شناسهٔ خبر: 22286227 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

«ایران» در چشم و زبان ایرانیان

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات بهترین مجالِ مواجه شدن با مخاطبانی بود که به غرفه «ایران» آمده بودند. فراخوان هفته گذشته ما درباه کارنامه «ایران» بود، پرسیده بودیم فاصله «ایران» مطلوب شما با روزنامه ایران که این روزها می‌خوانید چقدر است؟ فکر می‌کنید مدیریت و تحریریه ایران چه سیاستگذاری‌هایی باید انجام دهند که در نهایت روزنامه ایران خواندنی‌تر و جذاب‌تر به دست مخاطبان خود برسد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / اگر می‌خواستید صفحه یا ستونی به این روزنامه بیفزایید یا صفحه و ستونی از این روزنامه کم کنید آن چه صفحه و ستونی بود؟ آیا فکر می‌کنید به نسبت دوره‌های پیشین روزنامه دولتی‌تر شده است یا نه صفحات و تیترهای روزنامه با بدنه جامعه ارتباط بیشتری دارد. این هفته ترجیح دادیم که کل فضای صفحه به مخاطبانی اختصاص یابد که در غرفه ایران حضور داشتند و مشفقانه و دردمندانه ما را نقد کردند. نقدهایی که گاه فاصله‌های عجیبی با هم داشتند و با هیچ چسب و پیچ و مهره‌ای نمی‌توانستی آنها را در کنار هم قرار دهی. چه آن خواننده‌ای که ایران را روزنامه محبوب خود معرفی کرده بود اما در ادامه تذکر جدی داده بود که ایران باید فاصله خود را با جریان ضد ولایی حفظ کند و در آن سو مخاطبی که برچسب محافظه کاری به ایران زده بود. خواننده‌ای گفته بود از صفحه اندیشه کم کنید و بر صفحه اقتصاد بیفزایید و خواننده دیگری که رویکرد روزنامه در حوزه اقتصاد را زیر سؤال برده بود. خواننده‌ای که گفته بود به خدمات دولت بیشتر بپردازیم و خواننده‌ای که خواسته بود وزن حضور ملت در روزنامه بیشتر شود. آنچه در ادامه می‌آید مرور گفته‌ها و گاه نوشته‌های ایرانیان در غرفه «ایران» است.

جای خالی سرمقاله اعضای تحریریه ایران
نادر هاشم زاده: به نظر من هر روزنامه باید هر روز یک سرمقاله به قلم مدیرمسئول، سردبیر، یکی از اعضای تحریریه داشته باشد تا بازگو‌کننده واکنش آن روزنامه نسبت به مسائل روز باشد متأسفانه جای این ستون در روزنامه خالی است.
کاری کنید که نیاز به منابع خبری خارجی نداشته باشیم
محترم اسلامی: روزنامه‌ها باید منعکس‌کننده واقعیات باشند تا مخاطب نخواهد برای یافتن حقیقت به چندین منبع مراجعه کند. به‌طور مثال ما خودمان وقتی اخبار متهمان را می‌خوانیم که با حروف اختصاری منتشر می‌شود برای یافتن نام کامل به منابع خبری خارجی مراجعه می‌کنیم و عموماً پاسخ می‌گیریم خب سؤال اینجاست که چرا روزنامه‌های داخلی از بیان حقایقی که همه می‌دانند ابا دارند. من به‌عنوان یک خواننده توقع بیان شفاف مطالب را دارم.
روزنامه‌ها با تمام کاستی‌هایشان تمام نشدنی‌اند
یلدا محرمی: من عاشق خواندن و مطالعه روزنامه هستم، هر روزنامه‌ای. من فقط می‌خواهم کاغذ اخبار را مطالعه کنم پس روزنامه‌ها با تمام کاستی‌هایی که دارد برای من تمام نمی‌شود.
چرا ایران ورزشی را به روزنامه‌های ورزشی دیگر ترجیح داده‌ام؟
محسن پوریان فر: من مخاطب ایران ورزشی هستم و این روزنامه تماماً ورزشی را می‌خوانم. از قدیم خواننده ایران بوده‌ام و دلیل اصلی انتخابم قیمت مناسب ایران ورزشی است. مطالب روزنامه‌های دیگر هم مثل ایران ورزشی است اما من نمی‌دانم چرا قیمت‌ها متفاوت است و می‌خواهم بدانم چرا نظام هماهنگ قیمت وجود ندارد.
