شناسهٔ خبر: 22143498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت،معدن و تجارت:

سه تفاهم نامه حوزه صنعت و تولید با وزارت علوم در دولت دوازدهم عملی می شود

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت،معدن و تجارت از عملی شدن تفاهم نامه های منعقده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم خبر داد و گفت: این تفاهم نامه ها در دوره اول ریاست جمهوری دکتر روحانی منعقد شد که در دوره دوم به عرصه عمل خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شاتا برات قبادیان در نشست خبری چهاردهمین کنفرانس ساخت و تولید ایران که در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، گفت: این تفاهمنامه ها در راستای ایجاد روابطی پایدار در صنعت و دانشگاه منعقد گردیده است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی کشور تنها از راه علم و دانش میسر است و در این راستا دانشگاهها برای تحقیقات کاربردی در حوزه های رفع موانع تولیدی تلاش نمایند.
قبادیان بر ایجاد فرصت مطالعات صنعتی تاکید نمود و افزود: با این تفاهمنامه ها فرصتی ایجاد شده تا اساتید دانشگاهی برای مطالعات صنعتی خود در واحدهای صنعتی و تولیدی حضور یابند و طی مدت یک و یا حداکثر دوسال عارضه آن واحد صنعتی را برطرف نمایند .
وی پروژه پسا دکترا و پذیرش دانشجویان در صنعت بعنوان کارآموز را از دیگر تفاهمنامه های منعقده برشمرد و گفت: در پروژه پسا دکترای صنعتی فارغ التحصیلان بعنوان استاد وارد صنایع می شوند.
وی افزود: تا کنون ۱۳۰ موضوع برای تحقیق از سوی واحدهای صنعتی ارائه شده است که از این تعداد طی سه ماه گذشته ۳۰ مورد حل شده است که این رویکرد ، رویکردی نوین جهت ایجاد تحول در صنایع و ابجاد توسعه اقتصادی در کشور است.
قبادیان در خصوص طرح پذیرش دانشجویان در صنایع گفت:از مرداد ماه سال جاری تا کنون تعداد ۵۰ هزار دانشجو به واحدهای صنعتی بعنوان کارآموز معرفی شده اند که امیدواریم این رقم به ۵۰۰ هزار نفر تا پایان سال برسد چرا که این مهم در راستای تقویت پیوند صنعت و دانشگاه صورت می پذیرد.
وی تصریح کرد: ایجاد ارتباط اثرگذار علم در صنعت و رونق اقتصادی کشور از ارتقای علمی دانشجویان و روابط هدفمند دو حوزه صنعت و دانشگاه میسر می شود.

 

نظر شما