملکوتی الله اکبر- خامنه ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌دارد:
۱ـ ملّت قهرمان و بیدار ایران، علی‌رغم لبخندهای فریبکارانه دشمنان مستکبر، روحیه استکبارستیزی خود را همواره حفظ نموده و با هوشمندی و بصیرت کامل و نفی هرگونه سلطه سیاسی نظامی و اقتصادی بیگانگان، آمریکای جنایتکار را همچنان دشمن شماره یک خود می‌داند.
۲ـ ما لفّاظی‌ها و لجن‌پراکنی‌های توهین‌آمیز رئیس جمهور منفور آمریکا نسبت به ملّت ایران و نهاد انقلابی سپاه پاسداران و به کارگیری واژه مجعول و غلط برای خلیج همیشه فارس را شدیدا محکوم می‌کنیم.
۳ـ ملّت ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سد مستحکم در برابر نفوذ دشمنان و برهم زننده توطئه‌های استکبار در منطقه و خار در چشم آمریکا و رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل و ضّد انقلاب می‌داند. از این رو ما فرزندان امام راحل، ضمن درخواست تقویت و ارتقای توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور و نیروهای مسلّح، سپاه قدرتمند را مایه مباهات و نور چشم ملت ایران دانسته و حمایت قاطع و همه‌جانبۀ خود را از این نهاد انقلابی اعلام می‌داریم.
۴ـ عیان شدن چهره بی‌نقاب آمریکای جهانخوار در مقابله با انقلاب اسلامی و مردم ایران برای چندمین بار نشان داد که آمریکا همچنان غیرقابل اعتماد است. ما ضمن حمایت از مواضع ضدّآمریکایی رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی مقتدای عظیم الشأن عزیزتر از جانمان، در تبعیت از رهنمودهای حکیمانه معظم له، مخالفت قاطع خود با هر نوع مذاکره درباره هر موضوعی با شیطان بزرگ را اعلام می‌نماییم.
۵ـ ما براساس جوهره انقلاب اسلامی که ضدّ ظلم و مدافع مظلوم است، همدلی خویش را با ملّت‌های تحت ستم فلسطین، بحرین، یمن، سوریه، میانمار و شیعیان مظلوم عربستان اعلام داشته و از مبارزات ضدّ استکباری و حق‌طلبانه همه مظلومین جهان حمایت می‌کنیم.
۶ـ ما ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مشت‌های آهنین مخفی‌شده در دستکش‌های مخملی، به حرکت‌های مرموز و برخوردهای دوگانه کشورهای اروپایی نسبت به مسائل منطقه و موضوع برجام به دیده شک و تردید می‌نگریم و از مسئولان مراقبت هوشمندانه و انقلابی نسبت به عملکرد دولت‌های اروپایی را انتظار داریم.
۷ـ ما ضمن تشکر از همصدایی و همسویی و مواضع قاطع و یکپارچه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در برابر اقدامات خصمانه رئیس جمهور نامتعادل آمریکا و تصمیمات ظالمانه کنگره آمریکا، ادامه مواضع متحد و یکپارچه مسئولین را که از حمایت مردمی همه اقشار و جریان‌ها برخوردار است، مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان دانسته و تا پای جان گوش به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتیبان مواضع استکبارستیزانه مسئولان نظام هستیم.
۸ـ ماجرای برجام و بدعهدی‌های آمریکا و ادامه تحریم‌ها ثابت کرد که عزت و استقلال کشور، تنها در سایه اتکا به توانمندی‌ها و نیروها و ذخایر خویش است. از این رو تبعیت کامل خود را از رهنمودها و فرامین امام المسلمین حضرت امام خامنه ای مدظله العالی اعلام داشته و اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات کشور و مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌دانیم و خواستار جدّی گرفتن این مسئله از سوی مسئولان جمهوری اسلامی، فراتر از لفظ و شعار هستیم.
۹- ما ضمن درخواست تبیین مستند و غیر قابل انکار دخالت ها و توطئه های رذیلانه و خلاف عرف بین‌المللی آمریکای پلید علیه انقلاب و نظام نوپای اسلامی، اقدام عملی با پرهیز از قرطاس بازی و تلاش مجدانه برای جبران مافات با بهره گیری از اسناد لانه جاسوسی طاغوت اعظم و تدریس آن در دانشگاه ها و مدارس را خواهانیم.
دانش آموزان با جهاد علمی و فرهنگی با آمریکا مبارزه کنند
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: روش مبارزه با استکبار همیشه نظامی نیست و دانش‌آموزان می توانند در عرصه های علمی، فرهنگی و اقتصادی با آمریکا مبارزه کنند.به گزارش ایرنا، مهدی فیض در آیین زنگ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مدرسه شاهد پسرانه امام جوادالائمه(ع) منطقه ۷ تهران تصریح کرد: ۱۳آبان ۱۳۵۷ نقطه عطف انقلاب اسلامی است چراکه تعداد قابل توجهی از دانش آموزان به دلیل اعتراض به رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند و در ۱۳آبان ۱۳۵۸ نیز جمعی از دانشجویان پیرو خط امام، سفارت(لانه جاسوسی) آمریکا را تسخیر کردند تا این روز را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کنند.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۳۶هزار دانش‌آموز تقدیم کردیم، افزود: براین اساس از هر هفت شهید دفاع مقدس، یک نفر دانش آموز است.
گفتنی است زنگ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی دیگر از مسئولان آموزش و پرورش در مدرسه جوادالائمه(ع) نواخته شد.

برچسب‌ها:

نظر شما