من دکوراسیون را با ایران آذین آغاز کردم
ندا زرندی: مجله ایران آذین مجله‌ای بود که من دکوراسیون را با آن شروع کردم برایم خیلی خوشایند بود که یک مجله ایرانی و فارسی در حوزه دکوراسیون و مد کار می‌کند و من که رشته‌ام همین است می‌توانم به جای رفتن سراغ مجلات خارجی یک مجله ایرانی بخوانم.
حضور ضعیف «ایران» در شبکه‌های اجتماعی
عاطفه ربانی: من مشترک تمام روزنامه‌های ایران اعم از روزنامه ایران، ایران ورزشی و ایران دیلی هستم اما متأسفانه مؤسسه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خیلی ضعیف است. مثلاً ایران ورزشی صفحه اینستاگرام، توئیتر و بقیه شبکه‌های اجتماعی را ندارد. حتی ایران دیلی و روزنامه ایران هم صفحه اینستاگرام فعالی ندارد. لطفاً این بخش را راه‌اندازی کنید و جدی بگیرید.
ورزش را در «ایران» بیشتر ببینید
من انتظار دارم صفحات ورزشی روزنامه فعال‌تر شود.
صفحه آرایی روزنامه ایران را خلاقانه‌تر می‌خواهیم
علیرضا مرشدی: من اگر عضو تحریریه روزنامه ایران بودم یک بازنگری در حوزه‌های خبری انجام می‌دادم. یک سری موضوعات را کلاً از روزنامه حذف و یکسری دیگر را اضافه می‌کردم، صفحات را خلاقانه‌تر صفحه آرایی می‌کردم تا همه قبل از خواندن از دیدن آن لذت ببرند.
ویژه نامه‌های گردشگری را دوباره چاپ کنید
نورا مرادیان: به نظر من ویژه نامه‌های گردشگری را دوباره چاپ کنید. جای این صفحات در روزنامه خالی است و صفحات خیلی تخت شده است.
مشی محافظه کارانه‌تان را رها کنید
خانم جرسوسی: روزنامه ایران باید روزنامه‌ای برای همه ایرانیان باشد مشی محافظه کارانه خود را رها کرده به مطالبات 24 میلیونی خود پاسخ دهد.
سایه روشن‌های «ایران» از نگاه یک کارخانه دار
کریم کریمی: من روزنامه ایران را هر روز می‌خوانم. به نظر من مطالب همه به روز است و از دولت همه چیز را می‌نویسد یعنی برای من که کارخانه دار هستم این روزنامه تمام اخبار مربوط به حوزه اقتصادی، سیاسی و... را در بردارد و من با خواندن آن از همه چیز مطلع می‌شوم. قبلاً در روزنامه ستونی بود که اخبار و جلسات و اتفاقات خبری روز بعد را اطلاع‌رسانی می‌کرد که این ستون خیلی وقت است حذف شده و همه افعال به روز گذشته بازمی گردد. همچنین روزنامه در بازنشر اخبار نماز جمعه گزینشی عمل می‌کند و خطبه‌ها را کامل منتشر نمی‌کند. الان دو سال است که صفحه کارآفرینی به این روزنامه اضافه شده که به نظر من با‌وجود هدف دست اندرکاران برای پرورش کار در ایران باید گفت خانه از پای بست ویران است و مسئولان در خصوص اشتغالزایی آمار نادرست می‌دهند چرا که من در کارخانه خودم با 800 نفر پرسنل برای کنترل هزینه‌ها به‌دنبال تعدیل هستم.
روزنامه ایران قدمت و اصالت دارد
آقای ریحانی: روزنامه ایران فعلاً در میان روزنامه‌های دیگر از همه بهتر است. البته همشهری هم خوب است اما قدمت و اصالت روزنامه ایران بیشتر است. مطالب از اصالت برخوردار است پس من این روزنامه را که از زمان تأسیس به همت آن خدابیامرز (آیت‌الله هاشمی) می‌خواندم را همچنان پیگیری می‌کنم.
جوان‌ها جایی در روزنامه ایران ندارند
علی سپه پور: متأسفانه روزنامه ایران در انعکاس اخبار و مطالبات جوانان خیلی ضعیف است و بیشتر به اخبار سیاسی می‌پردازد. جوانان تریبون ندارند و از رسانه‌ها می‌خواهند تریبون آنها باشند.
