شناسهٔ خبر: 22176765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مادرید رئیس پلیس کاتالونیا را عزل کرد

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه امروز ( شنبه) خبر داد که دولت اسپانیا رئیس پلیس منطقه خودمختار کاتالونیا را عزل کرده است.

صاحب‌خبر -

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در گرماگرم بحران سیاسی بی سابقه اسپانیا، خبر عزل رئیس پلیس کاتالونیا در روزنامه رسمی امروز منتشر شد.
عزل جوزپ لوئیس تراپرو(Josep Lluis Trapero)، رئیس موسوس دسکوآدرا (Mossos d'Esquadra / پلیس محلی کاتالونیا) یک روز پس از اعلام استقلال این منطقه انجام شد. پس از این اقدام مجلس محلی، مادرید تصمیم به اعمال مستقیم حاکمیت خود بر کاتالونیا گرفت.
از سوی دیگر تارنمای انگلیسی رادیو بی بی سی خبر داد که دولت اسپانیا سرایا سانز دی سانتاماریا (Soraya Saenz de Santamaria / معاون نخست وزیر) را به ریاست این منطقه منصوب کرد.
به گزارش ایرنا، مجلس محلی ایالت کاتالونیا بعد از ظهر دیروز پس از تصویب استقلال این ایالت از دولت محلی خواست ضمن اعلام استقلال از اسپانیا، برای تشکیل مجلس موسسان کاتالونیا اقدام کند.
مجلس سنای اسپانیا هم که روز جمعه جلسه داشت، دقایقی پس از تصویب استقلال کاتالونیا، با 214 رای مثبت در مقابل 47 رای منفی، اعمال ماده 155 قانون اساسی را به تصویب رساند.
ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا با پشتیبانی مجلس سنا برای اجرای ماده 155 قانون اساسی‌ پس از برگزاری یک نشست فوق العاده هیأت وزیران و در حالی‌ که 5 ساعت از اعلام این استقلال گذشته بود، واکنش نشان داد .
وی به کارلس پوجدمون رئیس دولت محلی کاتالونیا اعلام کرد که با توجه به اختیارات خود، پارلمان کاتالونیا را منحل و خواستار برگزاری انتخابات پارلمان محلی در 21 دسامبر (30 آذر) می‌ شود.
آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی با استقلال منطقه کاتالونیا مخالفت کرده و آن را به رسمیت نشناخته اند.
اروپام**3092** مترجم: سیّد منصور جاوید- انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*

نظر شما