شناسهٔ خبر: 22243171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

امسال بيش از ٤٧٠ دانش آموز استان به مسابقات تربيت بدني اعزام كرده ايم

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي گفت: امسال بيش از٤٧٠ دانش آموز استان به مسابقات مختلف تربيت بدني اعزام كرده ايمو

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربايجان غربي، گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق ۲۴ گانه استان صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل آموزش پرورش استان برگزار شد.

فریدون سیدمصطفوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه نگاه امروز حوزه تربیت بدنی و پرورشی استان کاملا تخصصی و آینده محور است.

وی با بیان اینکه باید منش پهلوانی را در بین دانش آموزان رواج دهیم؛ افزود: تربیت نسلی مومن و انقلابی وظیفه ذاتی آموزش و پرورش و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ورزش یک بستر مناسب در این خصوص می باشد.

سیدمصطفوی خاطر نشان کرد: اجلاسیه آموزش و پرورش در خصوص کنگره 12هزار شهید استان، 4 آذرماه برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي گفت: کار فرهنگی در خصوص معرفی شهدا و آرمان های آنها از مهمترین و راه گشاترین فعالیت های تربیتی است.

این مقام مسوول ادامه داد: رنگین کمان اقوام از زیبایی های استان آذربایجان غربی است و باید تکیه بر وحدت در کلیه فعالیت های فرهنگی مدنظر باشد.

وی اذعان کرد: مربیان تربیت بدنی در شیراط کنونی وظیفه ای بسیار خطیر دارند و باید در شناسایی و انتخاب آنها دقت شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه رسیدن به حیات طیبه هدف کلیه فعالیتهای آموزش و پرورش است؛ اظهار کرد: فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی مانند دو بال یک پرنده همیشه در کنار هم هستند.

وی شیوع استرس، اضطراب و کم تحرکی از معضلات امروز جامعه دانش آموزی دانست و افزود: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیازمند مشارکت و همکاری کلیه دستگاههای اجرایی با آموزش و پرورش است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: فرهنگسازی در خصوص استفاده مفید از فضای مجازی و پیشگیری از خطرات آن ضروری است

حسینی با اشاره به اینکه مجموعه تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش براي فعاليت هاي امسال كليد واژه"مكتب عام" را برنامه ريزي كرده است؛ بیان کرد: مدرسه محور نمودن فعاليت ها، كيفيت محور نمودن فعاليت ها، تعميم و همگاني نمودن فعاليت ها، برنامه محور نمودن فعاليت ها، علمي و تخصصي نمودن فعاليت ها، اخلاق محور نمودن فعاليت ها و مشاركت محور نمودن فعاليت ها توضيح هاي  كليد واژه "مكتب عام مي باشند.

وی خاطر نشان کرد: امسال بيش از ٤٧٠ دانش آموز را به مسابقات مختلف حوزه تربيت بدني اعزام كرده ايم اين درحالي است كه در سال ٩٣ فقط ٣٢ نفر به مسابقات مختلف اعزام شده بودند.

این مقام مسوول گفت: آموزش مشاركت پذيري و مهارت هاي مختلف را هم مي تولن در زير مجموعه فعاليت هاي تربيت بدني تعريف كرد كه برنامه ريزي هاي خوبي را جهت تحقق اين مهم انجام داده ايم.

نظر شما