ایران دیلی از «ایران» بهتر است
علیرضا صادقی: روزنامه ایران دیلی را زمانی که کلاس زبان می‌رفتم مطالعه می‌کردم و به نظرم روزنامه انگلیسی زبان ایران از روزنامه فارسی زبانش به لحاظ جامعیت نظرات مخاطب بهتر است.
هیچ روزنامه‌ای به فکر کودکان، نوجوانان و جوانان نیست
نام محفوظ: به نظر من هیچ روزنامه‌ای در ایران به فکر کودکان، نوجوانان و جوانان نیست همه دنبال سیاست هستند و اگر خیلی بخواهند ادعای بی‌طرفی کنند سراغ مسائل اجتماعی و سیاه می‌روند در حالی که نوجوانان و جوانان و کودکان ایرانی بیش از سیاه نمایی و اخبار ناامیدکننده، به انگیزه نیازمند هستند.
سیاسی و ورزشی‌تان خوب است
خلیفه گنجه: چند سال است جسته و گریخته روزنامه ایران را می‌خوانم، تقریباً مطالب بی‌طرفانه و متنوع است. اخیراً بخش فوتبال ورزشی‌اش بهتر شده است و من به‌عنوان کسی که به مطالب ورزشی علاقه‌مند هستم از این صفحه راضی هستم. یادداشت‌های سیاسی با وجود نظرات موافق و مخالف بهتر به دیدگاه سیاسی جامعه کمک می‌کند. البته روزنامه ایران به نسبت باقی روزنامه‌ها بدون تظاهر عمل می‌کند. بخش اقتصادی شما ضعیف است بخصوص در بخش بورس که علاقه‌مندان زیادی دارد. به نظر من روزنامه‌ها باید روی ارائه دیدگاه به جامعه و جهت دهی افکار عمومی کار کنند. هر روزنامه‌ای که در این زمینه موفق باشد می‌تواند بگوید من حرفی برای گفتن دارم.
از عناصر ضد ولایت حمایت نکنید
محمد امیری: کاش این روزنامه که پرمحتواترین روزنامه کشورم است جناح سیاسی خود را مشخص می‌کرد و از عناصر ضدولایت حمایت نمی‌کرد.
روزنامه‌ها درباره سبک زندگی هیچ نمی‌نویسند
نازنین عیوضی: نه تنها من که خیلی از دوستانم عاشق پیگیری گزارش‌های سبک زندگی هستیم اما تقریباً هیچ روزنامه‌ای در این باره کار نمی‌کند. در حالی که این حوزه بسیار گسترده است و جای کار بسیار دارد.
همین که با مطالعه روزنامه خسته نمی‌شویم مزیت است
اباصلت زارعی:  نظرم در مورد روزنامه ایران مثبت است چراکه فکر می‌کنم این روزنامه به انتشار اخبار صحیح و واقعی مبادرت می‌کند و اطلاعاتی که افراد را به زمان خود آگاه می‌کند. یعنی من به‌عنوان یک مخاطب با خواندن مطالب روزنامه ایران نسبت به مسائل پیرامون خودم اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... مطلع می‌شوم. مطالب خلاصه و مفید است و خسته‌کننده نیست. همین که با مطالعه روزنامه خسته نمی‌شویم مزیت است.
گزارش و حوادث ایران، نقطه قوت روزنامه
منصور رستمی: من از خوانندگان قدیمی روزنامه وزین ایران هستم. گزارش و حوادث از بخش‌های قوی روزنامه است. اگر قسمت کاریکاتور از چهره‌ها دوباره فعال شود بسیار عالی است.
ایران را دوست دارم اما «ایران»ی که هر روز رنگ عوض کند نه
خانم طاعتی: من کشورم ایران را دوست دارم اما روزنامه ایران را که دولت به دولت تغییر رویه می‌دهد را دوست ندارم.
از اندیشه کم کنید و بر اقتصاد بیفزایید
خانم نوروزی: لطفاً از قسمت اندیشه در صفحات روزنامه کم و به صفحات اقتصادی اضافه شود. جای صفحه ثابت کشاورزی خالی است.
جدول و سودوکو را جای مناسب بگذارید
ایمان نوازی: لطفاً محل جدول و سودوکو را جای مناسب برای حل کردن و نوشتن قرار دهید.
صفحاتی که زیاد دارید و صفحاتی که اصلاً ندارید
صبا کیخواه: به نظر من در برخی حوزه‌ها خیلی صفحه دارید و در برخی حوزه‌ها اصلاً صفحه‌ای به روزنامه اختصاص داده نمی‌شود مثلاً حقوق شهروندی. همچنین برخی موضوعات هستند که به حوزه سیاسی مربوط نیست اما در صفحات سیاسی از آنها خبر و گزارش نوشته می‌شود. من اگر عضو تحریریه بودم حتماً به این نکات توجه می‌کردم تا از تکرار بپرهیزم و نوآوری کنم.
چرا ویژه نامه‌های ضمیمه «ایران» حذف شدند؟
نیکو شافعی: قبلاً روزنامه ایران بیشتر ویژه نامه داشت و تقریباً همه سفرهای استانی رئیس جمهوری پوشش کامل داده می‌شد. اما الان نه تنها ویژه نامه سفر استانی ندارد که ویژه نامه‌های ضمیمه روزنامه هم حذف شده. من اگر عضو تحریریه بودم این ویژه نامه‌ها را دوباره راه‌اندازی می‌کردم.
ایران دیلی و کمبود صفحه اخبار بین‌الملل، بخش سیاسی و ورزشی
آقای ونکی: من فکر می‌کنم در ایران دیلی صفحه اخبار بین‌الملل، بخش سیاسی و ورزشی کم است و جا دارد بیشتر به این موضوعات پرداخته شود. مطالب اختصاصی در همه حوزه‌ها کم است.
پیشنهاد آف روزنامه‌ای برای بازنشسته ها
پروانه سکوتی - دبیر بازنشسته: من جزو مخاطبانی هستم که فقط یک روزنامه را مطالعه نمی‌کنم یک روز «ایران» یک روز کیهان و روز دیگر جام جم یا همشهری اما روزنامه‌ها گران است و هر روز نمی‌توان همه‌اش را خرید ما بازنشسته‌ها دوست داریم روزنامه بخوانیم اما دخل و خرجمان می‌گوید همین هزار تومان‌ها را هم پس‌انداز کنید. من پیشنهاد می‌کنم برای بازنشسته‌ها یک آفر روزنامه‌ای تعریف شود یعنی برایشان روزنامه رایگان اشتراک‌گذاری شود. یک انتقاد هم دارم که شاید فقط به روزنامه ایران نباشد. ما بازنشسته‌های فرهنگی عموماً تجمعات داریم اما هیچ رسانه‌ای این تجمعات را پوشش نمی‌دهد تا صدای ما به گوش مسئولان برسد. حداقل من ندیدم که این تجمعات که حق ما را از مسئولان مطالبه می‌کند منتشر شود.
فرمت روزنامه‌تان قدیمی است
بدون نام: بنده به‌عنوان خواننده روزنامه ایران معتقدم عدم به روز‌رسانی فرمت کلی شما را در بازار راکد مطبوعات عقب گذاشته است.
برنامه‌ای در مطبوعات برای کودکان دیده نشده است
شرمینه تاری: من اگر عضو تحریریه روزنامه ایران بودم یک بخش کودکان یا به صورت صفحه روزنامه یا ضمیمه ایجاد می‌کردم. واقعاً بچه‌ها هیچ جایی در مطبوعات و حتی رسانه‌ها ندارند. چرا هیچ کس به فکر این قشر جامعه که آینده‌سازان فردا هستند نیست. من خودم یادم است که از کودکی با روزنامه بزرگ شدم و حالا هم فردی روزنامه خوان هستم اما امروز هیچ برنامه‌ای در مطبوعات برای کودکان دیده نشده و به نظر من همین موضوع سبب افت فرهنگی جامعه درباره روزنامه خوانی شده است.
تمام این کارها شوآف و نمایش است
زینب میرعنبری: من هر سال به غرفه روزنامه ایران سر می‌زنم و هر سال هم در دفتر خاطرات نظراتم را می‌نویسم اما هیچ وقت ندیدم حتی یکی از نظراتم اعمال شود پس نتیجه می‌گیریم تمام این کارها شوآف و نمایشی است که بگویید ما به مخاطب احترام می‌گذاریم در حالی که تنها چیزی که برای شما رسانه‌ای‌ها اهمیت ندارد مردم است.
جای خالی صفحه خدمات دولت در روزنامه
پروری: به نظر من جای صفحه خدمات دولت به مردم و اقدامات آقای روحانی در روزنامه کم است.
صنایع دستی و آسایشگاه‌های بیماران خاص را سوژه کنید
سونیا جعفری: صفحاتی را به معرفی صنایع دستی ایران و جهان اختصاص دهید و گزارش‌هایی از وضع آسایشگاه‌های بیماران خاص تهیه کنید.
از کوروش و هخامنشیان و ایران بنویسید
علیرضا حاجی اشرفی: لطفاً بیشتر به چاپ مطالبی که عرق وطن پرستی انسان را بیدار می‌کند بپردازید. از کوروش بنویسید و از هخامنشیان و از پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی ایرانی.
سیاسی، کسل‌کننده و خواب آورید
علیرضا جاهدی: روزنامه ایران با این همه قدمت هنوز نتوانسته جوانان را به سمت خود جلب کند به نظر من روزنامه خیلی سیاسی و کسل‌کننده و خواب آور است تمام اخباری که در تلگرام می‌خوانیم را منتشر می‌کند تازه آن هم با سانسور شدید، پس دلیلی برای خواندن آن ندارم و اگر امروز به نمایشگاه آمدم فقط برای رشته تحصیلی‌ام علوم سیاسی است.
به کارآفرینی و گردشگری توجه شود
رزا عباسی: لطفاً بیشتر به کارآفرینی و گردشگری توجه شود.
جدول ایران دیلی شرح ندارد
محمدرضا قره باغی: جدول ایران دیلی شرح ندارد لطفاً برای این روزنامه انگلیسی زبان شرح جدول را هم لحاظ کنید تا اطلاعات عمومی‌مان بالا برود.
منافع حال و آینده ایران را مد نظر قرار دهید
سید مهدی هاشمیان: به نظر من روزنامه نگاران باید با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت مردم ایران مطالب را تهیه کنند و منافع حال و آینده ایران را به جای روال کنونی مد نظر قرار دهند.
ایران نیاز به پوست‌اندازی دارد
صاحب رحمانوندی: روزنامه ایران خیلی قدیمی شده است خیلی کهنه شده بوی کهنگی می‌دهد باید پوست‌اندازی کند، باید‌ تر و تازه شود باید کلاً متحول شود، خواهش می‌کنم از این قالب‌ها و فرمت‌ها و محتواها خارج شوید.
ایران دیلی خواندنی و جذاب است
آقای ارونقوی: از محتوای وزین و به روز ایران دیلی و مطالب اختصاصی آن تشکر می‌کنم. به نظر من این روزنامه خواندنی و جذاب است.
از گرافیک و طراحی جلد روزنامه ایران دیلی راضی هستم
لادن اقبال نیا: من از گرافیک و طراحی جلد روزنامه ایران دیلی راضی هستم و یکی از دلایل اصلی برای خرید این روزنامه انگلیسی زبان جلد خوب آن است. با اینکه زبان انگلیسی من خوب نبود اما خرید این روزنامه مشوق من برای یادگیری زبان بود.
دائم اخبار سیاسی و قتل و جنایت منتشر می‌کنید از زندگی بگویید
نام محفوظ: به نظرم جای صفحات سرگرمی در روزنامه ایران و کل مطبوعات خالی است انگار همه زندگی سیاست است واقعاً چرا در تحریریه کسی به فکر روح و روان و سرگرمی مردم نیست. دائم اخبار قتل و جنایت و فقر و بیچارگی....
«ایران» زمان وردی‌نژاد، بهتر بود
صادق بیرانوند: به نظرم زمان آقای وردی‌نژاد کار روزنامه خیلی بهتر از الان بود آن موقع ایران روزنامه‌ای برای انعکاس واقعیت بود اما الان از واقعیت خبری نیست. من تیم تحریریه جدید را زیاد خوب نمی‌دانم، مطالب همه رنگ و بوی سیاست می‌دهد.
مزیت «ایران» به روز بودن صفحه حوادث آن است
مجید قاسم زاده: از همان موقع که روزنامه ایران تأسیس شد آن را می‌ خوانم و بیشتر صفحه حوادث را دنبال می‌کنم؛ به روز بودن مطالب حوادث نقطه مزیت «ایران» است.
زمان کلاس زبان همیشه ایران دیلی مطالعه می‌کردم
زمان کلاس زبان خیلی ایران دیلی مطالعه می‌کردم و همان زمان صفحه 10 این روزنامه که مخصوص سرگرمی بود خیلی برایم جذاب بود.
آرشیو پوسترهای ایران ورزشی را داریم
ساناز ترکاشوندی: به خاطر پوسترهای صفحه 8 مخاطب ایران ورزشی شدم و از آن آرشیو دارم. ابتکار این روزنامه ورزشی برای من که عشق پوستر هستم جذاب بود. مثلاً یکی از پوسترهای خاص‌شان جان لویجی بوفون بود با آن نگاه معنادارش لحظه خط خوردن از جام جهانی.
بی طرفانه قلم بزنید؛ چرا ایران ورزشی پرسپولیسی است؟
پویان امیرقیاسی: روزنامه ایران ورزشی خیلی پرسپولیسی است و این برای من ناراحت‌کننده است به نظر می‌رسد یک روزنامه باید بی‌طرفانه قلم بزند و به همه سلیقه‌ها احترام بگذارد.
ترجمه‌های وصال روحانی، دوست داشتنی و وجه تمایز روزنامه است
آقای دارابی: من از ترجمه‌های آقای وصال روحانی خیلی خوشم می‌آید ایشان در همه صفحات ترجمه‌های خوبی دارد مثلاً در زمینه ورزشی، بین‌الملل و فرهنگ و هنر به نظر من همین ترجمه‌ها به وجه تمایز یک روزنامه از روزنامه دیگر کمک می‌کند.
دست از انعکاس خبر بردارید و تحلیل محتوا   کنید
محسن بیگی: اگر روزنامه به سمت تحلیل محتوا برود خیلی بهتر است نه اینکه دائم از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها کپی کند. من به‌عنوان یک مخاطب نیاز به اخبار ندارم من می‌خواهم نظرات مخالف و موافق در خصوص اخبار را بشنوم. کار خبرنگار در این زمانه بازنمایی حقایق است نه انعکاس واقعیت.
صفحات «ایران»، گرفتار همپوشانی و موازی کاری
مریم جهانی: من فکر می‌کنم حوزه‌هایی در روزنامه وجود دارد که یا همپوشانی دارد یا موازی یکدیگر است، مثلاً در حوزه گسترده اجتماعی گروه زندگی، گزارش هم هستند که خیلی موارد موازی کاری می‌کنند یا تداخل موضوعی دارند و همچنین تکرار زیاد دارند در حالی که اگر این حوزه‌ها با هم ادغام می‌شد و به صورت یک مجموعه پکیج در می‌آمد خیلی گویاتر و بهتر بود تا اینکه هر روز در صفحات مختلف در مورد یک موضوع گزارش نوشته شود.
دو صفحه بازنشستگان و بورس را به روزنامه بیاورید
حیدر توانگری: صفحه بازنشستگان و بورس برای من جذابیت دارد که انتظار دارم این صفحات به روزنامه افزوده شود.
چرا ایده‌ای برای صفحات سرگرمی ندارید
شاهد علیایی: چرا اعضای تحریریه هیچ برنامه و ایده‌ای برای صفحات سرگرمی و اطلاعات عمومی ندارند مردم بیش از اخبار، سرگرمی و تفریح می‌خواهند.
روزنامه ایران دست کم مغز آدم را خراب نمی‌کند
امین مهدوی دانش‌آموز: به‌عنوان یک دانش‌آموز می‌خواهم بگویم که هم نسلان من نباید تحت تأثیر هر رسانه‌ای قرار بگیرند بعضی از آنها افکار انسان را مخدوش می‌کند اما روزنامه ایران گرچه هیچ مطلبی برای سن من ندارد اما مغز آدم را هم خراب نمی‌کند.
سالم و بدون ترس قلم بزنید
وحید احسان پور: روزنامه محترم ایران باید در تمام صفحات خود خدمت به ملت را جاری و ساری سازد، شفاف اطلاع‌رسانی کند و سالم و بدون ترس قلم بزند.
جای خالی بخش موسیقی پاپ در روزنامه ایران
بدون نام: بخش موسیقی پاپ در روزنامه ایران خالی است، بخش فرهنگ و هنر روزنامه همیشه به سراغ پیشکسوت‌های موسیقی سنتی و کلاسیک می‌رود که البته خیلی خوب است چون پیشکسوت‌ها اصالت هر هنری هستند اما به نظرم جای خواننده‌های پاپ در روزنامه خالی است.
صفحات نیازمندی «ایران» را احیا کنید
ذکریا ماهور: لطفاً صفحات نیازمندی برای روزنامه ایران منتشر کنید./ روزنامه ایران 

 


 

نظر شما