شناسهٔ خبر: 22127602 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا/

تغییر کاربری مدارس برای تامین بخشی از هزینه های آموزش و پرورش مراغه

مراغه - ایرنا - معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش مراغه با اشاره به وجود برخی کمبودها و محدودیت برای تامین هزینه های جاری مدارس این شهرستان گفت: اجرای طرح تغییر کاربری در برخی از مدارس این شهرستان برای تامین بخشی از هزینه های مراکز آموزشی انجام می شود.

صاحب‌خبر -

جلیل اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش مراغه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با موافقت وزارت آموزش و پرورش و بر اساس قانون برنامه و بودجه سال 96، مجوز تغییر کاربری برخی مدارس از آموزشی به تجاری و خدماتی داده شده و بر همین اساس، هم اکنون 20 باب از مدارس این شهرستان، قابلیت تبدیل به واحدهای تجاری و خدماتی را دارند.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، برخی هزینه های این مدارس و مشکلات عدیده مالی آنها که به علت پایین بودن سرانه آنها ایجاد شده بود، تامین و مرتفع می شود.
وی با اشاره به لزوم مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان شهری گفت: با تعامل و همراهی این نهادها، برخی از مشکلات مدارس از جمله آسفالت ریزی و محوطه سازی آنها نیز مرتفع خواهد شد.
اسلامی با اشاره به فرسوده بودن برخی از مدارس شهری مراغه گفت: هم اکنون بیش از 10 باب از مدارس این شهرستان فرسوده و در حال تخریب بوده و نیاز به بازسازی مجدد دارد.
وی اضافه کرد: بهسازی و نوسازی مدارس فرسوده شهری مراغه نیازمند مشارکت خیران مدرسه ساز در راستای توسعه فضاهای آموزشی است.
اسلامی همچنین با اشاره به حمایت از دانش آموزان نیازمند تحصیل در مناطق محروم روستایی و دور افتاده این شهرستان افزود: هم اکنون 55 دانش آموز مقطع متوسطه در 15 روستای این شهرستان از بسته حمایت تحصیلی برخوردار هستند.
به گزارش ایرنا، 45 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487

انتهای پیام /*

نظر شما