شناسهٔ خبر: 22223703 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاب آوری شبکه های گاز افزایش یابد

همدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: با توجه به وابستگی 75 درصد از سوخت کشور به شرکت ملی گاز باید استحکام و تاب آوری شبکه های گاز چند برابر افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد مهدی مهدوی روز دوشنبه در نشست آموزشی پدافند غیرعامل اظهار کرد: زیرساخت های شبکه گاز باید به گونه ای طرحی شود که تاب آوری و استحکام لازم را هنگام وقوع داشته باشند.
وی افزود: شرکت گاز دارای 31 شعبه، 9 میلیون متر شبکه شهری و روستایی است که 64 درصد شبکه ها در روستاها واقع شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اضافه کرد: این شرکت با داشتن 340 هزار علمک گاز و 920 کیلومتر خطوط انتقال فشار قوی به 580 هزار مشترک خانگی، صنعتی و تجاری خدمات ‌رسانی می‌کند.
مهدوی اظهار کرد: 29 شهر استان معادل 100 درصد جمعیت شهری از خدمات گاز بهره مند و 40 روستای کوچک نیز قابلیت گازرسانی را دارند.
یکی از اساتید دانشگاه بوعلی سینای همدان نیز گفت: پدافند غیرعامل بحث سیاسی، حاکمیتی و نظارتی دارد که طبق سند چشم‌انداز تدوین شده است.
علی کلاتپور با ذکر اینکه موضوع فنی‌-مهندسی پدافند مغفول مانده است افزود: در پدافند غیرعامل استفاده از وسایل و امکانات نظامی تعریف نشده است.
وی بیان کرد: ایران با توجه به شرایط اقلیمی، سیاسی، عقیدتی و دینی در معرض انواع تهدیدها قرار دارد که باید با آسیب شناسی موارد تهدید ستاد بحران تهدیدها را کنترل کند.
این استاد دانشگاه افزود: با وجود اینکه شناسایی تهدیدها دشوار است ولی شناسایی آسیب پذیری گروه های مختلف در برابر این آسیب بسیار مهمتر است.
کلاتپور ادامه داد: باید حل مشکل تجهیزات، نقاط آسیب‌پذیر، دسترسی به امکانات، کمبود نیروی انسانی و سایر موارد در حوزه بحران در نظر گرفته شود.
پدافند غیرعامل به معنی دفاع غیر نظامی در شرایط جنگی و غیر جنگی است و 6 تا 12 آبان ماه امسال هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
هفته پدافند غیر عامل امسال بیش از 300 برنامه در استان همدان برگزار می شود.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*

نظر شما