شناسهٔ خبر: 22115416 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

اختصاصی نصر/

درخشش اکوسیستم استارت آپی تبریز در رویداد بین المللی "جاده ابریشم" / استارت آپ "لوکوبوک" منتخب داوران اروپایی

نصر: در رویداد استارت آپی جاده ابریشم، سه استارت آپ شهر تبریز توسط داوران اروپایی به عنوان کسب و کار برتر انتخاب شدند و استارت آپ "لوکوبوک" برای شرکت در مرحله نهایی و رقابت با استارت آپ های کشوری برگزیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فناوری نصر، رویداد استارت اپی "جاده ابریشم" یک رویداد بین المللی که برای اولین بار در ایران برگزار شد و  طوری ترتیب داده شده بود که کاروانی متشکل از سرمایه گذاران ایرانی و اروپایی به هشت شهر ایران کرده و با داوری کسب و کارهای نوپای هر شهر منتخبان خود را برگزیدند.

این رویداد که در نوع خود نخستین کاروان دربردارنده تیمی از نمایندگان و کارشناسان صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های موفق و نیز کارآفرینان حوزه فناوری است با هدف آشنایی با زیست‌بوم استارتاپی و فعالان این حوزه در مناطق مختلف ایران اولین مقصد خود را کلانشهر تبریز انتخاب کرده بود، عصر دیروز در تالار شایان مهر دانشکده علوم پزشکی تبریز حضور پیدا کرده و شاهد رقابت 12 استارت آپ موفق تبریزی شدد.

در ابتدای برگزاری رویداد "موژان اصغری"، یکی از برگزار کنندگان این رویداد در خصوص نحوه برنامه ریزی برای جاده ابریشم Silk Road Startup سخن گفت و به معرفی داوران حاضر در رویداد پرداخت، در ادامه "حامد فرنودی" از دیگر برگزارکنندگان به نحوه اجرایی برنامه و زمان اختصاص داده شده برای هر استارت آپ اشاره کرد و قبل از ارائه استارت آپ ها "سعید چوبانی" سرپرست تیم "تبریزآی او" که که مدیر اجرایی این رویداد در شهر تبریز انتخاب شده بود به سخنرانی در خصوص روند هماهنگی ها و نقش مثبت اکوسیستم استارت آپی تبریز در جلب توجه برگزار کنندگان برای انتخاب این شهر به عنوان یکی از هشت شهر برگزار کنندگان رویداد پرداخت.

شهر تبریز با 12 استارت آپ "کشت کالا"، "قونقا" ، "رایچت"، "بیزیکت" ،"وای فای کلاب" ، "سامان سی ام"، "لاکچاپلاس"، "لوک بوک"، "فیت برگ"، فالوداک"، "هیرکلاسیفر" و "دی آی اف تی زد" قدرت اکوسیستم کارآفرینی خود را به نمایش گذاشت و توجه داوران اروپایی را به خود جذب کرد.

این گزارش حاکی است، هر یک از کسب و کارهای شرکت کننده 4 دقیقه فرصت داشتند تا در خصوص کارایی استارت آپ، مدل کسب و کار، نحوه سرمایه گذاری و جذب سرمایه و بررسی بازار و بازاریابی توضیح داده و در سه دقیقه پاسخگوی سوالات داوران باشند.

امتیاز داوری کاروان استارت آپی جاده ابریشم  (Silk Road Startup) از 100 نمره مشخص شده بود و استارت آپی که بالاترین امتیاز را کسب می کرد با برنده شدن شدن بلیط سفر به کیش برای شرکت در مرحله نهایی کشوری، شانس جذب سرمایه میلیونی را بدست می آورد.

این گزارش می افزاید، داوران بعد از بررسی 12 کسب و کار نوپای تبریز که ارائه خود را  دادند، برای اعلام نتایج این رقابت پر هیجان روی صحنه رفتند و با بیان اینکه بالاترین امتیاز 80 و پایین ترین امتیاز 60 بوده است نام سه منتخب خود برای شرکت در مرحله نیمه نهایی را خوانند.

گزارش خبرنگار سرویس فناوری نصر حاکی است، استارت آپ "لوکوبوک" در حوزه فروش کتاب و نویسندگی با 80 امتیاز دارنده مقام اول و صاحب بلیط سفر به کیش، "استارت آپ "کشت کالا" در حوزه خرید و فروش محصولات کشاورزی با تفاوت امتیاز کم کسب کننده مقام دوم و "وای فای کلاب" در حوزه ایجاد باشگاه مشتریان و ارائه وای فای رایگان در اماکن فروشگاهی و رستورانی مقام سوم را ازآن خود کردند.

-----------------------

گزارش از گلناز پورنامی

----------------------

نظر شما