شناسهٔ خبر: 22319765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

ترکیه: راستگرایان اروپا فرقی با داعش ندارند

خبرگزاری مهر

وزیر اتحادیه اروپای ترکیه با انتقاد از رفتار راستگرایان در برابر مسلمانان و ترک تباران مقیم این قاره، رفتار آنها را با گروه های تروریستی و داعش قیاس کرد.

صاحب‌خبر -
وزیر اتحادیه اروپای ترکیه امروز طی سخنانی ضمن تشبیه گروه های راستگرا و نژادپرست اروپایی به گروه های تروریستی هشدار داد که وجود این گروه ها به منزله تهدیدی علیه تک تک افراد است.

عمر چلیک گفت: گروه های راستگرای افراطی و نژادپرستان مانند داعش هستند.

وی که این سخنان را در مصاحبه با شبکه سی ان ان ترکیه مطرح می کرد گفت که هر چقدر این گروه ها قدرتمند تر شوند، تهدیدی بزرگتر را متوجه دمکراسی و مردم بی گناه مانند مسلمانان و ترک تباران اروپا خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص تحولات اخیر اروپا از جمله برگزیت و استقلال خواهی کاتالونیا، گفت که حفظ ثبات اتحادیه اروپا در راستای منافع ملی ترکیه خواهد بود، لذا این ثبات باید در اروپا حفظ شود.

چلیک در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر از اصرار اتحادیه اروپا برای لغو قوانین وضع شده اخیر توسط ترکیه در خصوص مبارزه با تروریسم انتقاد کرده و اتحادیه اروپا را به تلاش برای تحمیل دستور کار خود از بیرون به ترکیه متهم کرد.

وی گفت: به جای اینکه (اتحادیه اروپا) با ارائه پیشنهاداتی کامل در راستای اصلاح (قوانین) ترکیه عمل کند، آنها تنها به دنبال تحمیل دستور کار خود به ترکیه هستند.

نظر شما