شناسهٔ خبر: 22242341 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آسانژ: کلینتون برای شانه‌خالی کردن از بی‌کفایتی‌اش، مرا متهم کرده است

بنیانگذار پایگاه افشاگر ویکی‌لیکس اتهام‌زنی‌های نامزد شکست‌خورده انتخابات آمریکا علیه خود را ناشی از بی‌کفایتی و بی‌صلاحیتی او دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جولیان آسانژ، بنیانگذار پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی‌لیکس، اعلام کرد با توجه به شرایط سیاسی کنونی متقاضی پناهندگی در روسیه نخواهد شد.

او در گفتگو با «ولادیمیر پوزنر»، خبرنگار روس، افزود احتمال درخواست پناهندگی از روسیه را بررسی کرده بود؛ اما از آنجا که ممکن بود رسانه‌های غرب با توجه به اوضاع سیاسی متشنج کنونی از این پرونده علیه وی استفاده کنند از این تصمیم صرفنظر کرد.

بنیانگذار پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی‌لیکس اعلام کرد به رغم اینکه وی با ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، که در روسیه مجوز اقامت گرفت دیدگاه‌های مشترکی دارد، تصمیم گرفته است در کشوری همچون اکوادور اقامت داشته باشد که مخالف سیاسی غرب نیست.

آسانژ همچنین ادعا‌ها درباره ارتباط او با دولت روسیه و نیز تلاش‌ها را برای مانع‌تراشی در فعالیت انتخاباتی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا از جانب کرملین رد کرد.

او گفت: کلینتون با چنین ادعا‌هایی سعی در شانه خالی کردن از مسئولیتش به خاطر بی‌کفایتی و بی‌صلاحیتی داشت که به شکست وی در برابر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا انجامید.

بنیانگذار ویکی‌لیکس همچنین در گفتگو با این خبرنگار روس اعلام کرد مقامات انگلیس ده‌ها میلیون دلار برای تحت نظر داشتن وی داخل سفارت اکوادور (که او از سال 2016 در آن اقامت دارد) هزینه و اقدام به نصب دوربین در داخل ساختمان و استقرار یک گروه نظارتی در ساختمان مجاور کردند.

آسانژ پایگاه اینترنتی ویکی لیکس را در سال ۲۰۰۶ میلادی پایه‌گذاری شد و از آن زمان میلیون‌ها سند دیپلماتیک محرمانه را از سراسر جهان در ارتباط با جاسوسی، جنایت جنگی، شکنجه و دیگر موارد متعدد مربوط به نقض حقوق بشر افشا کرده است.

انتهای پیام/

گفتگوی جولیان آسانژ با خبرنگار روس

نظر شما