شناسهٔ خبر: 22244126 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه پایش خدمات مددجویی کشور در مازندران کلید خورد

صاحب‌خبر -

سعید آرام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این سامانه زیر نظر سازمان بهزیستی کشور در قالب دولت الکترونیک برای پایش مستمر خدمات و وضعیت مددجویان هم از طریق بهزیستی و توسط خود مددجو فعالیت خواهد کرد و برای اولین بار به صورت پایلوت کشوری در مازندران اغاز شد .
وی با بیان اینکه دولت همراه(الکترونیک) یک تحول و دگردیسی در سطح کلان است ، بیان کرد : این طرح با همراهی دستگاه های اجرایی به ارایه خدمات دولتی بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطی تلفن همراه می پردازد و کلیه خدمات دولت را از طریق بستر تلفن همراه به شهروندان ارایه می دهد .
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : مزیت این طرح روش های دسترسی آسان به اطلاعات و خدمات مددجویی حتی از طریق گوشی های همراه غیر هوشمند ، ایجاد زیر ساخت مناسب برای استقرار دولت همراه و هزینه پایین استفاده از خدمات است .
او گفت : جلوگیری از برخی سو استفاده ها از خدمات بهزیستی را اساس کار این سامانه دانست و گفت : برخی در گذشته با استفاده از فقدان اطلاعات آنلاین و فراگیر سعی به برخورداری از امکانات بهزیستی در چندین شهر می کردند .
**دریافت لحظه ای اطلاعات توسط مددجویان
آرام دریافت اطلاعات لحظه ای مستمری پرداختی ، پیگیری کسورات مستمری ،پیگیری کمک های مالی دریافتی و پیگیری کمک های غیر نقدی دریافتی را از سرویس های تعریف شده این سامانه برشمرد .
وی همچنین اطلاع از آخرین وضعیت کمیسیون پزشکی ، دریافت نوبت کمیته های توانبخشی ، تغییر شماره حساب مستمری و ثبت تغییر محل سکونت ( کد پستی ) را از دیگر ویژگی های این سامانه اعلام کرد که توسط خود مددجو انجام می شود .
مدیرکل بهزیستی مازندران اظهار داشت : پس از سازمان تامین اجتماعی و ثبت و احوال ، سازمان بهزیستی سومین دستگاه اجرایی دولتی است که در این قالب اقدام به تعریف سرویس ها و خدمات خود نموده است .
آرام همچنین افزود : یکی از ویژگی های مهم این سامانه هم توان اتصال (لینک) به سامانه تامین اجتماعی و ثبت احوال برای پایش و کسب آمار دقیق مددجویان است که در آینده این اتفاق خواهد افتاد .
وی ادامه داد : در آغاز فعالیت این سامانه ، 9 سرویس از مجموع 108 سرویس تعریف شده عملیاتی می شود و باقی سرویس ها هم به مرور زمان با تکمیل داده ها فعال خواهند شد .
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : هم اکنون 50 هزار معلول ، 14 هزار خانواده زن سرپرست خانواره و به طور کلی 120 هزار مدد جو در مازندران تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با این طرح وارد سامانه خواهند شد .
آرام همچنین تعداد مستمری بگیران استان را 13 هزار خانوار اعلام کرد .
در حال حاضر 503 هزار خانوار در کشور تحت پوشش پرداخت مستمری سازمان بهزیستی قرار دارند .
خبرنگار : رضاغلامی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7335/1899

انتهای پیام /*

نظر شما