شناسهٔ خبر: 22196626 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمادگی 80 آمبولانس هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران اربعین

ایلام - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: 80 آمبولانس برای خدمات رسانی به زائران برای امدارسانی در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی در مرزهای چهارگانه استقرار یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مرتضی سلیمی روز یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران از استقرار 482 پایگاه امداد رسانی به زائران اربعین حسینی در چهار قرارگاه مرزی خبر داد.
وی اظهار کرد: چهار قرارگاه در سه استان ایلام ، کرمانشاه و خوزستان با تمام اختیاراتی که در ستاد اربعین به آنها تفویض شده است، عملیات امداد رسانی را برعهده دارند.
وی افزود: در این ایام ۸۰ دستگاه آمبولانس در چهار قرارگاه مستقر شده است تا در سریع ترین زمان ممکن، آمادگی کامل خدمات رسانی به زائران حسینی را داشته باشند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: چهار فروند بالگرد ، چهار دستگاه خودرو ارتباطات و برای هر قرارگاه نیز یک اتوبوس آمبولانسی در نظر گرفته شده است.
سلیمی یادآور شد: 97 پایگاه در این چهار قرارگاه با فعالیت شبانه روزی هشت هزار و 500 نفر روز، آماده خدمات رسانی به زائران هستند.
وی گفت: همچنین در این ایام، 45 دستگاه خودرو نجات، 26 دستگاه موتورسیکلت و هفت دستگاه خودرو عملیاتی در این سه مرز فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از 2 میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032//6119

انتهای پیام /*

نظر شما