شناسهٔ خبر: 22189421 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تظاهرات نئونازی‌ها ومخالفانشان در 2شهر آمریکا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای هیل، تظاهرات نئونازی ها روز شنبه و با عنوان «زندگی سفیدها مهم است» در دو شهر «شلبیویل» و «مرفریسبورو» در ایالت تنسی برگزار شد.
رسانه ها شمار تظاهرات کنندگان نئونازی و هواداران برتری نژادی سفیدپوست ها را در شلبیویل، دویست نفر و در مرفریسبورو، پانزده نفر اعلام کردند.
این تظاهرات را «جبهه ملی» که ائتلافی شامل ملی گرایان سفیدپوست، حامیان برتری سفیدپوست ها، نئونازی ها و چند گروه دیگر است، برگزار کرد.
ملی گرایان سفیدپوست بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: مرزهای بسته، ملت سفید، ما اکنون اخراج (مهاجران) را شروع می کنیم.
آنها در شلبیویل شعار می دادند: خون و خاک. این شعار از نازی ها آلمانی وام گرفته شده است. در این شهر یکی از نئونازی ها توسط پلیس بازداشت شد.
همزمان با این تظاهرات، مخالفان برتری نژادی نیز راهپیمایی کردند. رسانه ها شمار مخالفان نژادپرستی در این تظاهرات را بسیار بیشتر از نئونازی ها اعلام کردند. گفته می شود در مرفریسبورو ششصد نفر علیه نئونازی ها راهپیمایی کردند.
تظاهرات نژادپرستان در ماه اوت در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینیا به خشونت کشیده شد که طی آن یک راننده وابسته به گروه های نئونازی یکی از مخالفان برتری نژادی را زیر گرفت و کشت. چند نفر نیز در این حادثه زخمی شدند.
شبک**9423**3404**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما