شناسهٔ خبر: 22173258 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

حذف پیام های ارسالی در واتس اپ ممکن می‌شود

یکی از مسائلی که پس از رواج ارسال پیامک در میان کاربران به شدت مورد توجه قرار گرفت، عدم امکان حذف پیام‌های ارسال شده بود که باعث می‌شود در برخی مواقع، پیام‌ها با غلط‌های املایی، یا اشتباهاً به مخاطب دیگری ارسال شوند. واتس اپ چند ماه پیش خبر از عرضه اپلیکیشن جدیدی برای کسب و کارها داد و به عنوان بخشی از این سرویس جدید، آن ها اکانت های بیزینسی را به صورت به محدود به نسخه آزمایشی واتس اپ آوردند. امروز این کمپانی بالاخره به وعده اش عمل کرد و واتس اپ بیزینس (WhatsApp Business) را برای کمک به کسب و کارهای کوچک تر منتشر نمود. هرکسی از ایلان ماسک گرفته تا دونالد ترامپ می خواهد در آینده نه چندان دور، سفری به مریخ داشته باشد و فضانوردانی را به سیاره سرخ بفرستد؛ اما برای تحقق این هدف، هنوز باید برخی موانع را از سر راه برداشت. یکی از مهم ترین موانع فعلی، مسئله انرژی است. سفرهای طولانی مدت به مریخ یا هر سیاره دیگری نیازمند انرژی فراوان است. هر روز که می گذرد شاهد معرفی یک کاربری جالب برای فناوری هوش مصنوعی هستیم. کاربردی که تا به امروز تصور آن را هم نمی کردیم. به عنوان مثال در یک دستاورد جدید هوش مصنوعی مایکروسافت حالا قادر است بر مبنای توضیحات متنی یک تصویر، آن را نقاشی کند. نمایشگاه CES 2018 دو هفته ای است که به پایان رسیده و هر آنچه که باید می دانستید را برایتان گفتیم و نقل کردیم. از بهترین‌های این نمایشگاه نیز صحبت کردیم. ال جی Gram به عنوان سبک ترین لپ تاپ جهان با باتری و سخت افزار قدرتمند و در مدل‌های 13، 14 و 15 اینچی توسط شرکت مدیران وارد بازار ایران شد. در ادامه با ویژگی‌های لپ تاپ ال جی گرم (LG Gram) آشنا می‌شویم. شایعات حاکی از عرضه یک مدل جدید ال جی وی 30 با نام LG V30+ a در نمایشگاه MWC 2018 هستند. ظاهرا این نسخه ارائه کننده قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبودیافته‌تر برای رقابت با بزرگانی نظیر اپل و سامسونگ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، هرچند مشکل مورد بحث (به دلایل فنی) هنوز در ارسال پیامک‌ها وجود دارد، اما بعضی اپلیکیشن های پیام رسان اینترنتی (مانند تلگرام) با افزودن امکان حذف پیام، این مسئله را حل کرده اند.
در واتس اپ کاربر تنها 7 دقیقه فرصت دارد پیام ارسال شده را پاک کند

حال به نظر می رسد که اپلیکیشن پیام رسان «واتس اپ» نیز قابلیت مشابهی را توسعه داده و به کاربران اجازه می دهد پس از ارسال پیام، از طریق گزینه «Delete for everyone» موارد مورد نظر را انتخاب کرده و به صورت یکجا پاک کنند. البته ویژگی مورد اشاره با قابلیت موجود در تلگرام تفاوت‌هایی دارد؛ از جمله اینکه کاربر تنها 7 دقیقه فرصت دارد پیام ارسال شده را پاک کند.

علاوه بر محدودیت زمانی، در واتس اپ نیز مانند اسکایپ، به جای پیام های پاک شده عبارت «This message was deleted» ظاهر می شود که بر خلاف تلگرام، مخاطب را از حذف پیام آگاه می کند.

گفتنی است واتس اپ هنوز به صورت رسمی از ویژگی جدید اپلیکیشن خود صحبتی به میان نیاورده اما در بخش سؤالات متداول این نرم افزار به امکان «Delete for everyone» اشاره شده و با توجه به گزارشات مختلف در رابطه با دسترسی به ویژگی مذکور، به نظر می رسد قابلیت حذف پیام های واتس اپ کم کم در اختیار تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.

نظر شما