شناسهٔ خبر: 22306636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گزارش «تابناک» از مراسم سالروز ۱۳ آبان؛

نمایش «موشک بالستیک قدر» در حاشیه راهپیمایی/ حال و هوای اربعین در راهپیمایی 13 آبان/ شمخانی: ملت ایران رکورددار ذلیل‌سازی آمریکا

مراسم سالروز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با تهران در سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد؛ در تهران نیز این مراسم با حضور هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان تهرانی، در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در خیابان آیت‌الله طالقانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
مراسم سالروز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، مراسم سالروز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با تهران در سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد؛ در تهران نیز این مراسم با حضور هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان تهرانی، در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا در خیابان آیت‌الله طالقانی برگزار شد.

این مراسم با شعارهای ضد استکباری دانش‌اموزان و دانشجویان آغاز شد و با سخنرانی «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه یافت. در پایان نیز بیانیه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرائت شد.
 
۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) «روز ملی مبارزه با استکبار» نامگذاری شده و تبعید حضرت امام (ره) و همچنین شهادت جمعی از دانش‌آموزان نیز از جمله مناسبت‌های این روز است.
 
این خبر تکمیل می‌شود...
 
پیام دانش‌آموزان نسل چهارمی انقلاب؛ «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم»
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۱:۴۱
اعضای سازمان دانش‌آموزی کشور که امروز شنبه 13 آبان در مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار در برابر لانه جاسوسی سابق آمریکا حضور یافته بودند با در دست داشتن پلاکاردهایی بر پیشتاز بودن خود در عرصه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کردند.

همچنین دانش‌آموزان شرکت کننده در راهپیمایی امروز با پوشیدن پارچه نوشته‌هایی به صورت یونیفرم با این مضمون که «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» ایستادگی خود را در برابر توطئه‌های شیطان بزرگ اعلام کردند.

دانش‌آموزان تهرانی شرکت کننده در راهپیمایی امروز 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی در برابر لانه جاسوسی سابق امریکا بر تداوم راه دانش‌آموزان نسل‌های اول، دوم و سوم انقلاب در ایستادگی و آرمان‌های نظام جمهوری  اسلامی تاکید کرد.

دانش‌آموزان تهرانی نیز با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌هایی آمادگی «دانش‌آموزان نسل چهارمی انقلاب» را جهت پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مقابله با زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی اعلام کردند.
حضور وزیر آموزش و پرورش در مراسم ۱۳ آبان
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۱:۳۵
«سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان حاضر شد.
حضور وزیر آموزش و پرورش در راهپیمایی ۱۳ آبان  

این مراسم از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح از مقابل لانه جاسوسی و سفارت سابق آمریکا در ایران آغاز شده است.
اهداء کتاب تاریخ و جغرافیا به «ترامپ»
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۱:۳۴
دانش‌آموزان حاضر در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با در دست گرفتن کتاب تاریخ و جغرافیای دوران متوسطه به یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد خلیج فارس پاسخ دادند.
 
راهپیمایی‌کنندگان یوم‌الله 13 آبان امروز با در دست گرفتن کتاب تاریخ و جغرافیا به یاوه‌گویی‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد خلیج فارس پاسخ دادند.

در این پلاکاردها که عکس بزرگی از کتاب تاریخ و جغرافیای دوران متوسطه است نوشته «خلیج همیشه فارس».
پرچم آمریکا به آتش کشیده شد
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۱:۳۲
نوجوانان تهرانی در راهپیمایی ۱۳ آبان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
 
آتش زدن پرچم آمریکا

مراسم سی‌وهشتمین سالروز گرامیداشت 13 آبان دقایقی پیش همزمان با تهران با حضور دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم در سراسر کشور آغاز شد که حواشی مختلفی در این دیدار دیده می‌شود.
نصب ماکت موشک دوربرد در راهپیمایی 13 آبان
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۸
موشک بالستیک دوربرد سپاه پاسداران همزمان با مراسم 13 آبان در مقابل لانه جاسوسی نصب شد.

در مراسم راهپیمایی 13 آبان که صبح امروز با حضور جمع کثیری از دانش آموزان و مردم کشورمان در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، ماکت موشک بالستیک دوربرد سپاه پاسداران در مقابل لانه جاسوسی آمریکا نصب شده است که توجه راهپیمایان را به خود جلب کرده است.
حضور سردار یزدی و سردار فضلی
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۷
سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج در راهپیمایی حضور یافتند.
پوشش خبری گسترده از مراسم 13 آبان
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۶
مراسم ۱۳ آبان توسط تعداد کثیری از خبرنگاران داخلی و همچنین تعدادی از رسانه های خارجی پوشش داده می شود.
شمخانی: ملت ایران رکورد دار ذلیل‌سازی آمریکا در جهان است
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۳
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ملت ایران امروز رکورد دار خوار کردن و ذلیل سازی آمریکا در جهان هستند.
 
علی شمخانی در سخنرانی مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی (13 آبان) افزود: امریکا کارنامه بلند بالایی از شکست و ناکامی در مقابله با اراده ملت ایران در مقایسه با دیگر ملتها در اختیار دارد و ملت ایران رکوردی افتحار برانگیز را در این زمینه به نام خود ثبت کرده اند.
 
وی خاطرنشان کرد : روز سیزده آبان سال 58 نخستین روز دشمنی آشکار و علنی آمریکا و اقدامات خباثت امیز آن علیه ملت ایران نبوده و این دشمنی تا زمانی که ملت ایران ، ایرانی و حسینی است ادامه خواهد یافت و آمریکا دست از شرارت و دخالت در امور این ملت برنخواهد داشت .
 
شمخانی سالروز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز امسال را متفاوت از سالهای گذشته دانست و افزود : سیاستهای ترامپ برضد ملت ایران امروز مردم را به خیابانها کشانده است .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ملت ایران از دوران انقلاب اسلامی تا امروز گفت : اقدام ملت ایران برای حفظ هویت اسلامی و ایرانی خود بوده و دفاع جانانه ملت ایران در مقابل هیئت حاکمه آمریکا از دموکرات تا جمهوری خواه از سیاه تا سفید در دوران تک قطبی تا چند قطبی و دو قطبی ، برای حفظ هویت اسلامی و ایرانی خود بوده و در این راه شهدایی نیز تقدیم کرده است.
 
شمخانی افزود : در جای جای سنگرهای شهدا در دوران انقلاب ؛ در 17 شهریور، مقابله با تحریکات تجزیه طلبانه ، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم جای پای جنایات امریکا بخوبی مشهود است .

  اقدامات امریکا علیه ملت ایران؛ باعث عزت این ملت و بهترین سند برای خشم ترامپ
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم یوم الله 13 آبان گفت: دخالت امریکا در 13 آبان به منظور فرصت سوزی علیه ملت ایران، در کودتای 28 مرداد علیه دولت ملی، لایحه کاپیتولاسیون و حمایت از رژیم پهلوی در کارنامه اعترافات امریکایی ها ثبت شده است.
 
شمخانی افزود: پس از 13 آبان 58 در کمتر از چهار دهه اقدامات امریکا علیه ملت ایران به حدی طولانی و متنوع است که سرفصل ها و عناوین آن باعث عزت ملت ایران و بهترین سند برای علت خشم امریکاست.
 
وی گفت: مخالفت با پیشرفت های علمی در حوزه های فضایی، هسته ای و موشکی، اقداماتی در جهت براندازی و علیه برنامه نظامی ما، فضاسازی سیاسی و تبلیغی علیه جمهوری اسلامی، تلاش برای ایجاد تنش و مزاحمت با تحریک همسایگان و مشوه نشان دادن چهره انقلاب فهرست کوچکی از اقدامات امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.
قرائت بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی در مراسم 13 آبان
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۱
به گزارش ایسنا، نماینده تشکل‌های دانش‌آموزی مراسم 13 آبان در بیانیه‌ای تاکید کرد که در 38 سالی که از اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی می گذرد، سیاست‌های خصمانه آمریکا هیچ تغییری نکرده است.

در این بیانیه دانشجویی اعلام شد که آمریکا از هر ابزاری مانند تحریم‌های ظالمانه و غیره برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند و هر جا منافع آمریکایی ایجاب کند منافع مردم سایر کشورها را نادیده می گیرند و همچنین در این بیانیه به مذاکره با آمریکا و عهدشکنی آنها در قبال مذاکره با ایران اشاره شد.
راهپیمائی با رنگ اربعین
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۰:۳۸
به گزارش مهر، امسال راهپیمایی ۱۳ آبان رنگ و بویی حسینی دارد. از یک سو صدای نوحه‌های حسینی و زینبی برپاست و از سوی دیگر، پلاکاردهای لبیک یا حسین (ع) و هیهات‌مناالذله در راهپیمایی نوجوانان دهه هشتادی خودنمایی می‌کند و این، نشان از درک عمیق این واقعیت است که انقلاب اسلامی ریشه در قیام حسینی دارد.

یاد و نام شهدای مدافع حرم نیز در این راهپیمایی و حضور ملی، حضوری پررنگ و چشم‌گیر دارد. تصاویر و ماکت‌های شهدای مدافع حرم در طول مسیر خیابان طالقانی نصب شده و دانش‌آموزان با آن‌ها «سلفی عزت» می‌گیرند.

دانش آموزان پرچم های مرگ بر آمریکا را با سر دادن شعار های ضد استکباری به صورت هماهنگ به حرکت در می آوردند. سرود ما از تبار حیدریم و پیروان رهبریم دانش آموزان دهه هشتادی مقابل لانه جاسوسی حال و هوای خاصی به راهپیمایی بخشیده است.
دانش آموزان تهرانی تروریست‌های جهان را به زنجیر کشیدند
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۱۰:۰۵
جمعی از دانش آموزان تهرانی با ساخت ماکتی از چهره‌های دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو ، ابوبکر البغدادی و ملک سلمان پادشاه عربستان به آنها لقب حامیان تروریست‌ها دادند.

نمایش «موشک بالستیک قدر» در راهپیمایی ۱۳ آبان
نمایش «موشک بالستیک قدر» در راهپیمایی ۱۳ آبان
۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۹:۵۰
موشک بالستیک قدر در محل برگزاری مراسم بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان، روز دانش‌آموز و مقابله با استکبار جهانی در مقابل لانه جاسوسی استقرار یافت.
 
 

برچسب‌ها:

نظر شما