شناسهٔ خبر: 22129421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایمن سازی دام های روستایی خراسان جنوبی

خبرگزاری صداوسیما

957 هزار و 100 رأس دام سبک و سنگین در خراسان جنوبی علیه بیماریهای احتمالی در حیوانات حیات وحش واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 124 هزار رأس ایمن سازی دام های روستایی خراسان جنوبیدام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، 829 هزار دام سبک و سنگین علیه شاربن و 4 هزار و 100 قلاده سگ علیه هاری واکسینه شدند.
محمد اصغرزاده افزود:امسال تنها 5 کانون از بیماری طاعون نشخواترکنندگان کوچک در استان گزارش شده که به هیچ وجه جای نگرانی نیست و این بیماری کاملا در کنترل است.

 وی گفت: واکسیناسیون دام ها علیه بیماریهای مختلف با الویت مناطق پرخطر، مرزی و نزدیک به حیات وحش انجام می شود که ایمن سازی دام های روستایی سلامت حیوانات در حیات وحش را تضمین می کند .

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی افزود: بیماری هایی نظیر هاری، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری های انگلی مهمترین بیماری های قابل انتقال بین جمعیت دام روستایی و حیوانات حیات وحش است که دامپزشکی با ایمن سازی و واکسیناسیون در دام های اهلی، سد مقاومی در برابر انتشار بیماری ها به جمعیت حیات وحش ایجاد کرده است.

وی گفت: دامپزشکی دام های موجود در مجاورت مناطق حفاظت شده حیات وحش را با حساسیت علیه بیماری های ذکر شده ایمن سازی کرده و با سمپاشی و شربت خوران علیه انگل های خارجی و داخلی بدن اقدام مناسب انجام داده است تا از انتشار آنها به حیوانات حیات وحش جلوگیری شود. 

اصغرزاده افزود: رصد و پایش به صورت منظم توسط اکیپ های فنی دامپزشکی با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست در جمعیت روستایی و بویژه جمعیت حیات وحش در حال اجرا است.

نظر شما