شناسهٔ خبر: 22111079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شهید شوشتری منادی وحدت بین شیعه و سنی بود

بیرجند - ایرنا - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهید شوشتری منادی وحدت بین شیعه و سنی بود و انسجام، همدلی و وحدت عملی خطه سیستان و بلوچستان به برکت این شهید ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی دوشنبه شب در یادواره سردار شهید نورعلی شوشتری در مسجد مولی الموحدین (ع) بیرجند گفت: امروز یاد شهید شوشتری پررنگ تر از هر زمان دیگر در بین شیعه و سنی می درخشد.
وی بیان کرد: امروز خون عشایر شیعه و سنی در هم آمیخته شده و هر زمان که مسئله دفاع از نظام و کیان کشور مطرح می شود مردم شیعه و سنی با وحدت و همدلی در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی می کنند.
وی با اشاره به اینکه هیچ چیز جز شهادت نمی توانست حق زحمات این شهید بزرگوار را ادا کند اضافه کرد: وی بعد از سالها خدمت صادقانه به نظام و انقلاب مزد خدمت خود را از خداوند متعال گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل شد.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، شهید شوشتری و شهید محمدزاده را از جمله شهدای وحدت کشور معرفی کرد و گفت: این 2 شهید در دوران دفاع مقدس در دفاع از خاک کشور خوش درخشیدند و باید الگوی نسل جدید جامعه باشند.
وی عنوان کرد: شهادت در راه خدا نیازمند شناخت عمیق و معرفت است که این ویژگی ها در شخصیت شهید شوشتری نهفته بود.
به گفته وی شهید شوشتری در سیستان و بلوچستان بین عشایر شیعه و سنی منطقه وحدت مثال زدنی ایجاد کرد و طرحی را بنا نهاد که امروز زمینه اشتغال تعداد زیادی از عشایر و مردم مناطق مرزی را فراهم و باعث امنیت منطقه شده است.
نوفرستی افزود: ترویج دین مبین اسلام در سطح جهان نیازمند وحدت شیعه و سنی است، وحدت هر بیشتر بین مسلمانان عامل پیروزی آنان بر کفار است.
شهید نورعلی شوشتری متولد سال 1327 در روستای ینگیجه نیشابور و شهید رجبعلی محمدزاده متولد 1340 در روستای نوده بجنورد 26 مهر ماه سال 1388 در حمله تروریستی به همایش سران طوایف و مردم منطقه پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان، به شهادت رسیدند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*7556*3028*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی

انتهای پیام /*

نظر شما