شناسهٔ خبر: 22279133 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایرنا

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: سالانه حداقل 5 هزار نفر براثر آلودگی هوا در پایتخت می میرند

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: حداقل 5 هزار شهروند تهرانی سالانه جان خود را براثر آلودگی هوا از دست می دهند که در کل کشور احتمالا این عدد به حدود 17 هزار نفر می رسد .

صاحب‌خبر -

وحید حسینی روز پنجشنبه در هفتمین روز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) خسارت اقتصادی ناشی از آلودگی هوای شهر تهران را سالانه بین 12 تا 15 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مرگ و میر آلودگی هوای شهر تهران براثر ذرات معلق هوا ( پی ام 2.5 ) است و آلاینده های دیگر و مرگ و میرهای که معمولا در داراز مدت مانند سرطان رخ می دهد، محاسبه نشده است.
وی اظهار کرد: آمار تلفات تصادفات رانندگی نیز تقریبا به همین مقدار است و تقریبا معادل افرادی که در تصادفات از بین می روند در شهرها به دلیل آلودگی جان خود را از دست می دهند.
حسینی تصریح کرد: عدد واقعی مرگ و میر و خسارت ناشی از آلودگی هوا خیلی بیشتر از این مقدار است و متاسفانه کاهش آلودگی هوا به نسبت خساراتی که وارد می کند اصلا تناسب ندارد، روند کاهش آلودگی هوا با نرخ خیلی ملایم پیش می رود که با این روند، حداقل 20سال دیگر آلودگی هوا مهمان شهر تهران خواهد بود.

* اجرای طرح LEZ نقش قابل توجهی در کاهش الودگی هوای تهران دارد
وی، مهمترین عامل آلودگی هوا را خودروها اعلام کرد و افزود: توسعه مترو و شبکه حمل و نقل پاک و اتوبوس برقی می تواند نقش قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد و با اجرای طرح ترافیک کاهش آلودگی هوای شهر «کاهش یا LEZ» به طور قطع شاهد کاهش چشمگیر آلودگی هوای تهران خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با تاکید بر اینکه اجرای طرح کاهش در پایتخت ضروری است تصریح کرد: ️در طرح LEZ دوربین‌های پلاک خوان با تطابق پلاک خودروها با بانک اطلاعاتی، برگه معاینه فنی خودروها را استعلام می‌کند.
حسینی به آمار روزهای آلوده شهر تهران اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هوای شهر تهران در حدود 27 روز ناسالم بوده که عمده این شرایط در نیمه دوم سال روی داده است.
حسینی افزود: هفته اخیر در تهران وضعیت بدی داشتیم و با شروع فصل پاییز و سرمای هوا شاهد شرایط نامناسب کیفی هوای پایتخت بودیم.
به گزارش ایرنا، کیفیت هوای شهر تهران در هفت روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار داشت.
تهرام ** 1201 **1625
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور - انتشار: محسن فتاحی

انتهای پیام /*

نظر شما