شناسهٔ خبر: 22197615 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) تظاهرات نئونازی‌ها در "تنسی" امریکا

صاحب‌خبر -
تجمع گروهی از نژادپرستان نئونازی در تنسی آمریکا تحت عنوان "جان سفیدپوستان اهمیت دارد" در اعتراض به تعداد مهاجران در این منطقه پس از مواجهه با تجمع متقابل مخالفان نژادپرستی لغو شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، گروهی متشکل از حدود ۳۰۰ حامی برتری سفیدپوستان در منطقه "شلبیویل" در تنسی تجمع کرده بودند تا به آنچه که افزایش تعداد مهاجران ساکن در این منطقه خواندند اعتراض کنند.

این تجمع نیز عمدتا از سوی همان کسانی سازمان‌دهی شد که در برگزاری راهپیمایی اوایل تابستان گذشته در "شارلوتزویل" که به خشونت کشیده شد مشارکت داشتند.

با این حال تجمع اخیر این نژادپرستان با اقدام متقابل ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تظاهر کننده مخالف در خیابان و همچنین در میان حضور سنگین نیروهای پلیس روبرو شد و باعث متوقف شدن تجمع شد.

علاوه بر این یک تجمع دیگر نژادپرستان در یک منطقه دیگر به نام "مورفریسبورو" برگزار شد.

این دو منطقه واقع در جنوب شرق شهر نشویل هستند که طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش انبوهی از مهاجران سومالیایی، عراقی و کشورهای دیگر بوده است.

در جریان مناقشه مربوط به تجمع نئونازی‌ها در شنبه شب یک تن نیز دستگیر شد.

با این حال مقام‌ها گفتند که به غیر از دستگیری این فرد که یک جوان ۲۰ ساله بوده اتفاق خشونت آمیز دیگری رخ نداده و همه چیز در فضایی آرام برگزار شده است.

یک افسر پلیس گفت: مناقشه در مدت کوتاهی پایان یافت و ما نیز موانع خود را جمع‌آوری کردیم.

شنبه شب گزارش شد که یک تجمع دیگر ملی‌گرایان سفیدپوست نیز در شهر مورفریسبورو واقع در ۲۵ مایلی شمال شلبیویل برگزار شد.

در این تجمع نیز تظاهرکنندگان اقدام به راهپیمایی و شعار دادن در دو خیابان این شهر کردند اما معترضان مخالف آنها نیز دست به شعار دادن علیه آنها زدند.

سازمان دهندگان این تجمع‌ها، هم به معترضان و هم به مخالفان دستور دادند تا به منظور انجام اقدامات احتیاطی در دو سمت خیابان باقی بمانند.

نظر شما