شناسهٔ خبر: 22289231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصویب حتی بخشی از لایحه حمایت از کودکان و نوجوان می تواند به کاهش کودک آزاری کمک کند

تهران- ایرنا- دبیر اجرایی سمینار کودک آزاری جمعیت امام علی (ع) با اشاره به خلاءهای قانونی برای مبارزه با کودک آزاری گفت: تصویب حتی بخشی از لایحه حمایت از کودکان و نوجوان می تواند به کاهش کودک آزاری کمک کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، رویا منوچهری پنجشنبه در نشست «نقش رسانه در پیشگیری، مداخله و درمان کودک آزاری در سکونت گاه های فقیرنشین» که در هفتمین روز فعالیت بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، با اشاره به سابقه فعالیت 20 ساله جمعیت امام علی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: نقش رسانه در پیگیری موضوعات کودک آزاری بسیار برجسته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت امام علی در تلاش است، حساسیت و توجه کارگزاران اجتماعی و دولتی را به موضوع کودک آزاری جلب کند، افزود: برای این منظور سمیناری با عنوان کودک آزاری در بهمن ماه امسال برگزار می کنیم و تحقیقات میدانی و دانشگاهی که انجام دادیم را ارائه خواهیم کرد.
این فعال اجتماعی، دلیل بروز بیشتر کودک آزاری در مناطق حاشیه شهرها را نابسامانی در خانواده ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از این کودکان در خانواده هایی با مشکلات زیاد زندگی می کنند.
منوچهری جرم خیز بودن مناطق حاشیه ای را یکی دیگر از دلایل کودک آزاری در این مناطق اعلام کرد و افزود: نبود قانون حمایتی و توزیع پخش مواد مخدر صنعتی از دیگر دلایل کودک آزاری در این مناطق است.
وی با بیان اینکه بیشتر کودک آزاری ها از سوی خانواده کودک رخ می دهد، اظهار کرد: در بسیاری از کودک آزاری ها پدر و مادر که قیم وی هستند به کودک آزار می رسانند.
این فعال حقوق کودکان با تاکید بر اینکه کودک آزاری یک جرم عمومی محسوب می شود و اگر فردی شاهد این اتفاق مثلا در همسایگی خانه اش باشد و آن را اطلاع ندهد، شریک جرم خواهد بود، تصریح کرد: رسانه ها می توانند در آگاهی بخشی نسبت به این موضوع کمک زیادی بکنند.
وی کودک آزاری را موضوعی جهان شمول دانست و اضافه کرد: تابو بودن مساله کودک آزاری، خلاءهای قانونی برای برخورد با مجرمان و به قانونی نشدن لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در ایران از مشکلات برای جلوگیری از کودک آزاری در کشور است.
منوچهری با اعلام این که اگر حتی بخشی از این لایحه که در مجلس قرار دارد به قانون تبدیل شود بسیاری از این مشکلات کاسته می شود، گفت: نمایندگان مجلس باید به ضرورت این لایحه آگاه شوند.
وی افزود: هم اکنون جمعیت امام علی 35 مرکز در مناطق حاشیه نشین کشور دارد که 11 مرکز آن در حاشیه تهران است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
اجتمام**3377**1055
خبرنگار: سمانه زین العابدین**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما