شناسهٔ خبر: 22286073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

سیاست مجازی

صاحب‌خبر -

من هاشمی را کشتم!
«من هاشمی را کُشتم» عنوانی است که داریوش سجادی برای مطلبی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده برگزیده است. اوسپس در ذیل این عنوان نوشته: «در آستانه ۱۹ دی‌ماه و یک سالگی فقدان اکبر هاشمی‌رفسنجانی، بعد از دو مقاله‌ای که سال گذشته نوشتم تحت دو عنوان: خودکشی هاشمی و هاشمی قدیس یا ابلیس؛ اکنون سومین و تکمله آن دو مقاله بزودی و در فورمتی جدید تحت عنوان «من هاشمی را کُشتم» عرضه خواهد شد. توضیحات بیشتر پنجشنبه ۱۶ آذرماه آتی در همین مکان اطلاع رسانی می‌شود.»

جمله سعید جلیلی درباره بتن‌ریزی در اراک
کانال تلگرامی سعید جلیلی یکی از جملات سخنرانی او را در دانشگاه باهنر کرمان که ۹ اسفندماه ۹۵ صورت گرفته است بدون تفسیر و شرح منتشر کرده و نوشته: «در بتن ریختن در راکتور اراک و جمع کردن سانتریفیوژها که نیاز به این همه مذاکره نداشت، این کار را هر کسی بلد بود انجام دهد و آخر سر هم تحریم‌ها باقی بماند!»

قدیری‌ابیانه و طرح خطای برخی خواص
قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا قسمتی از سخنانش در دانشگاه شیراز را در کانال تلگرامی خود قرار داده و با اشاره به این نکته که «امام خمینی فرمودند؛ قول مرگ بر آمریکا برای آمریکا مرگ می‌آ‌ورد» در فضای مجازی خود نوشته است: «آمریکا با بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلار بدهی بدهکارترین اقتصاد جهان است و این رقم هر لحظه در حال افزایش می‌باشد. بنابراین با حرکت به سوی افول در واقع شکست خورده است.خیال شکست‌ناپذیری آمریکا خطایی بس بزرگ است. آمریکا دیگر آمریکای سابق نیست و با حرکت به سوی افول در واقع شکست خورده است. امروز آمریکا بدهکارترین اقتصاد جهان را دارد و بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلار بدهی دارد و هر لحظه این رقم در حال افزایش است. به گونه‌ای که هر سال دو هزار میلیارد دلار به این بدهی افزوده می‌شود. بدهی ۲۰ هزار میلیاردی آمریکا با در‌آمد نفتی ۵۰۰ سال جامعه ایران برابری می‌کند.»

منهتن در فضای مجازی
بعد از حادثه تیراندازی که در منهتن روی داد رئیس‌جمهوری فرانسه و امریکا توئیتی را در فضای مجازی خود منتشر کردند.
بر این اساس؛ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی نوشت: به نظر می‌رسد حمله دیگر توسط یک شخص بسیار بیمار و دیوانه انجام شده است. ضابطان قانون از نزدیک پیگیر مساله هستند. همچنین امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه نیز پس از حادثه نیویورک در توئیتی به زبان انگلیسی نوشت: «احساسات خودم و همبستگی فرانسه را با شهر نیویورک و آمریکا اعلام می‌کنم. مبارزه ما برای آزادی، ما را بیش از همیشه متحد کرده است».

نظر شما