شناسهٔ خبر: 22263000 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

گزارش‌خبرنگاراعزامی‌به‌لبنان(۶) شیخ عبدالنور از علمای اوگاندا:

مصیبت بزرگ مسلمانان این است که دشمن اصلی را فراموش کرده اند

حوزه/ شیخ عبدالنور گفت: بخشی از امت اسلامی به جان هم افتاده اند و کسی که در این میانه سود می برد رژیم صهیونیستی است در حالی که دشمن اصلی همین رژیم کودک کش و متجاوز است که سرزمین های اسلامی را غصب کرده و مقدسات اسلامی را هتک می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیروت، شیخ عبدالنور از علمای کشور اوگاندا در سخنان خود در اجلاس بین المللی علمای مقاومت در بیروت گفت: مصیبت بزرگ امت اسلام این است که دشمن اصلی را فراموش کرده است.

وی افزود: هرکسی اخبار را دنبال کند می بیند بخشی از امت اسلامی به جان هم افتاده اند و کسی که در این میانه سود می برد رژیم صهیونیستی است در حالی که دشمن اصلی همین رژیم کودک کش و متجاوز است که سرزمین های اسلامی را غصب کرده و مقدسات اسلامی را هتک می کند و عامل اختلاف در میان امت اسلامی شده است.

وی ادامه داد: برخی به نام اسلام به میدان آمده اند و از اسلام سخن می گویند، اما رفتار آنها نسبتی با تعالیم اسلام ندارد و تکفیر را پیشه خود کرده اند و ما در آفریقا در قالب نام های مختلف مانند بوکو حرام با این جریان ها دست و پنجه نرم می کنیم که امیدواریم هرچه زودتر علما و توده های مردم در امت اسلامی به هوشیاری کامل رسیده و تکفیری ها را به طور کامل طرد کنند.

شیخ عبدالنور اظهار امیدواری کرد این اجلاس صدایی بلند و رسا برای همگان باشد تا همه جهان متوجه شوند که دنیای اسلام از تکفیر خسته شده است و تا کنون نیز تاوان زیادی برای نابخردی گروهی که تکفیر را در پیش گرفته اند پرداخت کرده است.

وی افزود: ما به همگان اعلام می کنیم که از تکفیر بیزاریم و صحنه سوریه نیز شاهدی زنده و گواهی معتبر است که چهره کریه تکفیر را به نمایش گذاشته و باید از آن عبرت بگیریم.

نظر شما