شناسهٔ خبر: 22304528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدرسه ده كلاسه خيرساز شهيد ساكو مجنوني يانس در ارومیه افتتاح شد

با حضور معاون امور عمرانی استاندار، مدرسه ده كلاسه خيرساز شهيد ساكو مجنوني يانس در ارومیه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركزاطلاع رسانی و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربايجان غربي، با حضور معاون امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولین شهرستان ارومیه و خانواده شهید مجنونیانس، مدرسه ده كلاسه خيرساز شهيد ساكو مجنوني در ارومیه افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این آیین گفت: افرادی که به امر مدرسه سازی اقدام می کنند افرادی بسیار آگاه هستند چرا که سرمایه گذاری در مدرسه سرمایه گذاری در مکانی است که اخلاق، ادب، اخلاص و معنویت و آموزش های انسانی در آنجا در حال شکل گیری است.

«فریدون سیدمصطفوی» با بیان اینکه استان آذربایجان غربی 5هزار کلاس درس کمبود دارد؛ افزود: با توجه به مشکلات مالی دولت و وضع اقتصادی جامعه نمی توانیم نسبت به ارتقای شاخص فضای آموزشی اقدام کنیم.

وی با تقدیر از فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان گفت: خیرین با گام نهادن در عرصه مدرسه سازی یاریگر بخش دولتی شدند و اغلب پروژه های مدرسه سازی ما به اهتمام خیرین در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در آیین افتتاح این مدرسه گفت: سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی حدود چهار متر مربع و سرانه کشوری پنج متر مربع است.

«قهرمان رحمانی» با بیان اینکه آذربایجان غربی در میزان فضای آموزشی دارای رتبه بیست و نهم کشوری است، اظهار کرد: 550 هزار دانش آموز در استان مشغول تحصیل هستند اگر در صدد احداث فضای آموزشی برای هر دانش آموز به میزان یک متر مربع فضا باشیم، نیازمند 550 هزار متر مربع فضا هستیم.

وی با اشاره به اینکه 900 میلیارد ریال اعتبار برای بهبود فضای آموزشی آذربایجان غربی در سال جاری مصوب شده است، اضافه کرد: تاکنون 30 درصد این مبلغ تخصیص یافته ولی نیازمند اعتبار بیشتر هستیم.

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: دانش آموزان آذربایجان غربی در 11 هزار کلاس تخریبی و یا نیازمند مقاوم سازی تحصیل می کنند و با اعتباراتی که تخصیص می یابد باید چندین سال منتظر ماند تا به استاندارد کشوری دست یافت.

در ادامه افتتاح این مدرسه ، یک باب سالن ورزشی دیگر نیز توسط این خانواده کلنگ زنی شد تا در آینده نه چندان دور در اختیار دانش آموزان ارومیه ای قرار گیرد.

مدرسه 12 کلاسه شهید ساکو مجنونیانس در یکهزار و 200 متر مربع و در 10 کلاس با 20 میلیارد ریال اعتبار توسط والدین وی در منطقه شهرک اندیشه ارومیه ساخته شده است.

این مدرسه سومین فضای آموزشی است که توسط خانواده این شهید ارمنی احداث می شود و در اختیار آموزش و پرورش آذربایجان غربی قرار می گیرد.

در طول 19 سال فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز، یک هزارو 178 مدرسه در غالب 5 هزار 900 کلاس درس با اعتبار 273 میلیارد 500 میلیون تومان ساخته شده است.

نظر شما