شناسهٔ خبر: 22112178 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدای علوفه به حیات وحش منطقه حفاظت شده خائیز درکهگیلویه وبویراحمد

یاسوج - ایرنا -مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از طبیعت دوستان این استان یک هزار کیلوگرم علوفه نذر شده خود را برای توزیع تحویل محیط بانان منطقه حفاظت شده خائیز در شهرستان کهگیلویه داد.

صاحب‌خبر -

سید اسدالله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با ابرنا افزود: این میزان غلوفه از سوی یک شهروند اهالی شهرستان کهگیلویه برای تغذیه وحوش کل و بز به منطقه حفاظت شده خائیز اهدا شد.
وی با قدردانی از اقدام خداپسندانه این خیر محیط زیست که خواست نامی از او برده نشود گفت: نذر طبیعت اقدامی است که در سال های اخیر و برای حمایت از حیات وحش از طرف دوستداران محیط زیست انجام می شود.
هاشمی گفت :علوفه اهدایی در زمستان سال جاری بین حیات وحش منطقه توزیع خواهد شد.
هاشمی ابرازامیدواری کرد که با تغییر نگرش و جذب مشارکت عمومی و ایجاد همدلی همه مردم و مسئولان بتوان از محیط زیست صیانت کرد.
منطقه حفاظت شده خاییز با مساحتی بالغ بر 33 هزارو 385 هکتار طی مصوبه شماره 163 مورخ 23/10/77 شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.
پوشش گیاهی منطقه بلوط ( گونه غالب ) بنه ، کلخنگ ، بادام وحشی ، ارژن ، خوشک ، گون ، گیاهان دارویی و گونه هایی از خانواده گندمیان است.
گونه های جانوری شامل کل و بز ، گرگ ، کفتار ، شغال ، روباه ، تشی،کاراکال،پلنگ و پرندگانی از جمله کبک ، تیهو ، بحری و دلیجه در این منطقه زندگی است.
این منطقه تپه ماهوری ، کوهستانی و صخره ای با برخورداری از ریزش های جوی بین 250 تا 670 میلی متر در سال و ارتفاع مطلوب از سطح دریا زمینه تولید مثل بسیاری از گونه های نادر حیات وحش را فراهم کرده است.
منطقه حفاظت شده خائیز در فاصله 15 کیلومتری از جنوب به بهبهان، ازشرق به پل پادوک در خیرآباد گچساران و از غرب به سد مارون وصل می شود.
این منطقه دارای طبیعت گرمسیری بوده و از مهم ترین زیستگاه های حیات وحش کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده:مسعود علیزاده
/1662/8143

انتهای پیام /*

نظر شما