شناسهٔ خبر: 22258070 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

تقویم تاریخ در هفته دوم آبان

«تقویم تاریخ» به همهٔ رخدادهای اجتماعی، تاریخی، فرهنگی، هنری ،علمی در تقویم‌های خورشیدی، قمری، میلادی، می پردازد. «مسافران کربلا» در راستای تقویت و ترویج آیین راهپیمایی اربعین حسینی پخش می شود. داوران نهایی بخش عکس جشنواره فرهنگی هنری «ایران من» معرفی شدند. در ایام منتهی به اربعین حسینی، شبکه های سراسری با تدارک ویژه برنامه هایی، زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را همراهی می کنند. سیاوش طهمورث میهمان برنامه «حب الحسین» می شود تا از ارادتش به امام حسین و اهل بیت سخن بگوید. مجموعه برنامه «جریان» با موضوع بررسی آسیب های اجتماعی، یکشنبه 14 آبان از ساعت 23:00، روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد. مهارت‌های پیشگیری از اعتیاد دستمایه ساخت سریالی شده به نام «یادگاری‌های مادربزرگ» که برای پخش از شبکه دو آماده شده و تیتراژ آن در حال ساخت است. همزمان با 13 آبان ـ سالروز تسخیر لانه جاسوسی ـ شبکه‌های سیما مستندهایی را در مورد این روز تاریخی روی آنتن بردند. از چهاردهم آبان، سریال جدید رادیویی «نقطه صفر مرزی» به کارگردانی : صدرالدین شجره از رادیو نمایش پخش می شود. داوران نهایی بخش آنونس جشنواره فرهنگی هنری «ایران من» معرفی شدند. یکتا ناصر امشب در شبکه نسیم از چگونگی علاقه خود به مطالعه و کتاب خواندن که با یک نمایش شروع شد سخن می گوید. فریبرز ایروانی گفت: روند راه رفتن مادرم همچنان با وجود فیزیوتراپی به کندی پیش می رود و با توجه به شرایط سنی و عمل سنگینی که داشته باید سه ماه استراحت مطلق کند تا به شرایط عادی دست پیدا کند. «راویان عشق» به تهیه کنندگی ناهید دل آگاه از امروز به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود. فریبرز ایروانی گفت: روند راه رفتن مادرم همچنان با وجود فیزیوتراپی به کندی پیش می رود و با توجه به شرایط سنی و عمل سنگینی که داشته باید سه ماه استراحت مطلق کند تا به شرایط عادی دست پیدا کند. احمد ایراندوست با انتشار عکسی از بدل تاریخی خود، به حالت طنز کنایه ای به بدل ایرانی مسی انداخت. هانیه توسلی بازیگر برای مرگ گربه خود در اینستاگرام پست جالبی منتشر کرد. مهرداد فرید تهیه‌کننده، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس کشورمان در صفحه اینستاگرامش از هم بازی شدن بازیگر معروف ترکیه ای«نورگل یشیلچای» با فرهاد اصلانی در فیلم سینمایی «جن زیبا» خبر داد. داوود عابدی گزارشگر شبکه خبر اینستاگرامش را ب

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، برنامه صبحگاهی « تقویم تاریخ » که هر روز از ساعت 6:25 صبح با صدای عبدالله فجری پخش می شود، به بیان وقایع وقایعی می‌پردازد که از لحاظ تاریخی در گذشته رخ داده اما در همان روز، بوده است.

دهم آبان تقویم تاریخ به بیان قتل عام مردم نیشابور توسط مغولان، در گذشت سلمان ساوجی، اعلان جنگ انگلستان به ایران، شهادت آیت الله قاضی طباطبایی و روز بزرگداشت صنیع المک (نقاش) می پردازد.

یازدهم آبان: در گذشت کریم خان زند، انتشار اعلامیه بالفور، تیرباران حاج حبیب رضایی، در گذشت داود پیرنیا، روز بزرگداشت بلیانی کازرونی (شاعر) اعلام می شود .

دوازدهم آبان شهادت محمد بن ابی بکر، یورش صهیو نیست ها به خان یونس، اسارت محمدجواد تند گویان، در گذشت حبیب الله فضایلی و روز بزرگداشت عبدالواسع جبلی (قصیده سرا) می پردازد.

سیزدهم آبان به بیان در گذشت امیر اسماعیل سامانی، تبعید امام خمینی (ه)، روز دانش آموز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، ترور اسحاق رابین و روز بزرگداشت حافظ تربتی (خوشنویس) می پردازد.

وقایع فتح تخارستان توسط مسلمانان، اشغال بخش هایی از ایران توسط آلمان، پایان نبرد سوئد، روز فرهنگ عمومی و روز بزرگداشت حبیب شیرازی (پزشک) در روز چهاردهم آبان در برنامه «تقویم تاریخ» بیان می شود.

«تقویم تاریخ»به تهیه کنندگی و نویسندگی سعید سلیمانی و کبری دانه کار ؛ ساعت 6:25 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

نظر شما