شناسهٔ خبر: 22260344 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موضع نخست وزیر استرالیا در مورد برجام

کوالالامپور – ایرنا - 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در دیدار با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس بیان کرد که در مورد توافق هسته ای ایران با یکدیگر 'دیدگاه متفاوتی' دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا، 'مالکوم ترنبول' نخست وزیر استرالیا در این سفر خطاب به 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن همراهی با ادعاها و دیدگاههای نژاد پرستانه این رژیم درعین حال گفت :ما دیدگاههای اسرائیل را در مورد ایران می دانیم اما قانع نشده ایم که جدا شدن از توافق برجام می تواند از خطر اشاعه سلاح هسته ای جلوگیری کند.
این اظهارات در حالی مطرح شده است که رژیم اشغالگر قدس خود دارای صدها کلاهک هسته ای است . این رژیم از سال 1967 تاکنون با کشتار هزاران نفر از مردم فلسطین و آواره کردن آنها طولانی ترین بحران در خاورمیانه را پایه ریزی کرده است.
'مالکوم ترنبول' نیز که دولتش در اوج بحران وضعیت مهاجران ساکن اردوگاه مانوس قرار دارد به سرزمین اشغالی سفر کرده بر تقویت همکاری های بین کانبرا با رژیم صهیونسیتی تاکید کرد.
رئیس دولت استرالیا هفته گذشته پس از آنکه با بحران برکناری معاون خود به دلیل تابعیت دوگانه مواجه شد، سفرش را به سرزمین های اشغالی به تاخیر انداخت.
نخست وزیر استرالیا در این سفر پس از دیدار با 'بنیامین نتانیاهو' شاهد امضاء یک یادداشت تفاهم همکاری نظامی با رژیم صهیونیستی بود.
رژیم اشغال گر قدس سالانه حدود هفت میلیارد دلار سلاح صادر می کند که آمریکا، هند، کره جنوبی و استرالیا اصلی ترین مقاصد صادرات سلاح های اسرائیلی هستند.
'ترنبول' در دیدار خود با 'نتانیاهو' تهدیدات مشترک از جمله تروریسم، ضرورت تقویت امنیت سایبری و همچنین افزایش همکاریها به منظور توسعه سرمایه گذاری بین دو طرف را مورد تاکید قرار داد.
نخست وزیر استرالیا سفر خود به سرزمین های اشغالی را از روز دوشنبه هفته جاری آغاز کرده و از سال 2000 تاکنون نخستین رئیس دولت این کشور است که عازم سرزمین های اشغالی شده است.
'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسفند ماه سال گذشته تحت شدیدترین تدابیر امنیتی که توسط نیروهای 'شین بت' مخوف ترین سازمان اطلاعات داخلی این رژیم در نظرگرفته شده بود به استرالیا سفر کرد.
بسیاری از مردم استرالیا با شرکت در تجمعی گسترده در شهرهای مختلف استرالیا و سردادن شعارها و یا حمل دست نوشته هایی همچون 'فلسطین آزاد'، 'فلسطین: اشغال شده اما غیرقابل فتح'، 'به اشغال پایان دهید' و 'نتانیاهوی فاشیست'، نارضایتی خود را نسبت به حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کشورشان نشان دادند.
قرار است ترنبول در مسیر بازگشت به کانبرا ، به مناسبت هفتادمین سالگرد روابط دوجانبه با سریلانکا به این کشور سفر کرده و با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو داشته باشد.
آساق**241**1599**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

انتهای پیام /*

نظر شما