شناسهٔ خبر: 22220524 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد 22 درصدی پرونده های کالا و خدمات در تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: هفت ماه امسال از لحاظ میزان پرونده های وارده به شعب تعزیرات حکومتی در بخش کالا و خدمات 22 درصد و پرونده های مختومه 27 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا منصور انصاری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: همچنین طی این مدت در بخش قاچاق کالا و ارز پرونده های وارده 20 درصد و مختومه 42 درصد، در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز پرونده های وارده 96 درصد و مختومه 97 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع در حوزه اجرای احکام در سه بخش قاچاق کالا و خدمات، کالا و ارز و بخش بهداشت، دارو و درمان یکهزار و 422 فقره پرونده وارد و یکهزار و 378 پرونده مختومه شد.
وی تعداد پرونده های مانده اجرای احکام را 300 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد 79 فقره مربوط به کالا و خدمات، 206 فقره مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و 15 فقره پرونده مربوط به بخش بهداشت، دارو و درمان است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: هفت ماه گذشته 19 میلیارد و 510 میلیون ریال از محل اجرای احکام شعب تعزیرات حکومتی استان وصول شد.
وی ادامه داد: هفت ماه گذشته در مجموع در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت، دارو و درمان و کالا و خدمات یکهزار و 647 فقره پرونده وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد، همچنین یکهزار و 679 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که تعدادی پرونده مربوط به سال های قبل بود.
به گزارش ایرنا انصاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون به ترتیب تعداد 808 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات، 487 فقره در بخش کالا و ارز و 352 فقره پرونده در بخش ویژه بهداشت وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد.
وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی در بخش کالا و خدمات 820 فقره پرونده، قاچاق کالا و ارز 513 پرونده و ویژه بهداشت 346 فقره پرونده مختومه اعلام شد، همچنین در مجموع سه بخش یاد شده 142 فقره پرونده برای رسیدگی باقی مانده است.

** درج نکردن قیمت؛ بیشترین تخلف
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به پرتکرارترین تخلفات ارجاع شده به شعب تعزیرات حکومتی استان گفت: در بخش کالا و خدمات، درج نکردن قیمت با 49 درصد افزایش، ارایه نشدن فاکتور خرید با هفت درصد کاهش و گرانفروشی با 12 درصد کاهش بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی موضوع ماده 17 قانون نظام صنفی با 29 درصد رشد، نبود رعایت مقررات بهداشت محیط با 33 درصد کاهش و عرضه و تحویل کالاهای غیربهداشتی با علم به غیر بهداشتی بودن آن با 103 درصد افزایش از جمله بیشترین تخلفات حوزه بهداشت، دارو و درمان است.
انصاری گفت: در حوزه قاچاق کالا و ارز به ترتیب مباشرت در قاچاق با 20 درصد رشد، عرضه کالای قاچاق با سه درصد کاهش و حمل و نقل کالای قاچاق با 50 درصد کاهش بیشترین تخلفات را در هفت ماه گذشته شاهد بودیم.
وی یادآور شد: به ترتیب البسه، برنج، سیگار، سوخت (نفت سفید و نفت گاز)، شاهدانه و تلفن همراه بیشترین تخلفات قاچاق کالا در هفت ماه گذشته را به خود اختصاص داد.

** راه اندازی سامانه 135 برای طرح شکایات مردمی
وی از راه اندازی سامانه 135 امسال برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این سامانه در خراسان جنوبی نیز فعال است که با استفاده از آن نیازی به مراجعه حضوری مردم وجود ندارد و طرح شکایات مردمی به صورت الکترونیک پیگیری می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: این سامانه برای تسهیل طرح شکایات مردمی در حوزه تعزیرات حکومتی به صورت شبانه روزی فعال است و هم استانی ها می توانند هرگونه تخلفات صنفی و غیرصنفی را از طریق این سامانه به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اطلاع رسانی کنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی

انتهای پیام /*

نظر شما